Störiga saker vi stör oss på, del 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ord tryckta i gammeldags stil, endast för dekoration, behöver inte nödvändigtvis vara fel. Men ofta är ju själva ordet helt idiotiskt i sammanhanget. Varför väljer man inte ett som passar istället? Eller bara något fint mönster istället.

PXL_20220918_120049600.jpg
 
Varför har jag inte semester nu för? I somras var det för varmt och jag hade ingen ork och gjorde därmed nästan ingenting på semestern. Nu är jag pigg, hästen går så fantastiskt bra och jag vill bara träna och så måste jag åka till jobbet imorgon?!?
Jag tar ofta en eller två veckor på hösten och kanske två veckor under sommaren. Känns skönt att dela upp det och jag uppskattar också hösten 😃
 
Försöker att inte bli irriterad, men...
En personal som tjatar på mig att jag MÅSTE ha samtal med en elev, jag måste boka in tider med eleven.
Jag svarar att jag har redan träffat eleven som uttryckligen sagt till mig att den INTE VILL ha bokade tider - men sagda personal accepterar inte vad jag säger utan både mailar och söker upp mig för att tjata om att jag borde boka in tider.

SLUTA TJATA 😡

(ta hellre med eleven till mig om du råkar ha en ledsen elev -så bokar vi då, istället för att jag ska jaga upp folk i korridoren och bara "jag har hört att du var ledsen?").
 
Min alldeles för dyra telefon som jag haft en vecka åkte just i golvet och totalkraschade baksidan. Skal beställt men inte hunnit komma fram. Det går bra nu.. :meh:

Ouch! :( I vissa situationer rabblar jag Karlsson på taket som ett mantra: "det är en världslig sak, det är en världslig sak, det är en...." Men det där hade jag nog behövt Karlsson-på-taket-debriefa rätt länge.
 
Ouch! :( I vissa situationer rabblar jag Karlsson på taket som ett mantra: "det är en världslig sak, det är en världslig sak, det är en...." Men det där hade jag nog behövt Karlsson-på-taket-debriefa rätt länge.
Har slut på bry-mig-kontot efter att min rara och superfina unghäst lyckades ta livet av sig nyligen. Därav känns spräckt telefon mer som ett irritationsmoment än ett riktigt problem. Den funkar i befintligt skick, den går antagligen att laga, och det går om inte annat att köpa en exakt likadan (för betydligt mindre pengar än ett välstammat halvblod). Bara störigt att behöva rådda i det.
 
Jag har ramlat ner i nåt höstmörker.- Irriterar mig på det mesta och har noll tålamod. Speciellt med min kassa kropp om envisas att ta sån himla lång tid på sig att rehabilitera sig.

Irriterar mig på att det är just jag som måste hålla koll på allt i styrelsen trots att det är jag som har minst ork. Irriterar mig på folk om inte håller reda på dagar och åtaganden. Och så irriterar mig på att jag har så dålig ekonomi. Till råga på allt ville Skatteverket påminna mig om min restskatt också.

Hörde en privatekonom på radio som sa att man bör ha pengar för ett halvårs räkningar på bankkontot. HA. HA. HA. Inte den här hösten..... Om en månad har jag ett par nya glasögon att lösa ut. De gamla går inte att fixa eftersom bågen har gått itu.

Grannen ringde för hon var på exakt samma humör så vi gnällde tillsammans en stund.

Hallå. jag brukar vara traktens optimistkonsult. Och så mår jag såhär :rage::rage::rage:
 
Jag har ramlat ner i nåt höstmörker.- Irriterar mig på det mesta och har noll tålamod. Speciellt med min kassa kropp om envisas att ta sån himla lång tid på sig att rehabilitera sig.

Irriterar mig på att det är just jag som måste hålla koll på allt i styrelsen trots att det är jag som har minst ork. Irriterar mig på folk om inte håller reda på dagar och åtaganden. Och så irriterar mig på att jag har så dålig ekonomi. Till råga på allt ville Skatteverket påminna mig om min restskatt också.

Hörde en privatekonom på radio som sa att man bör ha pengar för ett halvårs räkningar på bankkontot. HA. HA. HA. Inte den här hösten..... Om en månad har jag ett par nya glasögon att lösa ut. De gamla går inte att fixa eftersom bågen har gått itu.

Grannen ringde för hon var på exakt samma humör så vi gnällde tillsammans en stund.

Hallå. jag brukar vara traktens optimistkonsult. Och så mår jag såhär :rage::rage::rage:

Släpp ut det bara! Ingen är glad jämt :heart
 
Glömde hämta ut medicin idag och när jag kom på det hade närmsta apoteket stängt. Det näst-närmsta hade inte medicinen inne.. Orkar inte åka in till centrum för att hämta ut, så hoppas jag klarar mig utan utsättningssymptom till imorgon bitti när jag kan hämta ut.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 260
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 826
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 863
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 396
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp