Störiga saker vi stör oss på, del 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig på att jag stör mig på att pappa hjälper mig ekonomiskt. Borde bara vara tacksam och glad men samtidigt skitjobbigt att gå från en bra lön till att vara delvis beroende av någon annan. Som att gå bakåt i utvecklingen typ. Varför kan jag inte bara släppa den tanken och get on with my life?:banghead:
Fast det är väl ändå en sund känsla. Om än jobbig.
 
Känslan av att det är för mycket just nu. En kollega sjukskriven en, visserligen rätt kort, period, två nya kollegor som börjar under den perioden samt en student som också ska läras upp, en kollega som har semester närmaste veckan. Vi är alltså två när det kommer två nya som ska läras upp. Jag som jobbar halvtid och den andra som jobbar halvtid med IT och halvtid som sekreterare....

Och när jag tog upp stress med en av cheferna blev det någon form av självförsvarsställning från dennes sida. "Du kan inte prata för X". "Du kan inte prata om det generellt, du måste vara mer konkret". "Ni har möten varannan vecka ju då kan du lyfta konkreta saker där".

Så ovanpå stressen och allt som redan finns ska jag bena ut vad som gör att det är stressigt så att det gör att lyfta om två veckor eller så.
Jag hade nog lyft upp det faktum att ni har ett obefintligt stöd från cheferna, för det gör oerhört mycket att ha stöd och hjälp från dem i en sådan situation som ni har.

Det är inte heller okej eller patientsäkert att lära upp nya kollegor utan minst en som går heltid som kan hjälpa med alla frågor som kan tänkas komma under upplärningstiden för att ni andra ska kunna fokusera på diktat och systemhantering. Och stress på arbetsplatsen är ett arbetsmiljöproblem som chefer är skyldiga till att göra något konkret åt.
 
Stör mig ju ofta på fysikens lagar som ni vet.

Dagens fenomen: När man är ute och går i skog och mark och inte kan titta så noga var man sätter fötterna pga. två pigga hundar i koppel. Så trampar man på ena änden av en pinne med ena foten så den andra änden står ut som ett litet spjut som man sen skrapar sin andra stackars fot på.

Detta händer mig ca. varje promenad och jag blir så arg. Rosenrasande på att det liksom ens är ett fenomen. Varför händer detta, varför händer det mig, och varför händer det så himla ofta?!
 
Njae. Alltså, på ett plan är det ju det. Samtidigt så är det inte så att jag egentligen behöver hjälpen (jag skulle egentligen jobbat halvtid samtidigt) utan det är något som han erbjöd sig och som jag kunde sagt nej till. Så då känns det lite dumt att gå och störa sig på det.
Jag förstår inte riktigt situationen men har han erbjudit sig så får du väl försöka vara tacksam eller säga nej. Men känslor är inte alltid logiska.
 
Stör mig ju ofta på fysikens lagar som ni vet.

Dagens fenomen: När man är ute och går i skog och mark och inte kan titta så noga var man sätter fötterna pga. två pigga hundar i koppel. Så trampar man på ena änden av en pinne med ena foten så den andra änden står ut som ett litet spjut som man sen skrapar sin andra stackars fot på.

Detta händer mig ca. varje promenad och jag blir så arg. Rosenrasande på att det liksom ens är ett fenomen. Varför händer detta, varför händer det mig, och varför händer det så himla ofta?!
Händer detta bara mig? 😅
 
Stör mig ju ofta på fysikens lagar som ni vet.

Dagens fenomen: När man är ute och går i skog och mark och inte kan titta så noga var man sätter fötterna pga. två pigga hundar i koppel. Så trampar man på ena änden av en pinne med ena foten så den andra änden står ut som ett litet spjut som man sen skrapar sin andra stackars fot på.

Detta händer mig ca. varje promenad och jag blir så arg. Rosenrasande på att det liksom ens är ett fenomen. Varför händer detta, varför händer det mig, och varför händer det så himla ofta?!
Jag började använda hundförarbälte. Sedan dess har det aldrig mer hänt. Händerna fria kanske ger mer balans? Bättre koll på hunden? Vem vet, jag vet bara att det funkar.
 
Jag började använda hundförarbälte. Sedan dess har det aldrig mer hänt. Händerna fria kanske ger mer balans? Bättre koll på hunden? Vem vet, jag vet bara att det funkar.
Jag har det 🙈 Det hjälper absolut på vissa sätt men tyvärr inte mot detta fenomen. Måste se till att alla går på samma sida runt träd t.ex.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
108 539
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
106 478
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
14 630
Senast: golit
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
101 997
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp