Störiga saker vi stör oss på, del 25

Status
Stängd för vidare inlägg.
Större boksäljsida (Ad**is) där man inte synkat länkarna så dom fungerar oavsett hur jag väljer att filtrera :mad:
Blev så störd att jag inte kommer att handla därifrån!
Jag har haft elever som gjort arbetslivspraktik där
Sorry. Skulle aldrig vilja stödja dem med ett köp
 
Köpare, säljer en de grejer jag inte använder och jag blir så trött på folk. Jag förstår faktiskt de som slänger istället för säljer begagnat. :meh:

Jag brukar lämna till secondhand, t ex Röda korset eller Myrorna. Jag slipper struliga köpare, arbetstillfälle skapas kring hantering och försäljning, och förhoppningsvis blir det något överskott som går till något bra. Win-win 👍
 
Jag vill äta kyckling till middag. Men jag orkar verkligen inte åka och handla. Så nu har jag legat i sängen en timme och tyckt synd om mig själv för att kycklingen inte bara dyker upp utanför.
Nu har jag tagit tag i mig själv och stoppar in de endast två kycklingbitarna vi hade hemma i ugnen. Inget att göra sås av riktigt så det fick bli kokosmjölk och stekt potatis till.
Får väl se om det är ätbart när det kommer ur ugnen sen. Om typ 30 min... Min kära sambo är lagom trött på mig just nu...
 
Jag har haft elever som gjort arbetslivspraktik där
Sorry. Skulle aldrig vilja stödja dem med ett köp
Om man inte har inside information, så är det inget vi på utsidan märker av. Men det gäller ju alla arbetsplatser eller verksamheter.
Man kanske skulle skapa en "pestflagg-tråd" :sneaky:
 
Klicksamlande.

Mer specifikt typen "smarta hacks/goda råd/DIY" som är fullkomligt fejk och/eller livsfarliga. Genererar massor av klick och interaktion både med folk som gillar och folk som genomskådat och kommenterar att "tipset" bör undvikas. Sedan sprids eländet av algoritmerna som bara ser att innehållet är engagerande, utan att ta hänsyn till att det egentligen är dynga. :meh:
 
Jag lämnar in på återvinningscentralen. De har ett rum för fungerande saker. Allt från möbler till prydnadssaker.
De säljs sedan på en second hand som LSS har hand om.
Nja, det rör sig om värden för tiotusentals kronor. Jag sa att jag är less på folk och förstår de som väljer att slänga istället för att sälja, men jag skänker inte bort de summorna.
 
Normalt sett gillar jag minusgrader skarpt. Men var de tvungna att komma precis dagarna innan min nya kamin installeras? Så att jag måste sitta här med en högljudd värmefläkt igång som drar el för jag vill inte ens tänka på hur mycket pengar, samtidigt som sparkontot är länsat åt sjuk katt:arghh:
 
Nja, det rör sig om värden för tiotusentals kronor. Jag sa att jag är less på folk och förstår de som väljer att slänga istället för att sälja, men jag skänker inte bort de summorna.

Om du hellre vill ha pengarna så förstår jag att du såklart säljer istället, att skänka bort grejerna var nog menat istället för att slänga dem. Det lät på ditt inlägg som att de som inte säljer själv slänger sina grejer, men många ger bort till secondhand, så det är ytterligare ett alternativ.
 
Om du hellre vill ha pengarna så förstår jag att du såklart säljer istället, att skänka bort grejerna var nog menat istället för att slänga dem. Det lät på ditt inlägg som att de som inte säljer själv slänger sina grejer, men många ger bort till secondhand, så det är ytterligare ett alternativ.
Det alternativet känner jag till redan och har praktiserat flera gånger, men jag har hört många att de inte orkar sälja utan slänger för att slippa allt trassel med folk.

Nyss dök även första scammern upp. Elisabet Höglund jobbar åt ett rederi och är ombord på en båt men vill skicka betalning via paypal och sedan kommer rederiet(!) att hämta varan och magasinera den åt henne. Text på svenska men dåligt skriven. 🙄
 
Ett av mina ständiga störningsmoment.

Min katt.
Han är vacker, skygg och gör inget större väsen av sig.

Förutom den lilla detaljen att han slutat skita i låda. Han lämnar sina visitkort mitt på golvet. Eller i värsta fall på en matta. Vissa högar hamnar i lådan men i stort sett varje morgon finns det hög/högar på golvet. Ser fram emot sommarn då jag kan ha dörrar öppna så han går ut.

I början misstänkte jag hunden men numera kan hunden uteslutas för hans högar är betydligt mindre...

Katten är 14-15 är så viss senilitet kan misstänkas.

Kul med djur...:meh:
 
Köpte ett paket dyra behandlingar på ett spa. Har gått på ett par stycken och hela tiden tänkt att jag måste boka resten snart. Nu tog jag äntligen tag i det och det visar sig att de har förfallit.
Är så sur att jag knappt vet vart jag ska ta vägen. Fick dessutom inte ens ett ”tyvärr” från kundtjänsten vilket gör mig orimligt grinig.
 
Köpte ett paket dyra behandlingar på ett spa. Har gått på ett par stycken och hela tiden tänkt att jag måste boka resten snart. Nu tog jag äntligen tag i det och det visar sig att de har förfallit.
Är så sur att jag knappt vet vart jag ska ta vägen. Fick dessutom inte ens ett ”tyvärr” från kundtjänsten vilket gör mig orimligt grinig.
Det är nackdelen med presentkort och liknande...
 
På att jag försöker hitta en vettig jacka till hundpromenader och har beställt hem två stycken olika jaktjackor där passformen varit helt hemsk. Den första var så sjukt trång i armarna i storlek 38, och mina armar är i princip som pinnar i storlek så jag fattar verkligen inte vem jackan var sydd för. :down: Den andra var helt enorm istället. (annat märke)
 
Stör mig på att jag troligen fått matförgiftning av chips jag åt igår kväll. Har varit riktigt jäkla dålig hela dagen, var nästan så jag övervägde att åka in. Och det gör jag inte i första taget.
Säker på att det var chips?
Matförgiftningar ska man ju helst anmäla till kommunens miljö- och hälsa.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
108 658
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
102 012
Senast: pepp
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
5 6 7
Svar
137
· Visningar
3 422
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
17 18 19
Svar
360
· Visningar
15 070
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp