Störiga saker vi stör oss på, del 26

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tröttsamt att behöva lyssna på person som klagar på att en viss vara hon vill köpa inte går att få tag på.
Då jag googlar hittar jag ett antal.
Ja men hon vill inte betala så mycket, hon vil hitta en till högst halva priset, men de bara finns inte.
Nej just det....
 
Eftersom både Telenor och Viaplay motarbetar mig så proggade jag boxen för dagens VM-sändning. Boxen funkade bra fram till ca 2 inatt. Men idag har boxen hängt sig = inget VM idag heller.
Det börjar kännas som en jävla konspiration och jag är fullkomligt vansinnig.
 
Jag syftar på Kramisemojin som finns i mobilen.
Om ngn är ledsen känns det så fel att skicka den.
🫂?

Tog mig sjukt lång tid att fatta att det är två människor som kramas, men de är åtminstone uttryckslösa. Och blå! Got the blues?

(Jag använder den iofs aldrig.)
 
Stör mig på/är panikslagen inför att det en kall skarp sol som skiner ute. Mår alltid så himla knepigt under början av våren, och brukar bli deppig som fan. Just nu känns det övermäktigt, och det är enormt svårt att försöka hitta nåt slags strategi för att stå ut kommande månader. Det brukar kännas bättre igen i maj, men det känns som det är långt dit :(
 
Stör mig på/är panikslagen inför att det en kall skarp sol som skiner ute. Mår alltid så himla knepigt under början av våren, och brukar bli deppig som fan. Just nu känns det övermäktigt, och det är enormt svårt att försöka hitta nåt slags strategi för att stå ut kommande månader. Det brukar kännas bättre igen i maj, men det känns som det är långt dit :(
Tycker också vårsolen kan vara skarp och jobbig.
 
Att det slängdes fram lite i förbifarten att vi ska ha medarbetarsamtal snart. Inget när eller så. Så nu går jag runt med ångest över att jag kommer få en massa skit på mötet som jag inte vet när det kommer.


Är väldigt nojjig och avskyr möten av alla de slag och jag tar alltid så illa vid mig.
 
Kollade på en YouTube-video om "30 saker jag inte kommer köpa under 2023" från en influenser som jobbar med hållbarhet. Typ alla grejer var saker hon ändå aldrig använder... Ska jag liksom gå runt och skryta om att jag inte köper en bil under 2023 men utan att lägga till att jag inte ens har körkort? Eller när hon lägger till "jag köper inte tvål... för jag får oftast sånt hemskickat att testa". Lätt för henne att inte "konsumera" då..
 
Det är just 'chefen' (eller de som bestämmer om stödet - handläggarna? Har glömt av rätt term) som har beslutat detta.
Då går man till chefens chef.
Ett beslut kan överklagas. Be att få det skriftligt och överklaga. Vill de inte ge det skriftligt så kan du begära ut beslutet via officiella kanaler på kommunen. Alla beslut ska diarieföras och kan begäras ut, allmän handling.
Eller så kan du tipsa media eller kontakta nån förening för att få hjälp om du inte vill exponera dig själv.
 
På årsrapporten till överförmyndaren. Den är jobbig nog i sig. Nu har folksam dessutom slutat skicka ut fysiska kopior så jag måste på något sätt ordna inlogg till min 11-åring för att få uppgifterna och skriva ut dem?! Och nej, man kan inte låta bli, då blir det 4000 i böter. :banghead:
 
NÅGON tyckte att det var en bra idé att lägga det enda okokta ägget bland de kokta äggen eftersom att NÅGON tänkte att "jag har ju koll och kommer ihåg att det är kokt till höger, okokt till vänster".

Denna NÅGON fick på grund av detta snilledrag en väldigt kladdig hand kring lunchtid idag.

:meh:
 
NÅGON tyckte att det var en bra idé att lägga det enda okokta ägget bland de kokta äggen eftersom att NÅGON tänkte att "jag har ju koll och kommer ihåg att det är kokt till höger, okokt till vänster".

Denna NÅGON fick på grund av detta snilledrag en väldigt kladdig hand kring lunchtid idag.

:meh:
Tänkte - men gud så dumt! Stackars dig, vad tanklöst gjort av den personen!


Kom sen på att det kanske var du själv 🫣
 
Stör mig på att jag inte hittar riset i den affären jag brukar handla i… idag var tredje gången jag hade ris på inköpslistan men fick åka hem utan :cautious:. Idag tyckte jag ändå att jag var inne och kollade i alla gångar (inte jättestor affär heller). Visst att jag kunde ha frågat någon men det känns lite dumt att fråga om något så himla basic som ris 😅. Det borde ju rimligen vara minst en halv hylla med olika sorter och varumärken… Nu gör jag ju inte ris så ofta (1 kg-paketen jag har nu gick ut för mer än 7 månader sedan och det är typ 1-2 portioner kvar, så lär ju vara minst ett år sedan jag handlade ris senast) pga tar lång tid att koka och lyckas alltid få det att fastna i botten, så jag klarar mig ju utan men sjukt störigt att inte hitta… Tycker att det borde vara i närheten av typ pastan eller havregrynen men antingen är jag halvblind eller så har de gömt det på ett helt ologiskt ställe…
 
Tog gymmet på hemväg från jobbet. Hade glömt att packa en t-shirt. Skit samma tänkte jag och körde ett kort pass på roddmaskinen i jobbt-shirt (ser konstigt ut med den avstavningen). Kanske gått för långt med "skriv ihop nu".
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
110 853
Senast: Lingon
·
Tjatter Eftersom jag inte hittar någon, så skapar jag en ny Stör mig idag på att uråldriga lagningar inte håller tills man kilar vidare =...
Svar
1
· Visningar
201
Senast: manda
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 470
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 595
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp