Störiga saker vi stör oss på, del 22

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dottern började skolan i tisdags (första året på gymnasiet) och vill nu byta skola. Hon kom in på ByggIM, vet inte om det går att byta rakt av till en annan skola, men det får undersökas.
Det störiga är att en av anledningarna är det jag tjatade om inför att hon skulle välja skola... något hon blev jättearg på mig för och sa "du känner inte mig så bra som du tror!" :rofl:

Hon tycker att det är jobbigt att pendla 1,5 timmar i vardera riktning. Jag sa nu inte vad var det jag sa förstås, utan sa bara att vi får prata med skolan om det, men kunde inte låta bli att fnissa högt! :rofl:
 
Dottern började skolan i tisdags (första året på gymnasiet) och vill nu byta skola. Hon kom in på ByggIM, vet inte om det går att byta rakt av till en annan skola, men det får undersökas.
Det störiga är att en av anledningarna är det jag tjatade om inför att hon skulle välja skola... något hon blev jättearg på mig för och sa "du känner inte mig så bra som du tror!" :rofl:

Hon tycker att det är jobbigt att pendla 1,5 timmar i vardera riktning. Jag sa nu inte vad var det jag sa förstås, utan sa bara att vi får prata med skolan om det, men kunde inte låta bli att fnissa högt! :rofl:

(Man får säga vad var det jag sade i smyg ;) ).
 
Det pågår asfalteringsarbete på vägen som går utanför vårt bostadsområde. Jag är dem evigt tacksam att de inte jobbar på den sträckan på morgonen/rusningstid 🙏 men…MÅSTE lastbilen som tömmer massorna (gissar jag) tuta var 15e sekund? Det har den gjort i en timme nu, blir tokig😵
Ja de måste faktiskt göra det för att uppmärksamma markgubbarna vid tippningen. Eller före tippningen då, så ingen hamnar under massorna☺️
 
Jag ville planera höstlovet för min brorsdotter, på skolans hemsida står inte årets läsår som spikade för "de kan ändras beroende på lärarna"
Eh? :confused:

Väldigt knepigt! Här är höstlovet alltid vecka 44, stämmer inte det hos er?

I vårt fall är höst- och sportloven samma i alla tre, hittade ytterligare en variant, så det är lugnt. Däremot olika studiedagar och olika dagar för skolstart respektive skolavslutning i vår.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 220
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 804
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 837
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 376
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp