Störiga saker vi stör oss på, del 26

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur länge är det rimligt att det gör ont i en/fler tänder + käkben efter en lagning där man lagat en lagning som börjat släppa?
Gjorde ju det i fredags och när bedövningen släppte så kom en olidlig värk, jag knaprar fortfarande alvedon varannan timme för att stå ut.
Jag minns inte att det är så här efteråt :(
Det har aldrig hänt mig efter en lagning, och då har jag fått lagat ett antal DJUPA hål. Ring tandläkaren!
 
Agreed. För mig gör egentligen inte en timme varken till eller från, det stör mig bara att vi ska hatta fram och tillbaka. Låt oss bestämma en tid och hålla oss till den. En väldigt stor del av världen verkar ju klara sig utmärkt.
Haha, jag vet inte om jag vågar önska en tid, även om jag uppskattar hösttiden/standardtiden när den kommer. Får jag misstänker att de flesta skulle önska sommartid konstant.

Guuud vad svårt det är att vakna till idag. Brukar i de flesta fallen gå upp direkt när klockan ringt och vaknar till rätt fort, men idag är jag mer som en zombie. Och liksom, jag är såklart van att somna minst en timme senare än vanligt och gå upp en timme tidigare än vanligt ibland. Ändå gör den här omställningen mig helt rubbad.
 
Och liksom, jag är såklart van att somna minst en timme senare än vanligt och gå upp en timme tidigare än vanligt ibland. Ändå gör den här omställningen mig helt rubbad.
Det är intressant. Jag hörde en sömnforskare på radion som sa att han i sin forskning ser att många gör betydligt större tidsomställningar än 1h under en vanlig arbetsvecka. Så vad är det som gör just den här timmen så avgörande, kan man undra?
 
Det är intressant. Jag hörde en sömnforskare på radion som sa att han i sin forskning ser att många gör betydligt större tidsomställningar än 1h under en vanlig arbetsvecka. Så vad är det som gör just den här timmen så avgörande, kan man undra?
Det känns inte direkt rimligt, det håller jag med om ;) men jag chansar på att det är en bidragande faktor att jag blir värre i min depression nästan varje år, och att jag är extremt ljuskänslig pga. min MS - men det förklarar fortfarande inte varför jag blir sådär rubbad. Det närmar sig väl en förklaring i mina egna ögon, om jag tänker att den här vanliga timmen hit eller dit som kan skifta utan att jag blir särskilt påverkad, den blir ju egentligen två timmar fel nu. Om man fortfarande på något vis är inställd på vintertiden som baseline liksom.
 
Hur länge är det rimligt att det gör ont i en/fler tänder + käkben efter en lagning där man lagat en lagning som börjat släppa?
Gjorde ju det i fredags och när bedövningen släppte så kom en olidlig värk, jag knaprar fortfarande alvedon varannan timme för att stå ut.
Jag minns inte att det är så här efteråt :(
Alvedon varannan timme? Låter mycket. :crazy: Du vet väl att man får ta max 4000 mg/dygn? Fast du kanske bara tar 500 mg varannan timme?
 
Kanske mer än en störning men jag hittade en WE-ryttare på instagram och började följa honom, om jag fattade rätt så är han världsmästare.
Nu så har han lagt ut ett klipp med tjurfäktning och kommentaren ”stolthet”. :rage:
Kan säga att jag avföljde honom ganska omedelbart.
 
Den omedelbara motviljan som uppstår när man öppnar ett system man använder många gånger per dag och de har "piffat till" och uppdaterat layouten så saker ser helt annorlunda ut.

I och med att jag använder det så mycket kommer jag ju snart vänja mig, men den spontana tanken var NEJ! :rage:
 
Jag var till frisören. Det var inte en dag för tidigt och jag såg fram emot att bli klippt. Jag har haft samma frisör i flera år. Men nu efteråt så känner jag mig bara så otroligt missnöjd. Jag har aldrig varit fulare. Dessutom fick jag äcklig mousse och äcklig vax i håret. Får åka hem och tvätta ur skiten och sen gå med mössa tills luggen växt ut.
 
Haha, jag vet inte om jag vågar önska en tid, även om jag uppskattar hösttiden/standardtiden när den kommer. Får jag misstänker att de flesta skulle önska sommartid konstant.

Guuud vad svårt det är att vakna till idag. Brukar i de flesta fallen gå upp direkt när klockan ringt och vaknar till rätt fort, men idag är jag mer som en zombie. Och liksom, jag är såklart van att somna minst en timme senare än vanligt och gå upp en timme tidigare än vanligt ibland. Ändå gör den här omställningen mig helt rubbad.

Tycker egentligen också om sommartiden! Men har varit som en zombie idag, och är helt förvirrad och så trött att jag la mig för att sova vid lunch, vaknade nu, så har nog sovit 12 timmar inatt och idag. :arghh:
 
Tappskor. Speciellt när jag minutplanerat idag och imorgon för att lyckas få in träningar…
4EF40E1C-BED1-4D70-BC93-533E2837C458.jpeg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 240
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 819
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 860
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 390
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Trött och arg
  • Strejk
  • Snorklingstråden

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp