Störiga saker vi stör oss på, del 26

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag inser att jag i senaste garderobsstädningen rensat bort ett linne och shorts jag brukat använda då jag behöver sova i kläder.
Hemma sover jag utan, men nu ska jag sova på hotell, visserligen bara med mina barn, men de vill nog inte se mig naken :crazy:

Hur tänkte jag egentligen då jag rensade? "Har inte använt de här på 2 år, släng"?
 
Jag inser att jag i senaste garderobsstädningen rensat bort ett linne och shorts jag brukat använda då jag behöver sova i kläder.
Hemma sover jag utan, men nu ska jag sova på hotell, visserligen bara med mina barn, men de vill nog inte se mig naken :crazy:

Hur tänkte jag egentligen då jag rensade? "Har inte använt de här på 2 år, släng"?

Är det ett bekymmer om dina barn ser dig naken?
 
Inte för mig, men tror knappast att tonåringar tycker det är trevligt. Jag hade inte velat se mina föräldrar nakna då jag var i den åldern.
Jag valde att själv ha kläder på mig i den åldern (eller till exempel handduk i bastun) men det var min egen nakenhet som var jobbig, inte andras. Särskilt inte bekanta vuxna. Det går ju vara diskret med det desutom, men jag förstår att det är olika i olika familjer.
Norrlands familjära bastukultur kan vara något av en chock för även äldre ungdomar upptäckte jag när vi hade besök söderifrån. :D

Du kan ju använda en handduk eller morgonrock bara? En vanlig T-shirt och ett par trosor känns också som att det borde räcka utmärkt.
 
Jag valde att själv ha kläder på mig i den åldern (eller till exempel handduk i bastun) men det var min egen nakenhet som var jobbig, inte andras. Särskilt inte bekanta vuxna. Det går ju vara diskret med det desutom, men jag förstår att det är olika i olika familjer.
Norrlands familjära bastukultur kan vara något av en chock för även äldre ungdomar upptäckte jag när vi hade besök söderifrån. :D

Du kan ju använda en handduk eller morgonrock bara? En vanlig T-shirt och ett par trosor känns också som att det borde räcka utmärkt.
Det blir T-shirt och trosor, stör mig mest bara på att jag gjort mig av med något jag vid närmare eftertanke hade velat ha kvar :cool:
 
Min 15-år son hade INTE uppskattat att se sin mamma naken.
Och det har jag full respekt för. Jag hade inte heller velat se min pappa naken i den åldern. (Inte nu heller).

Men det handlar ju, som jag tolkar det, om nakenhet vid sovdags. Då ligger jag ju, troligen, under ett täcke eller motsvarande. Märks det ens att jag är naken?
 
Jag inser att jag i senaste garderobsstädningen rensat bort ett linne och shorts jag brukat använda då jag behöver sova i kläder.
Hemma sover jag utan, men nu ska jag sova på hotell, visserligen bara med mina barn, men de vill nog inte se mig naken :crazy:

Hur tänkte jag egentligen då jag rensade? "Har inte använt de här på 2 år, släng"?
Så olika det kan vara. Jag såg tämligen ofta mina föräldrar i bara mässingen hemma när jag var barn. Vi badade bastu ihop och det var inget konstigt. Mitt eget barn har sett mig naken många gånger.

Det ändrade nog först när jag och nu barnet kom i tonåren.
Varför inte bara trosor och så en tröja/linne nära sängen?
 
Så olika det kan vara. Jag såg tämligen ofta mina föräldrar i bara mässingen hemma när jag var barn. Vi badade bastu ihop och det var inget konstigt. Mitt eget barn har sett mig naken många gånger.

Det ändrade nog först när jag och nu barnet kom i tonåren.
Varför inte bara trosor och så en tröja/linne nära sängen?
Ja det är nog väldigt olika mellan familjer. Jag har inte sett min pappa naken sedan jag var i sjuårsåldeen, det samna gäller min son.
Då jag var i tio-tolvårsåldern hälsade jag ofta på i en familj som vid släktens stuga vid sjön hela släkten badade bastu tilsammans och simmade i sjön helt näck. Konstigt som fan tyckte jag då 😆
Men nu är det ju egentligen inte ett problem, utan löses enkelt med t-shirt och trosor. Störde mig mest på mitt tydligen lite överdrivna utrensningsinfall.
 
Inte för mig, men tror knappast att tonåringar tycker det är trevligt. Jag hade inte velat se mina föräldrar nakna då jag var i den åldern.
Jag har alltid tyckt att nakenhet är fruktansvärt jobbig. Jag vill inte va naken inför någon (om jag inte har sex) och jag vill absolut inte se nån naken. Ingen annan i familjen har varit buskablyg.
 
Isolering! :rage:

Här sitter jag hemma mol allena. Inte ens en vovve att prata med. Påsken är full av skojiga evenemang och jag kan inte besöka ett enda av dem.
SÅÅÅ länge sen covid kom och jag är fullvaccinerad - ändå fick jag det för allra första gången nu! Hade jag inte kunna få det i typ november när allt ändå var trist, händelselöst och grått!
:arghh::arghh::arghh:

Avkomman ska handla om jag behöver nåt. Och jag ska smyga in på vc för att ta prover som njurmottagningen vill ha. De helt enkelt säger att vc får vidta skyddsåtgärder. Kommer känna mig som en skurk.
 
Isolering! :rage:

Här sitter jag hemma mol allena. Inte ens en vovve att prata med. Påsken är full av skojiga evenemang och jag kan inte besöka ett enda av dem.
SÅÅÅ länge sen covid kom och jag är fullvaccinerad - ändå fick jag det för allra första gången nu! Hade jag inte kunna få det i typ november när allt ändå var trist, händelselöst och grått!
:arghh::arghh::arghh:

Avkomman ska handla om jag behöver nåt. Och jag ska smyga in på vc för att ta prover som njurmottagningen vill ha. De helt enkelt säger att vc får vidta skyddsåtgärder. Kommer känna mig som en skurk.
Det ska du inte behöva, VC har ju hela tiden tagit emot folk med covid och bör vid det här laget ha väl inarbetade rutiner för det. För dig är det ju extraviktigt. Och provtagning är ju så kort besök att det är under gränsen för smittsam exponeringstid, så det ska inte vara någon fara för dem som hjälper dig. Utgår såklart från att de har skild lokal för det. Och om de inte har rutiner (vilket känns helt bisarrt långsökt tre år in i pandemin) så får de väl skicka hemsjukvården till dig helt enkelt.

Hoppas det passerar snabbt o komplikationsfritt!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
110 908
Senast: Lingon
·
Tjatter Eftersom jag inte hittar någon, så skapar jag en ny Stör mig idag på att uråldriga lagningar inte håller tills man kilar vidare =...
Svar
1
· Visningar
204
Senast: manda
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 499
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 604
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp