Störiga saker vi stör oss på, del 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig på att jag är trött å ska sova å så känner ja mig kissenödig men går ja på toa kommer det inget eller endast några droppar….. gaaaah
 
Jag brukar ladda över från min Android direkt till Google drive, funkar det på iPhone?
Håller på att försöka ladda upp i Dropbox. Problemet är att jag dels har segt internet, dels inte har tillräckligt mycket utrymme.
Brukar de inte ha automatiskt i nåt moln? Jag är dålig på iphone men har haft det i jobbet för längesen. Då var det så har jag för mig.
Jo, men de ligger i något specifikt äppelskruttsmoln. Som jag fattar det måste jag ladda ner särskilda äppelskruttsprogram till datorn för att kunna få ner filerna. Varför kan de inte bara ha normal jävla överföring via usb-sladd som alla normalt funtade apparater?:mad:
 
Postade bilder på djur och så skriver djurets ägare babyspråk, liksom som att valpen/kattungen själv skulle ha skrivit inlägget.

Ex: jag hal haft loligt å leka me min kompis.

Varför babyspråket?
Ska det kanske föreställa en svensk variation av memespråket som förekommer online ibland? :D
 
Stör mig på att jag är trött å ska sova å så känner ja mig kissenödig men går ja på toa kommer det inget eller endast några droppar….. gaaaah

Är det bara när du lägger dig eller allmänt?

Jag har en del tvångstankar och har haft problem med att jag får för mig att jag är kissnödig och om jag inte går på toa kommer jag kissa i sängen under natten. Efter att jag varit på toa tar det bara någon minut till jag får för mig att jag är kissnödig igen och så kunde det hålla på tills jag varit på toa 5-7 gånger efter att jag lagt mig. Kom så klart väldigt lite varje gång jag var på toa eftersom jag egentligen inte var nödig…
 
Stör mig på att jag är trött å ska sova å så känner ja mig kissenödig men går ja på toa kommer det inget eller endast några droppar….. gaaaah
Sådär håller jag också på men framförallt när jag sover på dagen då jag jobbar natt. Somnar jag inte rätt snabbt så känner jag mig kissnödig typ direkt och det går inte över, kan gå upp flera gånger!
Så jag är tillomed försiktig med att dricka, tänker mig för 🤔 och inbillar mig att det blir bättre då. Trots att jag egentligen bör dricka mer varje dygn.
 
Sambon har varit förkyld av och till i över en månad (inkl ett par omgångar av så pass sjuk att han behövt vara hemma sjuk från jobbet, mestadels sängliggande). Jag har känt av lite smått nån timme här och där. Men nu är det tydligen min tur, och jag har faen inte tid/råd med sånt :mad: .

Inget konstigt. Folk på jobbet går runt mer eller mindre förkylda, och sambon är ju sjuk. Snarare bra jobbat av immunförsvaret att jag klarat mig hittills..men störigt är det ändå!
 
Är det bara när du lägger dig eller allmänt?

Jag har en del tvångstankar och har haft problem med att jag får för mig att jag är kissnödig och om jag inte går på toa kommer jag kissa i sängen under natten. Efter att jag varit på toa tar det bara någon minut till jag får för mig att jag är kissnödig igen och så kunde det hålla på tills jag varit på toa 5-7 gånger efter att jag lagt mig. Kom så klart väldigt lite varje gång jag var på toa eftersom jag egentligen inte var nödig…
Allmänt, vid något tillfälle har det kommit mycket. Har försökt träna blåsan.
 
Sådär håller jag också på men framförallt när jag sover på dagen då jag jobbar natt. Somnar jag inte rätt snabbt så känner jag mig kissnödig typ direkt och det går inte över, kan gå upp flera gånger!
Så jag är tillomed försiktig med att dricka, tänker mig för 🤔 och inbillar mig att det blir bättre då. Trots att jag egentligen bör dricka mer varje dygn.
Jag lyckades somna till slut och vaknade 4 kissenödig fast inte så akut, så kämpade på och lyckades ligga kvar tills klockan ringde.
Var inget tryck som det brukar på morgonen, mer strilade fram.

Kom underfund med att jag inte ska dricka mer på kvällarna. Så ger jag kroppen bästa chansen att kunna sova en hel natt igen.
 
Stör mig på att jag hamnade bakom en bil som höll 70 på 70-väg. So far so good.
Vägen var krokig och rätt smal med möte som precis får plats, vet att den vägen är tajt när man är två lastbilar som möts.

Vi kommer ut på 100-väg, där sticker bilen ifrån mig på 2-filiga och det kändes bra, sen närmar den sig 1-filigt och jag kom ikapp så sent att jag inte kunde köra om.
Få var den nere på 70 igen!!
Det enfiliga är bredare och mer säkert än den 70-väg vi åkte på nyss.

Satt å störde mig på att bilen var en trafikfara med att hålla så låg hastighet på 100-väg. Hade stenkoll i bakspeglarna ifall det skulle komma någon som inte uppmärksammade att det gick långsamt.
 
Stör mig på att jag hamnade bakom en bil som höll 70 på 70-väg. So far so good.
Vägen var krokig och rätt smal med möte som precis får plats, vet att den vägen är tajt när man är två lastbilar som möts.

Vi kommer ut på 100-väg, där sticker bilen ifrån mig på 2-filiga och det kändes bra, sen närmar den sig 1-filigt och jag kom ikapp så sent att jag inte kunde köra om.
Få var den nere på 70 igen!!
Det enfiliga är bredare och mer säkert än den 70-väg vi åkte på nyss.

Satt å störde mig på att bilen var en trafikfara med att hålla så låg hastighet på 100-väg. Hade stenkoll i bakspeglarna ifall det skulle komma någon som inte uppmärksammade att det gick långsamt.

Jag tycker inte att det är en trafikfara med någon som kör 70 på en 100-väg. Mer trafikfarligt om någon skulle ha så dålig uppsikt att inte hinna anpassa sin hastighet.

Störd blev du säkert, men trafikfarligt tycker jag inte att det var.
 
Stör mig på att när jag ska skicka mejl på jobbet och tabbar från ärenderaden ner till själva mejlfältet så ställer sig markören alltid någonstans mitt i min signatur 🧐
 
Regn....tröttnat rejält nu och det är sjukt blött överallt! Glad att hagen håller sig bra än så länge men ska det fortsätta såhär är det snart väldigt lerigt. Det som stör mig kanske mest just nu är att jag har tänkt klippa två av mina hästar ett tag men jag har fått ställa in pga regn för dom är blöta och då kan jag inte klippa...
 
Jag tycker inte att det är en trafikfara med någon som kör 70 på en 100-väg. Mer trafikfarligt om någon skulle ha så dålig uppsikt att inte hinna anpassa sin hastighet.

Störd blev du säkert, men trafikfarligt tycker jag inte att det var.
Att öka upp hastigheten och därmed motverka omkörning när det är tvåfiligt och sedan ligga väsentligt under hastighetsgränsen när det är enfiligt tycker inte jag är ett trafiksäkert beteende.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 213
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 800
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 833
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 373
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Kaninskrik
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp