Störiga saker vi stör oss på, del 22

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick precis kommentaren: ”att du kan bo i Sthlm, vi tyckte det var hemskt”.
Människorna hade alltså bott på hotell vid centralen, ätit grilltalltik på ngt turisthak och sen gått runt på Drottninggatan och ba ”Stockholm nej tack”.

Jag…orkar…inte…
Jag skulle personligen inte klara det, men nog inte för att det är ”hemskt” utan för att jag tycker det är för stort.
Kanske varit annan femma om jag var uppväxt i en stor stad.

Men ja, kanske inte basera sina upplevelser på få platser och dömma en helt stad pga det. 🙈😅
 
Jag skulle personligen inte klara det, men nog inte för att det är ”hemskt” utan för att jag tycker det är för stort.
Kanske varit annan femma om jag var uppväxt i en stor stad.

Men ja, kanske inte basera sina upplevelser på få platser och dömma en helt stad pga det. 🙈😅

Jag fattar om folk inte vill bo där eller där men att basera hela upplevelsen på att de gått i cirklar runt centralen känns ju en aning skevt.
Samma personer åker till ett hotellområde med all inclusive och sen ba ”maten i xxx landet är inte bra”. Den enda maten de åt i landet var från hotellets buffé
 
Jag fattar om folk inte vill bo där eller där men att basera hela upplevelsen på att de gått i cirklar runt centralen känns ju en aning skevt.
Samma personer åker till ett hotellområde med all inclusive och sen ba ”maten i xxx landet är inte bra”. Den enda maten de åt i landet var från hotellets buffé
Påminner mig om när folk har besökt EN plats i USA och sedan berättar hur HELA USA är..... 🤪
 
Jag fattar om folk inte vill bo där eller där men att basera hela upplevelsen på att de gått i cirklar runt centralen känns ju en aning skevt.
Samma personer åker till ett hotellområde med all inclusive och sen ba ”maten i xxx landet är inte bra”. Den enda maten de åt i landet var från hotellets buffé
Exakt det jag menade. Tycker det är fel att basera något på en liten del. Ska man va ärlig ska man ju åka runt å samla in information/upplevelser osv från olika hörn. 😅
 
Jag har fått sms med kod så det är på plats tyvärr.
Ah, synd. Tänker att man kan nog avvakta någon dag å se va som händer. Om man inte kommer in eller om man vet att instaboxarna tog skada i smällen kontakta instabox å höra va dom säger. Tänker normalt brukar paketet bara ligga någon dagar innan de åker tillbaka.

Blev nyfiken och googlade lite. Verkar va landstingets bil som kört in i butiken. Lite skumt hur den krockat med annan bil och sen hamnat i butiken. Känns som någon körde för fort.
Är bara 40 där och i de hastigheterna borde inget sådant hända. Tre till sjukhus ingen allvarligt skadad.
Men blir tyvärr inte förvånad, verkar hända en hel del skumt här på sistone… tyvärr…
Gillar det inte.
 
Ah, synd. Tänker att man kan nog avvakta någon dag å se va som händer. Om man inte kommer in eller om man vet att instaboxarna tog skada i smällen kontakta instabox å höra va dom säger. Tänker normalt brukar paketet bara ligga någon dagar innan de åker tillbaka.

Blev nyfiken och googlade lite. Verkar va landstingets bil som kört in i butiken. Lite skumt hur den krockat med annan bil och sen hamnat i butiken. Känns som någon körde för fort.
Är bara 40 där och i de hastigheterna borde inget sådant hända. Tre till sjukhus ingen allvarligt skadad.
Men blir tyvärr inte förvånad, verkar hända en hel del skumt här på sistone… tyvärr…
Gillar det inte.
Jag åker förbi på vägen hem från jobbet ikväll och ska jobba lördag o söndag med. Kommer jag inte in på söndag kväll får jag prata med Instabox. Som tur var är det ingen panik med sakerna, vill bara inte att de ska åka tillbaka.

Jag hoppas verkligen att det gick bra för de skadade. Vilken jäkla chock och mardröm!
Jo, det är skickligt att det blir så illa i den låga hastigheten, å andra sidan är det inte många som håller 40 här.
 
De tömde mig på 2,5 liter vätska på dialysen. Nu är jag yr, darrig och har lätt höjd temp. Man brukar säga att en dialys frestar på kroppen som en halvmara ungefär. No shit...

Tänker tillbringa kvällen i sängen. Ingen idé att promenera i korridoren, det torde bli rejält fyllevingel i så fall
 
Just nu stör det mig att jag inte vet hur tonåringen har sönder skohornen. Killen köpte ett nytt i bastant metall då det gamla i metall var böjt på en konstigt sätt.
Dröjde inte länge innan det nya blev böjt. Hur tonåringen bar sig åt vet vi inte, böjen var för långt upp för att det skulle va naturligt för en häl.

Nu idag lyckades det brytas av… antingen har väldig kraft används eller så har det böjts fram å tillbaka tills metallen blir så skör att den går av. Annars vet vi inte.

Det lutar åt att försöka hitta ett skohorn i gjutjärn. Störiga där är att de är svåra och dyra att få tag i. Stör mig att jag inte känner till fler lösningar.
Jag tänker att man kanske kan prata med tonåringen? Ibland är de lite disträ och har inte riktigt koll på vad de gör. Det behöver liksom inte vara oaktsamhet, utan mer något som görs utan att hen reflekterar över det.
 
Eftersom det är ungen som tagit sönder det utanför normalt användande så hade jag valt att låta honom betala, hade det nya gått sönder hade jag dragit en ny summa + ränta för att köpa ett nytt och så hade jag fortsatt med högre och högre summa han fått betala för dumheterna.
"Dumheter"? Det är en tonåring! Vad sägs om kommunikation? Får inte tonåringar göra misstag/ vara obetänksamma?
Ett jäkligt litet problem i en familj med tonåring tänker jag.
*edit* Det är ett skohorn.
 
De tömde mig på 2,5 liter vätska på dialysen. Nu är jag yr, darrig och har lätt höjd temp. Man brukar säga att en dialys frestar på kroppen som en halvmara ungefär. No shit...

Tänker tillbringa kvällen i sängen. Ingen idé att promenera i korridoren, det torde bli rejält fyllevingel i så fall
Var rädd om dig! ❤️ Jag förstår din frustration, men din energi kommer tillbaka, tids nog. 🤗
 
Jag åker förbi på vägen hem från jobbet ikväll och ska jobba lördag o söndag med. Kommer jag inte in på söndag kväll får jag prata med Instabox. Som tur var är det ingen panik med sakerna, vill bara inte att de ska åka tillbaka.

Jag hoppas verkligen att det gick bra för de skadade. Vilken jäkla chock och mardröm!
Jo, det är skickligt att det blir så illa i den låga hastigheten, å andra sidan är det inte många som håller 40 här.
Jag hoppas det löser sig med ditt paket. Tror du kommer få de på något sätt, lite speciella omständigheter.

Ja verkligen, när sådant händer hoppas i alla fall jag på att ingen skadades allvarligt. Lättare att laga materiella ting än levande om det rör sig om allvarliga skador.

Nä det är sällan folk håller 40 här, tycker det är illa. Det är något jag tycker är störigt, att det verkar va så svårt att hålla hastigheten. :(
 
Jag tänker att man kanske kan prata med tonåringen? Ibland är de lite disträ och har inte riktigt koll på vad de gör. Det behöver liksom inte vara oaktsamhet, utan mer något som görs utan att hen reflekterar över det.
Jag vet inte om det här är något ”disträ”, tror det är annat som ligger bakom. Det är inte första gången ett skohorn gått sönder.
I somras gick det enda skohornet hos deras farfar sönder.

Det har varit mycket prat om att vi borde skaffa ett i gjutjärn så tonåringen inte kan ha sönder det. Nu senast pratade han om att göra ett skohorn i träslöjden. Får se om han lyckas, gör han det är det bra.
 
Jag vet inte om det här är något ”disträ”, tror det är annat som ligger bakom. Det är inte första gången ett skohorn gått sönder.
I somras gick det enda skohornet hos deras farfar sönder.

Det har varit mycket prat om att vi borde skaffa ett i gjutjärn så tonåringen inte kan ha sönder det. Nu senast pratade han om att göra ett skohorn i träslöjden. Får se om han lyckas, gör han det är det bra.
Menar du att du tror han tar sönder dem med flit?
 
"Dumheter"? Det är en tonåring! Vad sägs om kommunikation? Får inte tonåringar göra misstag/ vara obetänksamma?
Ett jäkligt litet problem i en familj med tonåring tänker jag.
*edit* Det är ett skohorn.
Visst får de, som jag skrev tog jag för givet att de redan hade samtalat om det innan det skrevs här och att det hade hamnat i "det bara hände" eller "jag vet inte" kategorin.

Misstag och obetänksamheter som upprepar sig med samma saker får man bekosta själv i min familj när det mer liksom börjar bli en vana istället för att något råkar hända... Misstagen/obetänksamheten har oftast en förmåga att försvinna av sig själv när tonåringen är den som ska betala för det som gått sönder istället för att mamma köper nyt efter varje gång.
 
Medicinförpackning. En liten papplåda av ngn storlek. Det finns alltid en bipacksedel inuti. Vsrje gång förpackningen jag öppnar förpackningen så gör jag det i änden med packsedeln istället för i änden med själva medikamenten. Sjukt störigt.
Varför tar jag inte bort och slänger packsedeln så är problemet ur världen
 
Medicinförpackning. En liten papplåda av ngn storlek. Det finns alltid en bipacksedel inuti. Vsrje gång förpackningen jag öppnar förpackningen så gör jag det i änden med packsedeln istället för i änden med själva medikamenten. Sjukt störigt.
Varför tar jag inte bort och slänger packsedeln så är problemet ur världen
Alltid! Till och med min gamla mormor har sagt att det är så 😂
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
110 866
Senast: Lingon
·
Tjatter Eftersom jag inte hittar någon, så skapar jag en ny Stör mig idag på att uråldriga lagningar inte håller tills man kilar vidare =...
Svar
1
· Visningar
201
Senast: manda
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 481
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 601
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp