Störiga saker vi stör oss på, del 24

Status
Stängd för vidare inlägg.
Att det är - 20 och varje dag kostar oss 30 euro i elräkning trots att batterierna är inställda på 18 grader och vi eldar i accumulerande spis 2 gånger om dagen osv. Så. Galet. Dyrt.

Och snö. Jävla snö
Screenshot_2022-12-14-18-08-49-70_ecc66393fb5295a25eee94839b42ef60.jpg


Jag håller med. Gårdagens kostnad är inte direkt upplyftande.. och det är "bara" minus 22..
 
Att det är - 20 och varje dag kostar oss 30 euro i elräkning trots att batterierna är inställda på 18 grader och vi eldar i accumulerande spis 2 gånger om dagen osv. Så. Galet. Dyrt.

Och snö. Jävla snö
Meen nu undrar ja.. batterier ställda på 18 grader? Hur vad varför? Blir nyfiken va de är för uppvärmning
 
Brukar försöka hålla barnets farmor lite involverad i barnets liv, eftersom jag vet att hon känner sig ensam i sitt enorma hus boendes långt ifrån alla barnen, och saknar sina barnbarn.

Skickade därför en bild på barnet utklädd inför luciafirandet igår och fick som vanligt ett svar i stil med "Varför kommer det aldrig några så söta barn och lussar för stackars mig? Jag hade också velat ha en lussekatt!" :banghead: Får alltid den typen av svar och det stör mig lika mycket varje gång :wtf:

Kanske är bra att hon inte bor närmre :angel:

Fint av dig att hålla kontakten och uppdatera. Vi har också dotterns farmor relativt långt bort och resten av våra släkter och familjer boendes här. Känner igen att vilja inkludera.
 
Stör mig som fan på det käcka "elsparartipset" att sänka inomhustemperaturen hemma. (Vi vaknar till 14-16 grader just nu.)

Helt enig (min innetemperatur är liknande) :cautious:
Samma här.... Har eldat i kaminen sedan jag kom hem och nu är temperaturen i alla fall över 17 grader :up: ! Egentligen lider jag inte speciellt mycket av det, men det är väldigt trist med alla dessa orealistiska elsparartips....
 
Vattenfall eldistribution som fortfarande inte fått koll på min förbrukning, men nog klarar de av att skicka ut fakturor iaf! :rage:Visa bifogad fil 107912

Jag får alltså uppskattad förbrukning fakturerad, utifrån föregående års förbrukning trots påstötningar från både mig och elbolagen. Jag slog inte på någon värme hemma i år förrän slutet av november när det blev kallt och det är bara en låg grundvärme, resten eldar jag. I mars i våras stängde jag av uppvärmningen då jag inte tyckte det behövdes längre. :mad:
De får väl inte fakturera uppskattad förbrukning längre? Det ändrades ju för länge sen.
Kolla med Energimarknadsinspektionen. :devil:
 
Stör mig ofantligt på rapporteringen om att stackars lärare blir hotade och misshandlade i skolan.
Garanterar att det är många fler elever som blir det, men det pratas det inte om i media. Lärare är dessutom i skolan frivilligt och kan sluta när de vill. Det kan inte grundskoleelever.
Till lärare som känner sig rädda och hotade av elever vill jag säga som lärarna sa till mig när jag var rädd och kände mig hotad:
”Att de terrar dig lite får du tåla”
”Ge dem en kram”
”Hur kan du veta att de menade illa?”
Osv.
 
Samma här.... Har eldat i kaminen sedan jag kom hem och nu är temperaturen i alla fall över 17 grader :up: ! Egentligen lider jag inte speciellt mycket av det, men det är väldigt trist med alla dessa orealistiska elsparartips....
Samma här.
Främsta tipset är ständigt att sänka värmen. Suck.
Det gör noll och intet för min elräkning eftersom jag driver min panna med ved, eldar i vedspis och spispanna. Inget av det drar el.

Så jag eldar glatt och har runt 22-23 grader inomhus 😁
 
Samma här.
Främsta tipset är ständigt att sänka värmen. Suck.
Det gör noll och intet för min elräkning eftersom jag driver min panna med ved, eldar i vedspis och spispanna. Inget av det drar el.

Så jag eldar glatt och har runt 22-23 grader inomhus 😁
26 grader i köket :D
12 i avstängda syrummet häromdagen när det var 10 minus
Tror mitt hus kanske är i lite behov av isolering
 
Samma här.
Främsta tipset är ständigt att sänka värmen. Suck.
Det gör noll och intet för min elräkning eftersom jag driver min panna med ved, eldar i vedspis och spispanna. Inget av det drar el.

Så jag eldar glatt och har runt 22-23 grader inomhus 😁

Fast det är väl ändå lite av ett lyxproblem i sammanhanget att så få saker i huset går på el ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 199
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 363
Senast: pepp
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
6 7 8
Svar
158
· Visningar
4 224
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 734
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp