Störiga saker vi stör oss på, del 26

Status
Stängd för vidare inlägg.
Väskor på säten trots fullt fordon (anser det vara ett redigt oskick att inte självmant flytta väskan).

Prat om vikt, på ett vis som indikerar att en viss (såklart låg) siffra är den bästa. Att en viss siffra indikerar övervikt enkom på vilka siffror som visas. Att öht fokusera på vikt istället för hälsa och funktion i kroppen tycker jag är både skittrist och missriktat.

Att folk inte förstår skillnad på sidodel och mundel på bett.

Och så stör jag mig v ä l d i g t mycket, ja faktiskt mest, på att jag stör mig på sånt som jag faktiskt rimligen bara kan ignorera. Dvs allt ovan. :banghead:
 
Smörgåsar med väldigt mycket fyllning av olika majonässallader. :crazy:

Svängde in på macken i morse på väg till jobbet för jag glömt att handla mat innan. Köpte två mackor som jag tog med mig till jobbet som frukost och lunch, två rostbiffbaguetter och jag hade behövt både sked och haklapp för att kunna äta dem, den där sabla fyllningen hamnar lite som den vill fast jag har klarat kläderna iaf och har papper till hands, på bordet och runt smörgåsen. 😄
 
Det finns inte på 1177? Det fick jag spottat i ansiktet för några år sedan att sjukintyg finns fär. -jaha förlåt det visste inte jag sist jag hade ett sjukintyg i handen var 1999 svarade jag och då fanns inte 1177....
Mina har jag inte ens tänkt att de skulle finnas på 1177. Jag kollar försäkringskassan. Där finns de direkt de skickats, det sker ju automatiskt utan mänsklig inblandning. Om de godkänns, tar dock längre tid.
 
Känner mig så matt, hudlös, skör och leden.
24 timmar av min 36 timmars jobbhelg avklarade. Bara sista natten kvar. Vet inte om jag håller på att bli sjuk eller om det bara är pms.
Jag har haft en jättebra jobbhelg hittills. Det har funkat bra på jobbet, jag har hunnit ha kvalitetstid med både barn och vän samt varit på fest med f.d kollegor före jobbet i fredags.
Visserligen gjorde jag nog slut på mitsociala kapital på min lediga vecka, som var fullmatad med aktiviteter samt bankmöte och husvärdering (inför övertagande av huslånen), men det känns ändå som att något inte lirar...
Utmattad...Och outhärdligt ledsen och sorgsen...
Jag vill bara få krypa ner under täcket och sova i några dygn....
...Och nu är annan kollega sjuk, så jag kommer inte att kunna sjukskriva mig med mindre än typ 40 graders feber om jag nu inte piggar på mig till veckan. Ledig en natt nu i morgon i alla fall. Alltid något! Försöker vätska upp mig och ta multivutamin. Ligger alltid lite efter på natthelger. Kanske
Känner mig så matt, hudlös, skör och leden.
24 timmar av min 36 timmars jobbhelg avklarade. Bara sista natten kvar. Vet inte om jag håller på att bli sjuk eller om det bara är pms.
Jag har haft en jättebra jobbhelg hittills. Det har funkat bra på jobbet, jag har hunnit ha kvalitetstid med både barn och vän samt varit på fest med f.d kollegor före jobbet i fredags.
Visserligen gjorde jag nog slut på mitsociala kapital på min lediga vecka, som var fullmatad med aktiviteter samt bankmöte och husvärdering (inför övertagande av huslånen), men det känns ändå som att något inte lirar...
Utmattad...Och outhärdligt ledsen och sorgsen...
Jag vill bara få krypa ner under täcket och sova i några dygn....
Vätskade upp mig lite sista natten på jobbhelgen och har fått lite ner sömn och nu mår jag bättre både fysiskt och emotionellt.
Skönt. Det var inte läge att
bli sjuk nu vare sig jobbmässugt eller privat...
 
Jobbet sms:ar mig innan 07. Har ljud på ifall sjukhuset ringer om operation, ska ta bort aviseringar på sms 😅
Har inte fått operation än.
Har inte fått nåt sjukintyg av läkaren än.
Du kan logga in på Försäkringskassan och kolla, det åker in där automatiskt. Sen kan du skicka det till din arbetsgivare och efter 14 dagar måste din arbetsgivare komma ihåg att sjukanmäla dig på FK så att du kan fylla i din ansökan om sjukpenning.
 
Du kan logga in på Försäkringskassan och kolla, det åker in där automatiskt. Sen kan du skicka det till din arbetsgivare och efter 14 dagar måste din arbetsgivare komma ihåg att sjukanmäla dig på FK så att du kan fylla i din ansökan om sjukpenning.

Kollat där varje dag, ingenting :( för det borde väl synas under "dina ärenden"?
 
Kollat där varje dag, ingenting :( för det borde väl synas under "dina ärenden"?
Screenshot_20230320_163632_Chrome.jpg


Där hittar jag mina intyg på 1177.
 
Mina har jag inte ens tänkt att de skulle finnas på 1177. Jag kollar försäkringskassan. Där finns de direkt de skickats, det sker ju automatiskt utan mänsklig inblandning. Om de godkänns, tar dock längre tid.
Det var ssk som svarade mig det. Jag skulle ha till arbetsgivare och hade fått försäkringskassan men var bara sjukskriven 14 dagar... nu sket jag i att krångla och ta bort diagnos ag visste orsaken när jag gick ut från läkaren...
 
Gick in för att uppgradera inkomsten hos försäkringskassan, ska jag inte kunna göra det nu? Står att arbetsgivaren ska anmäla mig först? Efter 14 dagar. Har inte varit sjukskriven så här länge innan.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 191
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 746
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 732
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 348
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Åka långt tåg med katt
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp