Störiga saker vi stör oss på, del 25

Status
Stängd för vidare inlägg.
IMG_20230124_153258.jpg

Ovanför de två kameraprickarna finns en pytteliten lucka som man kan skjuta på. Om den är stängd blir det grått brus, om den är öppen som på bilden så syns man i kameran.
 
Kom ut som lesbisk för en kollega idag, ämnet kom upp så ingen stor grej. Men sedan satt jag där helt plötsligt och försvarade transpersoners rättigheter.
Varför ska det ens behöva diskuteras i Sverige år 2023? Och varför togs det upp med mig liksom?

Ja men verkligen! Jag tycker iofs att alla borde försvara transpersoners rättigheter oavsett sexuell orientering. Det borde vara basic att stå upp för mänskliga rättigheter. Jag har själv fått frågan "jaha är du xxx"? Nej, men jag tycker att det är en viktig fråga. Jag jobbar med just intressepolitik nu och har ingen personlig "koppling" till målgruppen. Detta ser jag inte alls som ett dugg märkligt.
 
Ja men verkligen! Jag tycker iofs att alla borde försvara transpersoners rättigheter oavsett sexuell orientering. För mig är detta vad intressepolitik handlar om.
Absolut att vi borde, men att diskussionen dök upp med mig pga att jag är lesbisk är lite märkligt. Typ "Jaha, du är lesbisk, vad tycker du om "könsbyte"? Jag tycker inte det är så bra." Osv.
 
Absolut att vi borde, men att diskussionen dök upp med mig pga att jag är lesbisk är lite märkligt. Typ "Jaha, du är lesbisk, vad tycker du om "könsbyte"? Jag tycker inte det är så bra." Osv.

Fan vad deppigt. Också så oklar "frågeställning"? Vaddå "vad tycker du"? Helt orimligt att det anses som att det är ngt som är diskuterbart öht? Ungefär som "vad tycker du om homosexuella, personligen är jag emot det"?
 
När något riktigt bra händer i ens liv, och världen inte reagerar. Vill liksom vakna upp till filmunderbar värld, tårta magiskt i kylen och vänner som trillar in och firar och fåglar som sjunger disneysånger. Men nä. Vaknar till mulet och skare, pasta med smält ost till lunch, fortfarande sinande på kontot, mild huvudvärk:meh:
 
När något riktigt bra händer i ens liv, och världen inte reagerar. Vill liksom vakna upp till filmunderbar värld, tårta magiskt i kylen och vänner som trillar in och firar och fåglar som sjunger disneysånger. Men nä. Vaknar till mulet och skare, pasta med smält ost till lunch, fortfarande sinande på kontot, mild huvudvärk:meh:

Grattis! Skickar en virtuell löjroms-toast! :D
 
När något riktigt bra händer i ens liv, och världen inte reagerar. Vill liksom vakna upp till filmunderbar värld, tårta magiskt i kylen och vänner som trillar in och firar och fåglar som sjunger disneysånger. Men nä. Vaknar till mulet och skare, pasta med smält ost till lunch, fortfarande sinande på kontot, mild huvudvärk:meh:
Grattis! Roligt att någonting bra hänt! 🥳
 
Ett mycket välrenommerat bageri i min del av världen stoltserar med att de i år minsann erbjuder "Swedish Semlor". Det här är vad de kallar en semla:

91c8c677-1503-4353-a835-6a576c9fc0d6.jpeg


VAD I HELA GLÖDHETA HELVETE GÖR SYLTEN DÄR?!?! EN SEMLA INNEHÅLLER INTE SYLT! :arghh::arghh::arghh:

Det är säkert jättegott och sådär, och stället är fantastiskt bra överlag, men gör för bövelen lite ordentlig research om ni ändå ska göra er besväret att börja baka en sådan här grej - och dessutom skryta om det.

Jag tänker mig att det är ungefär såhär italienarna känner när de serveras carbonara med grädde i, eller mexikanerna när de får höra om konceptet gurka/majs/ananas i tacos.

Nä fy, denna kränkthet saknar motstycke! Det är baske mig nästan värre än när de (britterna alltså, inte bageriet) började stjäla dalahästen och använda som någon slags julsymbol. :rage:
 
Ett mycket välrenommerat bageri i min del av världen stoltserar med att de i år minsann erbjuder "Swedish Semlor". Det här är vad de kallar en semla:

Visa bifogad fil 111157

VAD I HELA GLÖDHETA HELVETE GÖR SYLTEN DÄR?!?! EN SEMLA INNEHÅLLER INTE SYLT! :arghh::arghh::arghh:

Det är säkert jättegott och sådär, och stället är fantastiskt bra överlag, men gör för bövelen lite ordentlig research om ni ändå ska göra er besväret att börja baka en sådan här grej - och dessutom skryta om det.

Jag tänker mig att det är ungefär såhär italienarna känner när de serveras carbonara med grädde i, eller mexikanerna när de får höra om konceptet gurka/majs/ananas i tacos.

Nä fy, denna kränkthet saknar motstycke! Det är baske mig nästan värre än när de (britterna alltså, inte bageriet) började stjäla Dalahästen och använda som någon slags julsymbol. :rage:
Usch. Jag känner mig kränkt som svensk.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
110 857
Senast: Lingon
·
Tjatter Eftersom jag inte hittar någon, så skapar jag en ny Stör mig idag på att uråldriga lagningar inte håller tills man kilar vidare =...
Svar
1
· Visningar
201
Senast: manda
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 174
Senast: pepp
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
6 7 8
Svar
150
· Visningar
3 969
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • bandage på katt
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp