Störiga saker vi stör oss på, del 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bantningsdieter. Ännu värre folk som pratar om sin diet varje chans den får. En kan ju ej röra sig genom ett café eller en matbutik utan att höra ”Nej jag får inte äta bröd/pasta/choklad/frukt/potatis” eller whatever AAAAARRGHHHHH VEM BRYR SIG?! Om du vill göra ditt liv tråkigt så fine men måste man förpesta livet för oss andra på vägen.
 
Bantningsdieter. Ännu värre folk som pratar om sin diet varje chans den får. En kan ju ej röra sig genom ett café eller en matbutik utan att höra ”Nej jag får inte äta bröd/pasta/choklad/frukt/potatis” eller whatever AAAAARRGHHHHH VEM BRYR SIG?! Om du vill göra ditt liv tråkigt så fine men måste man förpesta livet för oss andra på vägen.

Jag när folk ska berätta om sin sockerfria månad.
 
Störig och samtidigt väldigt gullig grej: När man har bäddat och gjort fint men ens hund anser att man bäddat helt fel och det hela behöver göras om 😂
Vi hade ett sto som var oerhört trött på vår mockning.
När man släppte in henne i boxen suckade hon trött. Vi hade gjort fel. IGEN.

Vi hade lagt bädden upp och ner.
Hon åtgärdade det. Och sen kunde hon nöjt börja äta. Det upprepades varje kväll.
 
Håller på och lasttränar häst efter en olycka i släpet som resulterade i frakturer på två tänder på hästen. Tog därför ut tränare för att min egen puls inte skulle påverka. Tränaren lastar och hästen vågar äta i transporten. Jag lastar och hästen kan inte äta i transporten = jag känner mig som världens sämsta hästägare och vill skjuta både mig själv och hästen.

Så jag stör mig på den dumma hästen som inte gör som jag vill. Jag stör mig på att jag uppenbarligen påverkar hästen negativt rätt mycket. Jag stör mig på att jag själv är jättehård mot mig själv i detta. Jag stör mig på att jag inte vet hur vi ska komma framåt. Jag stör mig på att jag bara ser allt det negativa i allt just nu. Trots att jag mycket väl vet varför, läkaren vägrar skriva ut mitt dopamin och att sluta tvärt rekommenderas inte då det kan få rätt allvarliga konsekvenser som suicid och sådär.
 
Jag stör mig på att vid ett sjukdomsfall på en fotbollsläktare så
”Var det ett par tjejer där som var typ sjuksyrror” enligt vem det nu är som ansvarar för en arena
Tjejer som är typ sjuksyrror var en ganska nedlåtande beskrivning i mina ögon
 
Jag stör mig på att vid ett sjukdomsfall på en fotbollsläktare så
”Var det ett par tjejer där som var typ sjuksyrror” enligt vem det nu är som ansvarar för en arena
Tjejer som är typ sjuksyrror var en ganska nedlåtande beskrivning i mina ögon
Håhåjaja, läste samma artikel och störde mig på samma formulering. Edit: Särskilt som deras närvaro och expertis kan ha gjort skillnad mellan liv och död för personen som blev sjuk.
 
Min cykel hade så simpelt fel som för lite luft i däcken, därav dunkat hela tiden. :arghh: Betyder jag är ingen stjärna på få i luft i cykeln :arghh:


Positiva behövde inte betala massa för laga den och fick tips på luftpump använda, som förhoppningvis funkar bättre :rofl:
 
Blir drygt 1000 kanelbullar, inget jag själv skulle göra men tycker företaget skulle gjort. :cautious:
Lätt! Jag pratade i telefon med vår vice vd efter fikarasten och berättade att jag hade köpt finbullar till personalen. Han höll med mig om att det är enormt viktigt att fira alla relevanta högtider (på bolagets bekostnad). Kanelbullens dag, fössta tossdan i mass, semmeldagen, napoleonbakelsens dag, morotskakans dag, våffeldagen, budapestbakelsens dag, wienerbrödets dag, polkagrisdagen etc.

Det är viktigt att inte glömma någon högtid.

Snålt av ditt jobb att inte ens bjuda på en bulle idag ☹️
 
I juni hakade jag på erbjudandet hyresvärden om att byta köksluckor i köket.

Tydligen skulle fläkten också bytas (fick ingen info om det innan heller), förutom att va en fläkt för spisen styr den ventilationen i lägenheten också.

Nu idag strax innan 16 ringer vaktis och berättar att montören vart där och monterat luckorna. Jo jag vet har varit hemma pga VC besök.
Då berättar han att fläkten ska byts å ny år beställd och han vet inte leverans tid på den.
Sa att jag skulle va försiktig med att laga mat på spisen.

Suck de har vetat sen innan semestern. Då kunde de väl beställt hem en fläkt, skulle inte förvåna mig om det är lång leveranstid nu också. 🙄

Tur i oturen lagar jag knappt mat på spisen men ändå… ser inte speciellt kul eller trevligt ut.

Tydligen så dog strömmen till kylskåpet också när montören fick ta bort ett eluttag.
Så nu ligger förlängningssladd över golvet, vaktis kommer imorrn och ska göra färdigt det sista förutom fläkten då.

E1641F84-C73D-4420-BF02-CC7C465F815C.jpeg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
108 641
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
106 479
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
17 18 19
Svar
360
· Visningar
15 050
Senast: Hedinn
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
102 010
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp