Störiga saker vi stör oss på, del 25

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jaha men alltså minns ni att jag störde mig på att jag lagt ut gratis möbler och ingen verkade vilja ha dem? Det visar sig att jag hade fått MASSOR med förfrågningar om dem, men att jag av någon anledning inte fått några notifikationer till min mejl som jag fått tidigare.
Förstår inte hur inställningarna för mejl-notifikationer kunde ändras utan att jag ändrat dem.
 
Beror på om man sitter still eller har ett rörligt arbete. Men aktuell användare skulle sitta i en massa möten och det borde gå bra. Yrsel är sällan konstant utan kommer och går.

Hälsar hon som levt med yrsel i varierande grad i många år.

Fast det framgår inte vilken sorts yrsel eller vilken påverkan de har? Bara för att de normalt skulle gå bra för dig betyder det väll inte att någon annan inte skulle kunna ha problem av de?

Edit: för vissa snurrar de när man sitter still och vissa mår så passa illa att de är omöjligt att vara produktiv t.ex.
 
Beror på om man sitter still eller har ett rörligt arbete. Men aktuell användare skulle sitta i en massa möten och det borde gå bra. Yrsel är sällan konstant utan kommer och går.

Hälsar hon som levt med yrsel i varierande grad i många år.
Jag tycker inte det spelar någon roll om jag sitter eller rör mig och kan garanterat inte jobba på mitt kontorsjobb de (som tur är få..) dagar jag drabbas av yrsel. Då har det varit så illa att det typ känts som att jag behövt hålla i mig även när jag ligger stilla i sängen och då kan jag verkligen inte prestera på topp. Det tror jag få kan..

Om man kan jobba eller ej, beror väl antagligen på hur yr man är - och det tänker jag är helt omöjligt att avgöra av en rad där en person frågar sig om hen kan jobba eller ej.
 
Jag var på en spelning i torsdag, och jag känner mig fortfarande oerhört obekväm när jag tänker på mannen som stod bredvid mig. Han var där i sällskap med en kvinna som verkade vara hans partner, och typ var femte sekund vände han sig åt mitt håll och glodde mig rakt i ansiktet:eek: Jag tog ett halvt steg bakåt för att se om han försökte glo på någon bredvid mig och jag stod i vägen, men då vred han huvudet ännu mer. Jag slängde oerhört argsinta blickar på honom, tittade honom rakt in i ögonen och såg att han hoppade till flera gånger. Han avstod från att glo som mest en halv minut sen började han igen, omväxlande i mitt ansikte och på mina bröst, han var ett halvt huvud kortare än mig. Jag ville inte förstöra min upplevelse av ett band som jag väntat på i flera år, men hade tänkt att säga honom ett sanningens ord när de spelat klart. Då sprang han nästan iväg och släpade med sig kvinnan han var där med.

Jag är asförbannad över gränslösheten, och att vissa män(niskor) tar sig rätten att objektifiera medmänniskor. Dessutom var det kränkande mot kvinnan han var där med:wtf::mad:
 
Jag var på en spelning i torsdag, och jag känner mig fortfarande oerhört obekväm när jag tänker på mannen som stod bredvid mig. Han var där i sällskap med en kvinna som verkade vara hans partner, och typ var femte sekund vände han sig åt mitt håll och glodde mig rakt i ansiktet:eek: Jag tog ett halvt steg bakåt för att se om han försökte glo på någon bredvid mig och jag stod i vägen, men då vred han huvudet ännu mer. Jag slängde oerhört argsinta blickar på honom, tittade honom rakt in i ögonen och såg att han hoppade till flera gånger. Han avstod från att glo som mest en halv minut sen började han igen, omväxlande i mitt ansikte och på mina bröst, han var ett halvt huvud kortare än mig. Jag ville inte förstöra min upplevelse av ett band som jag väntat på i flera år, men hade tänkt att säga honom ett sanningens ord när de spelat klart. Då sprang han nästan iväg och släpade med sig kvinnan han var där med.

Jag är asförbannad över gränslösheten, och att vissa män(niskor) tar sig rätten att objektifiera medmänniskor. Dessutom var det kränkande mot kvinnan han var där med:wtf::mad:

Men URK 🤮
 
Jag stör mig på att jag valde en svensk uppläsning av Colleen Hoovers "Det slutar med oss" vilket gör vissa meningar störtlöjliga och att jag kan höra i huvudet hur det skulle låta bättre på engelska:rofl: Nu kanske vissa saker i boken är... löjliga hursomhelst meeeen

Jag har läst den på engelska och kan garantera dig att löjligheten består :D
Men alltså JA! Jag håller på och plågar mig igenom en annan av hennes böcker just nu (Ugly Love), dels eftersom jag ville veta vad grejen med Colleen Hoover är eftersom hon verkar vara överallt just nu, och dels eftersom min kollega tvingade mig då den ska vara så sjuuukt bra. Men alltså DRA mig baklänges på en liten vagn vad löjlig den är! Jag förstår inte överhuvudtaget hur denna författare kan ha blivit så stor eller vad alla ser i hennes böcker. Jag blir mest lite illamående av allt trams. Känns lite som när 50 Shades of Grey-böckerna kom ut, samma sorts hype och kanske delvis från samma sorts personer av samma sorts anledningar?

Med andra ord: Jag stör mig på Colleen Hoover, och på det faktum att jag vet att jag kommer att behöva värja mig från ytterligare minst tre av hennes böcker (bland annat den som diskuteras i citaten) eftersom kollegan redan pratat om att jag MÅSTE låna dem när jag är klar med den här.
 
Men alltså JA! Jag håller på och plågar mig igenom en annan av hennes böcker just nu (Ugly Love), dels eftersom jag ville veta vad grejen med Colleen Hoover är eftersom hon verkar vara överallt just nu, och dels eftersom min kollega tvingade mig då den ska vara så sjuuukt bra. Men alltså DRA mig baklänges på en liten vagn vad löjlig den är! Jag förstår inte överhuvudtaget hur denna författare kan ha blivit så stor eller vad alla ser i hennes böcker. Jag blir mest lite illamående av allt trams. Känns lite som när 50 Shades of Grey-böckerna kom ut, samma sorts hype och kanske delvis från samma sorts personer av samma sorts anledningar?

Med andra ord: Jag stör mig på Colleen Hoover, och på det faktum att jag vet att jag kommer att behöva värja mig från ytterligare minst tre av hennes böcker (bland annat den som diskuteras i citaten) eftersom kollegan redan pratat om att jag MÅSTE låna dem när jag är klar med den här.
Valde denna bok av samma skäl men är rätt förvirrad hur dessa blivit så stora nu med en h kvar på första och tyvärr så envis att jag kommer lyssna på fortsättningen :o :nailbiting: Trodde nästan det var för sexscenariorna som folk gillade dessa men inte direkt något att hänga i julgranen heller.

Det finns lite bra om domestic abuse men måste större delen låta så fånig?!

Den som du nämner låter otroligt löjlig bara på baksidan :laugh:
 
Valde denna bok av samma skäl men är rätt förvirrad hur dessa blivit så stora nu med en h kvar på första och tyvärr så envis att jag kommer lyssna på fortsättningen :o :nailbiting: Trodde nästan det var för sexscenariorna som folk gillade dessa men inte direkt något att hänga i julgranen heller.

Det finns lite bra om domestic abuse men måste större delen låta så fånig?!

Den som du nämner låter otroligt löjlig bara på baksidan :laugh:
Haha ja, vi kan väl säga som så att jag fick öva ordentligt på mitt pokerface när kollegan ivrigt räckte mig denna "fantastiska" bok och jag läste på baksidan... Nä usch, efter 150 sidor känner jag mest bara att jag vill googla resten av historien och sedan lämna tillbaka den till henne och låtsas att jag läst den :o
 
Haha ja, vi kan väl säga som så att jag fick öva ordentligt på mitt pokerface när kollegan ivrigt räckte mig denna "fantastiska" bok och jag läste på baksidan... Nä usch, efter 150 sidor känner jag mest bara att jag vill googla resten av historien och sedan lämna tillbaka den till henne och låtsas att jag läst den :o

I såna fall säger ärligt att jag inte läsre klart den för att jag inte tyckte att den var bra. Inte min typ av bok brukat jag säga i såna fall om jag vill vara diplomatisk.
 
Men alltså JA! Jag håller på och plågar mig igenom en annan av hennes böcker just nu (Ugly Love), dels eftersom jag ville veta vad grejen med Colleen Hoover är eftersom hon verkar vara överallt just nu, och dels eftersom min kollega tvingade mig då den ska vara så sjuuukt bra. Men alltså DRA mig baklänges på en liten vagn vad löjlig den är! Jag förstår inte överhuvudtaget hur denna författare kan ha blivit så stor eller vad alla ser i hennes böcker. Jag blir mest lite illamående av allt trams. Känns lite som när 50 Shades of Grey-böckerna kom ut, samma sorts hype och kanske delvis från samma sorts personer av samma sorts anledningar?

Med andra ord: Jag stör mig på Colleen Hoover, och på det faktum att jag vet att jag kommer att behöva värja mig från ytterligare minst tre av hennes böcker (bland annat den som diskuteras i citaten) eftersom kollegan redan pratat om att jag MÅSTE låna dem när jag är klar med den här.

Haha ungarna på mitt jobb är som galna i henne (jobbar som bibliotekarie på ett högstadium) så jag var tvungen att se vad som var grejen. Inte riktigt min kopp te om man säger så :rofl: Men, hon får elever att plöja tjocka böcker på engelska så jag är glad ändå :D

Som jag förstått det är det på Tik Tok hon fått en revival och hon är superstor på booktok.
 
Haha ungarna på mitt jobb är som galna i henne (jobbar som bibliotekarie på ett högstadium) så jag var tvungen att se vad som var grejen. Inte riktigt min kopp te om man säger så :rofl: Men, hon får elever att plöja tjocka böcker på engelska så jag är glad ändå :D

Som jag förstått det är det på Tik Tok hon fått en revival och hon är superstor på booktok.

Det förklarar varför min dotter lät meddela att just de böckerna vill hon läsa. Annars brukar det mest vara skräck och mysterier :)
 
På skidåkare som inte fattar att en lavinrisknivå på 4 innebär att man INTE ska ge sig ut i opistade områden.

Här i Österrike alperna har dom varnat i flera dagar om den stora lavinrisken men ändå ger sig folk ut och utsätter inte bara sig själva utan även andra för livsfara.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/wAKWOo/30-laviner-pa-en-dag-flera-doda-och-saknade

8 personer dog under helgen, 7 skidåkare som överhuvudtaget inte borde ha varit där dom var.
Fortfarande hög lavinrisk.
Räddningspersonal är frustrerade och undrar vad dom ska göra för att folk ska förstå.
 
Haha ungarna på mitt jobb är som galna i henne (jobbar som bibliotekarie på ett högstadium) så jag var tvungen att se vad som var grejen. Inte riktigt min kopp te om man säger så :rofl: Men, hon får elever att plöja tjocka böcker på engelska så jag är glad ändå :D

Som jag förstått det är det på Tik Tok hon fått en revival och hon är superstor på booktok.
Aha, högstadieelever alltså. Det förklarar en del. Dock inte varför min snart 30-åriga kollega är så förtjust :wtf:
 
Haha ja, vi kan väl säga som så att jag fick öva ordentligt på mitt pokerface när kollegan ivrigt räckte mig denna "fantastiska" bok och jag läste på baksidan... Nä usch, efter 150 sidor känner jag mest bara att jag vill googla resten av historien och sedan lämna tillbaka den till henne och låtsas att jag läst den :o
Åh nej, jag som precis köpt Det slutar med oss :nailbiting: får se om jag lyckas ta mig igenom den då :p
 
Åh nej, jag som precis köpt Det slutar med oss :nailbiting: får se om jag lyckas ta mig igenom den då :p
Jag frågade en kompis som läser mycket och som brukar uppskatta samma sorts böcker som jag. Hennes svar blev "Jag läste It Ends With Us på semestern och såhär i efterhand så undrar jag verkligen varför. Den var blandat barnslig och orealistisk. Men vill du ha en bok där du slipper tänka och kan läsa ut på några dagar, då har du hittat rätt! Jag kan också erkänna att jag gillade delar av den väldigt mycket när jag läste den, men som sagt, nu när jag har tänkt på saken känns det helt orimligt att jag alls uppskattade den."

Helt hopplös verkar den alltså inte vara (åtminstone inte om man läser den själv, som ljudbok kan jag verkligen tänka mig att den är hemsk) men du ska nog ha ett, hm, öppet sinne när du läser :p
 
Fånig störning: tänkte tvätta ansiktet och sen smörja in händerna. Glömde tvätta ansiktet och smorde in händerna. Så om jag tvättar ansiktet nu så tvättas handkrämen bort, slöseri ju.
En till störning: har extra ont på en punkt i nacken, är nog spända muskler så ska värma en coldhot pack att ha i nacken.
Störning nr 3: är trött
Störning nr 4: skulle göra några saker i helgen (vika tvätt och sånt), swoosh så var helgen över och jag har inte gjort det jag skulle.
:meh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
108 411
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
101 931
Senast: pepp
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
3 376
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
16 17 18
Svar
341
· Visningar
13 807

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hat
  • Dejtingtråden del 37
  • Konstigt simsätt

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp