Störiga saker vi stör oss på, del 25

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har inget flyt i tillvaron. Igår hade jag sönder min askraka. Jag visste inte vad det hette och hittade heller inget liknande verktyg när jag kollade i kaminbutiker eller i en butik som var inriktad på vedspisar. Men sen fick jag reda på vad verktyget hette. Men när jag googlar så är det fel på allihop. Det ska vara en rejäl krok i andra änden och den ska vara svart. Hur svårt ska det vara?

Jävla skit. Jag är så handikappad utan askraka. Vet faktiskt inte hur jag ska få ut askan nu och det är fullt i askluckan.
 
Jag har inget flyt i tillvaron. Igår hade jag sönder min askraka. Jag visste inte vad det hette och hittade heller inget liknande verktyg när jag kollade i kaminbutiker eller i en butik som var inriktad på vedspisar. Men sen fick jag reda på vad verktyget hette. Men när jag googlar så är det fel på allihop. Det ska vara en rejäl krok i andra änden och den ska vara svart. Hur svårt ska det vara?

Jävla skit. Jag är så handikappad utan askraka. Vet faktiskt inte hur jag ska få ut askan nu och det är fullt i askluckan.
Bauhus har bygghemma har svarta med krok.
 
Bauhus har bygghemma har svarta med krok.
Såg det när jag googlade. Den var rätt ful med dålig form på kroken. Och jag har förbannat långt till bauhaus. Har inte riktigt råd att åka så långt.

Pengarna bara rinner iväg av alla möjliga anledningar, samtidigt som jag inte fick några pengar för oktober och bara får 11000 per månad för november och december.

Och så måste jag byta en backspegel på bilen som jag har kraschat. Har ingen aning om vad det kommer att kosta.

Kan jag få lägga mig under täcket nu tills allt har ordnat sig?
 
Eftersom jag vet att ni alla legat sömnlösa kommer jag nu med följande lugnande meddelanden:

1) Vattnet funkar igen. Hur vägen på bilden jag la upp mår vet jag dock inte.
2) Jag har blivit inbjuden till *he who must not be named* för att hämta upp min alldeles egna specialsemla gjord UTAN sylt (som inte alls är någon specialsemla egentligen, för det är ju så en riktig semla ska vara, men beggars can't be choosers osv). Återkommer med rapport senare i veckan.
Till… Voldemort? O_o
 
Jag har inget flyt i tillvaron. Igår hade jag sönder min askraka. Jag visste inte vad det hette och hittade heller inget liknande verktyg när jag kollade i kaminbutiker eller i en butik som var inriktad på vedspisar. Men sen fick jag reda på vad verktyget hette. Men när jag googlar så är det fel på allihop. Det ska vara en rejäl krok i andra änden och den ska vara svart. Hur svårt ska det vara?

Jävla skit. Jag är så handikappad utan askraka. Vet faktiskt inte hur jag ska få ut askan nu och det är fullt i askluckan.
En askraka är väl i järn? Finns det ingen liten smed eller verkstad som kan lappa ihop den ät dig? Det borde gå superlätt.
Fråga i fb-grupp för bygden?
 
En askraka är väl i järn? Finns det ingen liten smed eller verkstad som kan lappa ihop den ät dig? Det borde gå superlätt.
Fråga i fb-grupp för bygden?
Jag har frågat i bygdens fb-grupp. De säger bara att det inte är värt att laga. Men ja, den är i järn och några svetsloppor senare så skulle den kunna funka igen.

Men har nu fått ett tips på ett ställe som kan svetsa. Får åka dit med den. Men grämer mig över att jag inte har råd att åka dit egentligen. Bensinen är så dyr.

Fick också tips om en raka med krok på ett ställe men fulare raka har jag inte sett. Passar ju inte alls till min vackra vedspis.
 
Senast ändrad:
Fick också tips om en raka med krok på ett ställe men fulare raka har jag inte sett. Passar ju inte alls till min vackra vedspis.
Men måste du ha rakan framme vid spisen? Jag har förvarat den i vedfacket under spisen.

Såhär har mina spisrakor sett ut, med större eller mindre blad.
1674667360950.png
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
108 515
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
101 988
Senast: pepp
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
5 6 7
Svar
137
· Visningar
3 407
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
16 17 18
Svar
352
· Visningar
14 455

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp