Störiga saker vi stör oss på, del 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nästa störiga grej, en person har snott min fönsterplats på flyget och sitter och stirrar demonstrativt ut genom fönstret och vägrar se på mig. Moget. Jag kan väl sitta längst ut, men dålig stil.

Jag hatar fönsterplatstjuvar! :rage: Stå på dig och kräv din rätt! Eller åtminstone tvångsstirra på ett galet sätt på människan, så den inte kan undgå att känna hur blicken bränner skuldbeläggande i nacken.
 
Jag hatar fönsterplatstjuvar! :rage: Stå på dig och kräv din rätt! Eller åtminstone tvångsstirra på ett galet sätt på människan, så den inte kan undgå att känna hur blicken bränner skuldbeläggande i nacken.
Vi har precis landat. Jag hörde när han pratade i telefon innan boarding att han hade bråttom till någon buss när vi landat. Så jag tänker att jag sitter kvar tills alla andra gått av? :devil:
 
Känslan av att det är för mycket just nu. En kollega sjukskriven en, visserligen rätt kort, period, två nya kollegor som börjar under den perioden samt en student som också ska läras upp, en kollega som har semester närmaste veckan. Vi är alltså två när det kommer två nya som ska läras upp. Jag som jobbar halvtid och den andra som jobbar halvtid med IT och halvtid som sekreterare....

Och när jag tog upp stress med en av cheferna blev det någon form av självförsvarsställning från dennes sida. "Du kan inte prata för X". "Du kan inte prata om det generellt, du måste vara mer konkret". "Ni har möten varannan vecka ju då kan du lyfta konkreta saker där".

Så ovanpå stressen och allt som redan finns ska jag bena ut vad som gör att det är stressigt så att det gör att lyfta om två veckor eller så.
 
Stör mig på att jag stör mig på att pappa hjälper mig ekonomiskt. Borde bara vara tacksam och glad men samtidigt skitjobbigt att gå från en bra lön till att vara delvis beroende av någon annan. Som att gå bakåt i utvecklingen typ. Varför kan jag inte bara släppa den tanken och get on with my life?:banghead:
 
Servanet 🤬 Är så illa tvungen ha dem för fibernätet, är i hela huset och har aldrig vart med om ett så krångligt bolag som dessa! Nätet krånglade rejält i vintras och var fullständigt omöjligt få tag på support, hela tiden hänvisade de på deras sida till internetleverantören fast felet låg på nätet. Första gången Telia bad de fixa nätet hände ingenting. 1 vecka senare meddelade jag Telia inget hänt och de tryckte på mot servanet igen, den här gången blev det löst efter 3 dagar...
Men när det gäller fakturor är de oerhört snabba på att kräva in pengar! Fick ett inkassokrav på utebliven betalning under augusti, bara den detaljen att jag i juli la in om autogiro och fick veta det skulle gå in i augusti, fick heller ingen fysisk faktura därför. Har haft pengar på kontot hela tiden, ingen notis om att det försökt dras.
Jäkla krångel, fy tusan för att jag inte kan välja bort dem 🤬
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
108 501
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
106 472
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
16 17 18
Svar
350
· Visningar
14 431
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
101 981
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Koppel som släppte
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp