Störiga saker vi stör oss på, del 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej inte kastar ut. Tänk mer normalt växelboende t ex. A bor ena veckan hos B och andra veckan hos C, men blir A sjuk hos B får A stanna hos B tills A är frisk, däremot händer det när A bor hos C gäller inte samma regler och A ska ändå till B trots att A är sjuk.

Gäller ingen i min närhet.
Kan ju finnas en drös praktiska anledningar till att föräldrarna väljer en sådan lösning?

Ser du det som att det skulle finnas ett principiellt problem i det eller tänker du på någon specifik situation där det egentliga problemet är att en part driver igenom sin egen vilja med tvång/övermakt?
 
Smorde mina Blundstone med Blundstonekräm. De har varit som svampar i det blöta gräset.

SMHI lovade uppehåll. Nu behöver jag vänta med hundpromenaden i skogen ett par timmar. SÅÅÅÅ vattentäta är de inte efter bara en smorning.

Hatar att ändra planer.
 
På att jag har en bekant som hela sommaren och hösten fram till valet tapetserade sin insta med att det var så viktigt att rösta på V för att förtryck och rasism inte hör hemma någonstans. Idag lägger hon upp följande på insta ifrån sin charterresa: "Bästa Turkiet, finns inget bättre land!😍😍😍🥰".

Om du INTE vill stödja förtyck och rasism i regeringsställning har du nog åkt till helt fel land....🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️
 
Kan ju finnas en drös praktiska anledningar till att föräldrarna väljer en sådan lösning?

Ser du det som att det skulle finnas ett principiellt problem i det eller tänker du på någon specifik situation där det egentliga problemet är att en part driver igenom sin egen vilja med tvång/övermakt?
Vem har sagt att det rör sig om föräldrar? Inte jag i alla fall.

Jag tycker det ska va samma regler för alla oavsett, varför ska det va okej åt ena hållet men inte åt det andra?
Sen är det inte bra att sjuka personer åker runt och ev smittar andra, bättre de kryar på sig först.

Jag trodde vi hade lärt oss det under pandemin. 🤷🏼‍♀️
 
Senast ändrad:
Återigen, mitt jävla extra jobb!!
Jag jobbar på mitt vanliga jobb, kan därför inte vara tillgänglig på messenger/ hjälpa till att planera brådskande saker. Stängde av messenger pga ångest och det bara rullar in notiser och jag har sånt ångest påslag just nu.
Jag jobbar inte där förens måndag eftermiddag men måste gå på ett möte på måndag morgon och jag vet att detta kommer tas upp då.
 
Återigen, mitt jävla extra jobb!!
Jag jobbar på mitt vanliga jobb, kan därför inte vara tillgänglig på messenger/ hjälpa till att planera brådskande saker. Stängde av messenger pga ångest och det bara rullar in notiser och jag har sånt ångest påslag just nu.
Jag jobbar inte där förens måndag eftermiddag men måste gå på ett möte på måndag morgon och jag vet att detta kommer tas upp då.
Det låter verkligen inte hälsosamt, det där jobbet. Är det något du måste ha?
Om inte - sluta! (eller DUMPA! som vi säger här på Buke :heart )
 
Va? Finns det sådana ostbågar?
Ja tydligen.
A25C087F-88D3-4E88-9B88-8E0383C32585.jpeg
 
Vem har sagt att det rör sig om föräldrar? Inte jag i alla fall.

Jag tycker det ska va samma regler för alla oavsett, varför ska det va okej åt ena hållet men inte åt det andra?
Sen är det inte bra att sjuka personer åker runt och ev smittar andra, bättre de kryar på sig först.
Nej, du är ju så sparsam med info om vad du pratar om att det är svårt att få något grepp om det, så du får gärna förtydliga. Men i min värld är det nästan bara barn till separerade föräldrar som på regelbunden basis bor i varannan veckas-boende där båda ställena benämns med prepositionen "hos".

Pratar du om formella regelverk eller individer som är fria att göra egna överenskommelser och situationsanpassningar?

Är det t.ex. någon form av kommunal avlastning för anhöriga till äldre/funktionshindrade vi talar om så tycker jag det är helt naturligt att sjukdom inte hindrar en att åka hem, men att komma in bland andra vårdtagare.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
110 851
Senast: Lingon
·
Tjatter Eftersom jag inte hittar någon, så skapar jag en ny Stör mig idag på att uråldriga lagningar inte håller tills man kilar vidare =...
Svar
1
· Visningar
201
Senast: manda
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 467
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 594
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • Löss
  • Världscupsfinalerna

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp