Störiga saker vi stör oss på, del 26

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dom var ganska små, för små kontra den plats den upptog för vår del. Jag hade isåfall velat haft två + en frys, därav "för litet kök" som jag skrev.
Men idéen är ju underbar, snacka om översikt :up:
Ah, ja, kanske får sätta en rad med dem helt enkelt :D
 
Visa bifogad fil 112271
Ungefär en sån här frysbox hade nästan alla mina kompisar som bodde på landet när jag växte upp. Edit: Det är ju en sån folk i serier lägger kroppen i när de råkat mörda sin granne i en konflikt om spontanbesök oacceptabel fasadfärg. Så de är ganska stora.

Kollade lite efter kylar också men det verkar mest finnas såna som man har i affärer.
Det där är ju en fullt normal frysbox?

Sådana har jag haft hela livet. Finns fortfarande i de flesta vitaruaffärer.
 
Jag stör mig på att mitt tidigare välfungerande boendestöd har blivit helt otroligt fyrkantigt.

"Som ett steg i ledet för att göra stödet mer likvärdigt" så har man nu då bestämt att alla som har en viss diagnos (tex NPF) behöver ett specifikt sätt att bli hjälpta på om man har problem med X.

Jag har problem med X. För att Y inte funkar. Så nu spenderar vi massor av tid med att göra Z. Problemet är att X är ett problem för att Y inte funkar, Z funkar hur bra som helst (för mig). Det står till och med i handlingsplanen att "Elos styrka är att hon är bra på Z".
 
Visa bifogad fil 112271
Ungefär en sån här frysbox hade nästan alla mina kompisar som bodde på landet när jag växte upp. Edit: Det är ju en sån folk i serier lägger kroppen i när de råkat mörda sin granne i en konflikt om spontanbesök oacceptabel fasadfärg. Så de är ganska stora.

Kollade lite efter kylar också men det verkar mest finnas såna som man har i affärer.
Det är en fullt normalt frys som man minst har om man bor i villa.. så skulle jag säga... :up: :up: :up:
 
Jag stör mig på att mitt tidigare välfungerande boendestöd har blivit helt otroligt fyrkantigt.

"Som ett steg i ledet för att göra stödet mer likvärdigt" så har man nu då bestämt att alla som har en viss diagnos (tex NPF) behöver ett specifikt sätt att bli hjälpta på om man har problem med X.

Jag har problem med X. För att Y inte funkar. Så nu spenderar vi massor av tid med att göra Z. Problemet är att X är ett problem för att Y inte funkar, Z funkar hur bra som helst (för mig). Det står till och med i handlingsplanen att "Elos styrka är att hon är bra på Z".
Vem har bestämt?
Stödet ska ju utformas individuellt.
Har du kontaktat din handläggare eller chefen på den avd som beslutar om boendestöd?
Jag har fått ett papper där jag kan skriva synpunkter och skicka in om jag har nåt att klaga på.
 
Vem har bestämt?
Stödet ska ju utformas individuellt.
Har du kontaktat din handläggare eller chefen på den avd som beslutar om boendestöd?
Jag har fått ett papper där jag kan skriva synpunkter och skicka in om jag har nåt att klaga på.

Det är just 'chefen' (eller de som bestämmer om stödet - handläggarna? Har glömt av rätt term) som har beslutat detta.
 
Att jag dels behöver åka norrut till Ullared för att handla, men samtidigt behöver köra söderut för att köpa foder. Under samma ungefärliga tidsperiod...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
110 891
Senast: Lingon
·
Tjatter Eftersom jag inte hittar någon, så skapar jag en ny Stör mig idag på att uråldriga lagningar inte håller tills man kilar vidare =...
Svar
1
· Visningar
204
Senast: manda
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 490
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 602
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp