Störiga saker vi stör oss på, del 22

Status
Stängd för vidare inlägg.
Absolut!
Jag är mamma till två söner och har varit ägare till några skohorn. Numera sedan en del år tillbaka står jag ut med folks eviga gnäll om "Har du inget skohorn?"... Nej, det har jag inte, jag tröttnade på att de gick sönder, av allt utom att användas som just skohorn, av sagda söner ;)
Så när barnen någon gång påtalar "Kan vi inte köpa ett skohorn?" svarar jag "Absolut, du har ju egna pengar!". JAG behöver inget så jag klarar mig utmärkt utan :D

Jag vet att saker bara kan gå sönder, och jag vet vad man kan använda skohorn till, det blir rätt bra klatsch på personen man smäller till med ett skohorn, om någon undrar, och de håller dåligt till sådant ;)
Med tanke på att jag köpte ett lite dyrare skohorn som man kan kolla brandlarmet med, hade jag nog strypt någon om dom använt det till sådana saker.

(hoppas folk förstår ironin och att jag inte skulle strypa någon på riktigt)
 
Med tanke på att jag köpte ett lite dyrare skohorn som man kan kolla brandlarmet med, hade jag nog strypt någon om dom använt det till sådana saker.

(hoppas folk förstår ironin och att jag inte skulle strypa någon på riktigt)
Det var ett praktiskt skohorn! Skulle kunna tänka mig köpa ett bara för det... kan man stänga av tjutandet med skohornet också om man råkat elda upp något i ugnen???

(själv blev jag frestad av att delta i sönernas "se vem som är mest man-tävling" där de slog på varandra med skohornet, när ena sonen sa "du kan vara med, du ska slå hårt", men andra ungen sa då fort "nej för fan, hon är ingen mes, som du, hon tar i". Så jag fick vuxet avböja, förmana dem till vänliga handlingar och konfiskera skohornet istället....)
 
Tanten här borta har en sittpuff i hallen :angel:
Jag har alltid stått som ett frågetecken till vad man har skohorn till, vad för slags skor liksom? Det verkar vara samma typ av dojor som jag har, men jag böjer på ryggen och knyter mina skor. Den dagen jag inte kan få jag ha en bra stol där att sitta på. Men det är unga friska personer som behöver skohorn, inte några med slitna kroppar så det har fått mig att fundera :D
 
Stör mig på min tidsoptimism när det gäller torkning av oljefärger.
Samtidiga tavlor är kladdiga/släpper. De ska packas och fraktas på tisdag 😑🙄

Jag verkar liksom aldrig lära mig? Innan senaste vernissagen torkade jag med hårtork natten innan vernissage. Ändå var en tavla inte stryktorr när jag la in den i en taxi samma dag….

Bra där Törnis, kanon 🫣🫣
Äsh du är i gott sällskap, har för mig att det var nån på Tate som satte tummarna i en Rothko när den skulle flyttas och kladdade ut den otorkade oljefärgen totalt :laugh:
 
Jag har alltid stått som ett frågetecken till vad man har skohorn till, vad för slags skor liksom? Det verkar vara samma typ av dojor som jag har, men jag böjer på ryggen och knyter mina skor. Den dagen jag inte kan få jag ha en bra stol där att sitta på. Men det är unga friska personer som behöver skohorn, inte några med slitna kroppar så det har fått mig att fundera :D
Du skojar?
Jag bor i Blundstone. De måste man DRA på. Mina muskelsvaga händer orkar inteMed skohornn glider jag lätt och elegant ner i dem :D
 
Det var ett praktiskt skohorn! Skulle kunna tänka mig köpa ett bara för det... kan man stänga av tjutandet med skohornet också om man råkat elda upp något i ugnen???

(själv blev jag frestad av att delta i sönernas "se vem som är mest man-tävling" där de slog på varandra med skohornet, när ena sonen sa "du kan vara med, du ska slå hårt", men andra ungen sa då fort "nej för fan, hon är ingen mes, som du, hon tar i". Så jag fick vuxet avböja, förmana dem till vänliga handlingar och konfiskera skohornet istället....)
Jag antar det. Inte behövt pröva ännu. Men den är designad för att trycka in den blinkande röda knappen på brandlarmet. Så borde funka tycker jag.
 
Jag har alltid stått som ett frågetecken till vad man har skohorn till, vad för slags skor liksom? Det verkar vara samma typ av dojor som jag har, men jag böjer på ryggen och knyter mina skor. Den dagen jag inte kan få jag ha en bra stol där att sitta på. Men det är unga friska personer som behöver skohorn, inte några med slitna kroppar så det har fått mig att fundera :D
Jag äger inte heller något skohorn...
 
Jag har alltid stått som ett frågetecken till vad man har skohorn till, vad för slags skor liksom? Det verkar vara samma typ av dojor som jag har, men jag böjer på ryggen och knyter mina skor. Den dagen jag inte kan få jag ha en bra stol där att sitta på. Men det är unga friska personer som behöver skohorn, inte några med slitna kroppar så det har fått mig att fundera :D
Jag har inte knytsnören i mina skor får inte på mig dem utan skohorn.
 
Jag har alltid stått som ett frågetecken till vad man har skohorn till, vad för slags skor liksom? Det verkar vara samma typ av dojor som jag har, men jag böjer på ryggen och knyter mina skor. Den dagen jag inte kan få jag ha en bra stol där att sitta på. Men det är unga friska personer som behöver skohorn, inte några med slitna kroppar så det har fått mig att fundera :D
Enkelt, man är rädd om sina skor. Är man det använder man alltid skohorn även till skor som knyts/dras åt.
 
Du skojar?
Jag bor i Blundstone. De måste man DRA på. Mina muskelsvaga händer orkar inteMed skohornn glider jag lätt och elegant ner i dem :D
Jag har ingen aning om vad det är för typ av skor. Folk som frågar efter skohorn hos mig haft oftast vanliga adidas gympadojor tex. Sådana typer av skor knyter jag upp och så stoppar jag i foten och knyter. Jag har en förmåga att inte knyta upp vissa skor innan jag tar av dem.... :o

Har man svaga händer, smärtor i kroppen och krångliga skor är det ju en annan femma tänker jag, men det är inte den verkligheten jag upplevt av de som frågat mig.
 
Enkelt, man är rädd om sina skor. Är man det använder man alltid skohorn även till skor som knyts/dras åt.
Då är jag inte rädd om mina skor eftersom jag aldrig använt skohorn, å andra sidan inte heller slitit ut dem på ett sådant sätt att det torde vara avsaknad av skohorn som är skyldigt utan snarare ren och skär vardaglig och långvarig användning.
 
Jag antar det. Inte behövt pröva ännu. Men den är designad för att trycka in den blinkande röda knappen på brandlarmet. Så borde funka tycker jag.
Så jävla smart!
En eller annan dag kommer jag trilla ner och slå mig alldeles fördärvat ihjäl för att brandvarnaren tjuter som fan och jag måste upp och klättra på saker för att ens nå.....
 
Jag har inte knytsnören i mina skor får inte på mig dem utan skohorn.
Men kan man inte dra ut dem så att man kan göra skon större så man får i hålet och sedan spänna in igen?

Tittade på skor häromdagen, Merrell, som jag använder, och ena paret har sådana snören, går fetbort! Har en förmåga att spänna dem så att de till slut brister.... :o
 
Fick precis kommentaren: ”att du kan bo i Sthlm, vi tyckte det var hemskt”.
Människorna hade alltså bott på hotell vid centralen, ätit grilltalltik på ngt turisthak och sen gått runt på Drottninggatan och ba ”Stockholm nej tack”.

Jag…orkar…inte…
 
Jag stör mig på att jag har två sidor att sova/vila på. Antingen på höger sida eller på mage med ansiktet åt vänster. Bara så. Försöker jag vila eller sova på vänster sida kommer jag inte i någon bekväm ställning, delar av kroppen domnar bort, och ligger jag på rygg snarkar jag och inte heller det är bekvämt att ligga. Sjukt störigt!
 
Jag är en sådan hemsk person som ofta tar av mig skorna utan att knyta upp dem också..... :nailbiting::D
Då är vi två :D

Innan jag började använda Merrellskor så behövde jag inte ens knyta upp dem för att ta på dem heller, bara trampa i snabbt och lätt :D Numera måste jag, dessa är ju hårdare och inte lika villiga att behandlas så, så jag är avvand på det i alla fall :D
 
Men kan man inte dra ut dem så att man kan göra skon större så man får i hålet och sedan spänna in igen?

Tittade på skor häromdagen, Merrell, som jag använder, och ena paret har sådana snören, går fetbort! Har en förmåga att spänna dem så att de till slut brister.... :o
Det är stretch i skon typ. Så det hjälper inte mycket.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
110 795
Senast: Lingon
·
Tjatter Eftersom jag inte hittar någon, så skapar jag en ny Stör mig idag på att uråldriga lagningar inte håller tills man kilar vidare =...
Svar
1
· Visningar
199
Senast: manda
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 445
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 591
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Bästa trimmern till kanin?
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp