Störiga saker vi stör oss på, del 25

Status
Stängd för vidare inlägg.
Absolut att vi borde, men att diskussionen dök upp med mig pga att jag är lesbisk är lite märkligt. Typ "Jaha, du är lesbisk, vad tycker du om "könsbyte"? Jag tycker inte det är så bra." Osv.
Finns väl fler alternativa svar till att det är så, antingen kan man säga sådär utifrån perspektivet att man är ganska trångsynt överlag och köper hela trenden med transhat som kommer från extremhögern, eller så är man "bara" en TERF eller rentav hör till LHB-förbundet som är inspirerade av internationella motsvarigheter. Dvs. en förening för lesbiska, homosexuella och bisexuella som hyfsat regelbundet debatterar mot transpersoners rättigheter :(
 
Två av mina bästa kompisar har bokat dop för sina söner SAMMA DAG. Varsin sida av landet också så man kan inte ens dela lite och gå på enas mottagning och andras ceremoni eller så utan kommer missa en helt. Valet är lätt för är gudmor till ena pojken och de kollade datum med mig innan de bokade. Fattar att man inte kollar datum med alla men den som inte kollade innan bokning är ändå en av mina allra bästa vänner… Är jag sur utan anledning? Jag rekade bland mina bästisar innan jag bokade dop för vår dotter så är lite putt nu
 
Finns väl fler alternativa svar till att det är så, antingen kan man säga sådär utifrån perspektivet att man är ganska trångsynt överlag och köper hela trenden med transhat som kommer från extremhögern, eller så är man "bara" en TERF eller rentav hör till LHB-förbundet som är inspirerade av internationella motsvarigheter. Dvs. en förening för lesbiska, homosexuella och bisexuella som hyfsat regelbundet debatterar mot transpersoners rättigheter :(
Fast i det här fallet handlade det mest om okunskap och trångsynthet.
 
Eller hur!
Men ja.. Tror jag umgås med och pratar med folk som är lite mer upplysta gällande dessa frågor än gemeneman. På min arbetsplats känns det tyvärr rätt inskränkt på flera sätt.
Svarar på senaste. Så glad att jag bara fått positiv respons när jag kommit ut på min arbetsplats, eller lixom helt naturligt bara.

Bästa någonsin är nog från kollegan (aka min crush) som utbrast ”Men ÅH vad roligt 😍!” rakt ut i luften på ett fullsatt fik när jag sa att min son har två mammor 😂 ❤️
 
Svarar på senaste. Så glad att jag bara fått positiv respons när jag kommit ut på min arbetsplats, eller lixom helt naturligt bara.

Bästa någonsin är nog från kollegan (aka min crush) som utbrast ”Men ÅH vad roligt 😍!” rakt ut i luften på ett fullsatt fik när jag sa att min son har två mammor 😂 ❤️
Jag har inte fått några negativa kommentarer alls gällande min lesbiskhet, utan det var detta som egentligen inte handlar om mig. Men jag blev tvungen att argumentera för transpersoners rättigheter när det kom upp såklart.
 
Ett mycket välrenommerat bageri i min del av världen stoltserar med att de i år minsann erbjuder "Swedish Semlor". Det här är vad de kallar en semla:

Visa bifogad fil 111157

VAD I HELA GLÖDHETA HELVETE GÖR SYLTEN DÄR?!?! EN SEMLA INNEHÅLLER INTE SYLT! :arghh::arghh::arghh:

Det är säkert jättegott och sådär, och stället är fantastiskt bra överlag, men gör för bövelen lite ordentlig research om ni ändå ska göra er besväret att börja baka en sådan här grej - och dessutom skryta om det.

Jag tänker mig att det är ungefär såhär italienarna känner när de serveras carbonara med grädde i, eller mexikanerna när de får höra om konceptet gurka/majs/ananas i tacos.

Nä fy, denna kränkthet saknar motstycke! Det är baske mig nästan värre än när de (britterna alltså, inte bageriet) började stjäla dalahästen och använda som någon slags julsymbol. :rage:
För en som inte åt semlor med mandelmassa förens hon blev vuxen så kan jag inte direkt protestera mot sylt :p men jag har lite svårt att förstå vad det är för kreation som syns på bilden. Är den i tre våningar? Är det semla mellan sylten och grädden? Eller är det mandelmassa (det blir ju riktigt obegripligt, endera liksom, inte både ock)
Och som någon annan påpekade, ska den säljas som genuint svenska semlor så borde det ju vara med mandelmassa (som man gör reklam för åtminstone)
I feel your kränkthet :heart
 
Screenshot_2023-01-24-19-09-50-949-edit_com.facebook.katana.jpg

Orimlig störning. Jag hatar inte nya varianter i vanliga fall men den här 😡
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
108 501
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
101 981
Senast: pepp
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
5 6 7
Svar
137
· Visningar
3 397
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
16 17 18
Svar
350
· Visningar
14 431

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp