Störiga saker vi stör oss på, del 24

Status
Stängd för vidare inlägg.
De får väl inte fakturera uppskattad förbrukning längre? Det ändrades ju för länge sen.
Kolla med Energimarknadsinspektionen. :devil:
Jag ska bussa Ei på Vattenfall för att de aldrig fixar min förbannade mätning. De var sena med att byta mätare och de är över ett halvår försenade med att fixa så timavläsningen fungerar igen. :banghead:

Jag är dock glad att de fakturerar utifrån förra årets förbrukning än inte alls, hellre för mycket nu än en chock senare men de får för :devil: fixa avläsningarna för december så jag inte får betala förra årets förbrukning med decembers priser! :arghh:
 
Stör mig som fan på det käcka "elsparartipset" att sänka inomhustemperaturen hemma. (Vi vaknar till 14-16 grader just nu.)
Stör mig också på den käcka uppmaningen. Jag har en svår ledsjukdom och kan p.g.a. den inte ha under 20 grader inne om jag vill kunna ha ett liv utanför en sjuksäng :down: - och det tänker jag ha! så det så!

Säger som @tanten - Mvh // inbillningsfrisk ;)
(bästa nyordet ever!)
 
Stör mig också på den käcka uppmaningen. Jag har en svår ledsjukdom och kan p.g.a. den inte ha under 20 grader inne om jag vill kunna ha ett liv utanför en sjuksäng :down: - och det tänker jag ha! så det så!

Säger som @tanten - Mvh // inbillningsfrisk ;)
(bästa nyordet ever!)
Jag kör lite samma fast ändå inte. ;)
Jag har en sjukdom som gör att jag är allergisk mot värme, har svårt att andas och mår allmänt pyton när det går upp till runt 22 grader och över.

Däremot har jag också både artros och artrit i ett gäng leder vilka behöver värme och den enda värmen jag verkar klara av och må bra av är ett hett bad. Alltså badar jag varmt 2-3 gånger i veckan. (Har egen brunn och betalar då såklart för uppvärmningen av vattnet själv.)
 
Stör mig ofantligt på rapporteringen om att stackars lärare blir hotade och misshandlade i skolan.
Garanterar att det är många fler elever som blir det, men det pratas det inte om i media. Lärare är dessutom i skolan frivilligt och kan sluta när de vill. Det kan inte grundskoleelever.
Till lärare som känner sig rädda och hotade av elever vill jag säga som lärarna sa till mig när jag var rädd och kände mig hotad:
”Att de terrar dig lite får du tåla”
”Ge dem en kram”
”Hur kan du veta att de menade illa?”
Osv.
Fast jag tycker då inte att lärare heller ska behöva bli hotade på sitt arbete! Konstigt synsätt du har… och ”sluta när de vill”, det måste jag säga var något förenklat sagt!

Elever ska naturligtvis inte heller utsättas för något sådant. Ingen ska behöva det!
 
Folk som går fram till stängslet med sina kopplade hundar och låter dem ”hälsa” genom maskorna när man är i rastgården!

Det tillför verkligen ingenting positivt för hundar att interagera på det viset utan höjer bara stressnivåerna. Jag förstår att man nog tror att det är berikande, men att plötsligt stå face to face med en massa främmande hundar som dessutom begränsas i sitt kroppsspråk är inte positivt. Även om man inte är superintresserad av hunden som art/organism/nervsystem tycker jag man borde förstå nånstans att det inte är konstruktivt att hundarna står och skäller på varandra i fem minuter och att det faktiskt förstör vår tid i rastgården.

Folk gör detta utan att fråga och verkar oftast inte höra när jag säger att det är bättre för oss om de håller avstånd. Det verkar liksom inte ens finnas i deras begreppsvärld att det vore en idé att kolla av med mig innan. Till och med stoppat ner handen och försökt klappa mina hundar har de gjort vilket skulle kunna vara ett utmärkt sätt att bli biten efter man stått och låtit två främmande hundar hetsa upp varandra och bli riktigt uppe i varv och frustrerade. Att man inte vet något om hunden i hagen verkar inte spela någon roll. Mina är reaktiva, men de hade lika gärna kunnat vara rädda, sjuka, skadade, aggressiva, eller rentav ovaccinerade. Och den andra hunden kanske är ovaccinerad/ smittbärande, det vet ju inte jag.

Att man kommer fram för att fråga om det funkar att komma in eller hur länge vi ska vara kvar är såklart en annan grej. Vi behöver oftast vara själva i rastgården men om det är fler som vill komma in håller vi det kort.
 
Stör mig på att min psykolog slutade och nya kuratorn tycker jag inte behöver gå regelbundet längre utan ska ta kontakt om/när jag mår sämre igen.
Funderar starkt på söka privat altenativ efter nyår, även om det kommer kosta pengar.
 
Saker som folk borde ha gjort innan dom gick på semester. Sitter nu och fixar sådana saker och rättar saker som har gjorts fel.

Då sa jag dessutom till ena personen att gå igenom och att se till att en av sakerna var helt avbokade så jag kan ge information till kunderna om dom hör av sig. Idag har jag gått igenom 3 olika ställen för att se om en sak var fixad när kunden hörde av sig. Istället för att det räckte med att kolla där jag ska kunna kolla som går snabbt och smidigt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
108 658
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
102 012
Senast: pepp
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
5 6 7
Svar
137
· Visningar
3 422
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
17 18 19
Svar
360
· Visningar
15 070
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp