Störiga saker vi stör oss på, del 22

Status
Stängd för vidare inlägg.
Förstår absolut!
Instämmer med @Unafraid att kolla Airbnb istället. Eller kanske fundera på att trots allt sova nånstans utanför centrum men med bra kommunikationer. Kungälv, Mölndal, Kungsbacka... Eller helst av allt välja en annan helg.

Helgen är inte flyttbar tyvärr, men jag kollade söndag-måndag istället och vips var både hotellrum och tågresa betydligt billigare. :idea: Får nog bli så! Ska bara lite diskret lägga in en semesterdag där nu när jag precis kommit tillbaka från 5 veckors ledighet :angel:
 
Att det hittas på åsikter
Är det så bra att skriva så ingående om bonusbarnen öppet på nätet?
Kan tänka mig att de inte skulle uppskatta det om de hittade hit. Tänkte eftersom du inte är så anonym.

Förlåt på förhand om du tar illa upp av kommentaren, men kände att du passerar någon slags gräns.
Jag håller helt med. Även om "svärfar ". Vem vill bli uthängd så?

@TheRedLightning , hur skulle du uppleva bli omskriven på t ex Bukefalos?
 
Stör mig på att pappas hund som jag passar denna vecka, pissar ned sig hela tiden. Jag helbadade honom igår för att han stank så mycket, samt rakade bort en hel del päls runt snopp, ljumskar, framför snoppen. Nu stank det av kiss igen i hela hissen när vi åkte upp (han har inte kissat i hissen utan på sig själv). Orkar liksom inte schamponera hunden varje dag?!
Gud vad jag bara skulle vilja kastrera honom på minuten så det där jäkla skvättandet ute kunde sluta någon gång 🙄 inte säkert att det hjälper mot nedpissandet, men då luktar åtminstone inte urinen så starkt.
 
Stör mig på att pappas hund som jag passar denna vecka, pissar ned sig hela tiden. Jag helbadade honom igår för att han stank så mycket, samt rakade bort en hel del päls runt snopp, ljumskar, framför snoppen. Nu stank det av kiss igen i hela hissen när vi åkte upp (han har inte kissat i hissen utan på sig själv). Orkar liksom inte schamponera hunden varje dag?!
Gud vad jag bara skulle vilja kastrera honom på minuten så det där jäkla skvättandet ute kunde sluta någon gång 🙄 inte säkert att det hjälper mot nedpissandet, men då luktar åtminstone inte urinen så starkt.
Stänkskydd kanske kan hjälpa?
 
Jag antar att det luktar ändå. De kissar ju not sin mage i såna fall.
Kanske beror på skyddet och hundens anatomi men när jag använde det kom kisset i själva skyddet, så kunde jag byta det istället för att bada hunden. Luktade gjorde det ju men inte lika mycket och inte lika omständigt.
 
Stänkskydd kanske kan hjälpa?

Jag antar att det luktar ändå. De kissar ju not sin mage i såna fall.

Kanske beror på skyddet och hundens anatomi men när jag använde det kom kisset i själva skyddet, så kunde jag byta det istället för att bada hunden. Luktade gjorde det ju men inte lika mycket och inte lika omständigt.
Känns dock rätt snuskigt att gå en promenad på en timme och hunden kissar i en binda. Den lär ju droppa av kiss på slutet av promenaden och därmed ändå dränka in pälsen runt om i kiss och lukt 😷
Han har ett sådant på sig inomhus för säkerhets skull då han tidigare kunnat markera på typ blomkruka eller liknande här hemma.

Tillägger att han har en förmåga att kissa samtidigt som båda bakbenen är lyfta, dvs han ”står på händer”. Tror det är då han kissar sig mot buken/brösthåret och frambenen.
 
Känns dock rätt snuskigt att gå en promenad på en timme och hunden kissar i en binda. Den lär ju droppa av kiss på slutet av promenaden och därmed ändå dränka in pälsen runt om i kiss och lukt 😷
Han har ett sådant på sig inomhus för säkerhets skull då han tidigare kunnat markera på typ blomkruka eller liknande här hemma.
Oj, jag uppfattade det som att han kissade på sig själv inne, att ni var på väg ut i hissen alltså. My bad! Ja, då förstår jag verkligen att det är en jobbig situation!
 
Oj, jag uppfattade det som att han kissade på sig själv inne, att ni var på väg ut i hissen alltså. My bad! Ja, då förstår jag verkligen att det är en jobbig situation!
Haha nej då, detta är bara en extremt testosteronstinn hane som ska skjuta ut sitt kiss på varenda träd, stolpe och sten (och gärna på mina hundar också så det är inte bara han jag fått bada dessa dagar…).
 
Haha nej då, detta är bara en extremt testosteronstinn hane som ska skjuta ut sitt kiss på varenda träd, stolpe och sten (och gärna på mina hundar också så det är inte bara han jag fått bada dessa dagar…).
Jag har inget bra tips mot ditt störningsmoment, men har en hanhund med vita framben som ibland kissar sig själv på frambenen... jag förstår ditt störningsmoment!

Ibland frågar jag honom varför han kissar på sig själv, och får en mordisk blick som svar bara.... Det är ungefär på den nivån han bryr sig själv :D
 
Jag har inget bra tips mot ditt störningsmoment, men har en hanhund med vita framben som ibland kissar sig själv på frambenen... jag förstår ditt störningsmoment!

Ibland frågar jag honom varför han kissar på sig själv, och får en mordisk blick som svar bara.... Det är ungefär på den nivån han bryr sig själv :D
Ja hanarna själva verkar totalt obrydda. Mina hundar (som är tikar) tycker det är vidrigt att bli kissade på, men ibland är han så jäkla snabb med sitt skvättande, det är otroligt!
 
Jag lånade ut lägenheten till en ordentlig kompis över helgen. Så ordentlig att hon låser överlåset, vilket jag sällan gör. Så sällan att jag inte ens har nyckeln till överlåset på min egen knippa. Jag har den på knippan som hon lämnade tillbaka den via brevinkastet, helt enligt instruktion. Jag. Är. Så. Smart. :banghead:

Som en ljuspunkt kom mitt ex hit och hjälpte till att magnetfiska i någon timme. Som ytterligare störningsmoment så hjälpte det inte, bl.a. för att min säkerhetsdörr innehåller metall. :cry: Men det ska jag försöka undvika.
Börjar med att skriva om gårdagens inlägg som var något rörigt för att jag hade hoppats att sova vid kl 20.

Jag lånade ut lägenheten till en ordentlig kompis över helgen. Så ordentlig att hon låser överlåset, vilket jag sällan gör. Så sällan att jag inte ens har nyckeln till överlåset på min egen knippa. Jag har den på knippan som hon lämnade tillbaka den via brevinkastet, helt enligt instruktion. Jag. Är. Så. Smart. :banghead:

Som en ljuspunkt kom mitt ex hit och hjälpte till att magnetfiska i någon timme. Som ytterligare störningsmoment så hjälpte det inte, bl.a. för att min säkerhetsdörr innehåller metall. :cry:
Det finns möjlighet att ta hit en jourhavande låssmed som till söndagskvällstaxan 4000 kr borrar sönder överlåset så att jag kommer in. Men det ska jag försöka undvika.

Sen en uppdatering: Hjältemamma med hund körde mot protester överhuvudtaget men på upprepad uppmaning mycket försiktigt från landet så att jag kunde sova hos henne. På plats upptäckte vi att hon inte hade några reservnycklar till mig - måste ha lämnat tillbaka dem vid okänd tidpunkt. Men jag fick sova och hade jobbdatorn med mig så det gick bra att logga in och köra igång på morgonen.

Sen: Hjältelåssmed kunde komma före lunch och lyckades efter ca 30 min samt överraskande mycket våld fiska upp gästnycklarna från dörrmattan för endast 1250 kr. Så uppdateringen hör egentligen hemma i positiva tråden, om man bortser från att mitt ex åt mer än hälften av min godispåse när han försökte hjälpa till och jag glömde min fryspizza (tinad) i mammas kyl.

Och yes, det första jag gjorde när jag blivit insläppt i lägenheten var att sätta en överlåsnyckel på min egen knippa. :o:cry: Något ska man väl lära sig.
 
Att sjukhuset inte kunde svara på meddelande i 1177 och sedan skicka ut tidsbokningen - utan de svarar i BREV att "hej, vi har läst ditt meddelande på 1177 och tror inte att det är någon fara men vi kommer kalla till ett besök hos oss för provtagning och kontroll". Alltså ingen tid med i brevet utan den kommer ju en annan gång 🤷‍♀️
 
Stör mig lite på att chefen i veckobrevet tackade för att vi hade respekt och acceptans för att vi är en person kort med jämna mellanrum
Alltså vi har ju inget val :banghead:
Det är inte så att vi på golvet kan ringa in folk och lägga in dom i schemasystemet vi får liksom helt enkelt jobba fortare bara :crazy:
Chefen borde kanske fundera på varför folk inte vill ställa upp eller varför så många är sjuka jag tror att stressen gör att en del mår dåligt och därför inte orkar
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 243
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 822
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 861
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 393
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Valp 2023 -den andra
  • Jättehungrig katt

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp