Störiga saker vi stör oss på, del 26

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag hade inte vaknat av det heller :rofl:
När jag har lunch på jobbet händer det att jag tar en tupplur i fikarummet. Folk som pratar, TV:n är igång, stentofonen plingar, någon pratar i sin RAKEL, dörren öppnas och stängs. Allt under tiden jag sover sött :D
Det brukar vi göra med. Inga stentofoner tv eller Rakel iofs. Men lite babbel är det....
 
Bekanta har det lite knapert. Han sjukpensionär (heter det så), hon låglöneyrke. Fick reda på nyss att han inte kunnat hämta ut sin medicin sist, pga kostnaden. Samtidigt åker hon på hundträningsweekend till stad långt bort och bor på hotell. Nu såg jag på insta att hon tingat en ny valp (fyra stora hundar sen tidigare).

Det är verkligen inte min sak, och jag vet såklart inte hela bilden, men det skaver något vansinnigt.

Och jag inser också att hade det varit omvänt, med maken som hade åkt och hon som hade varit sjuk, så hade jag förmodligen reagerat ännu mer kraftfullt. Vilket inte var en så smickrande insikt.
 
Bekanta har det lite knapert. Han sjukpensionär (heter det så), hon låglöneyrke. Fick reda på nyss att han inte kunnat hämta ut sin medicin sist, pga kostnaden. Samtidigt åker hon på hundträningsweekend till stad långt bort och bor på hotell. Nu såg jag på insta att hon tingat en ny valp (fyra stora hundar sen tidigare).

Det är verkligen inte min sak, och jag vet såklart inte hela bilden, men det skaver något vansinnigt.

Och jag inser också att hade det varit omvänt, med maken som hade åkt och hon som hade varit sjuk, så hade jag förmodligen reagerat ännu mer kraftfullt. Vilket inte var en så smickrande insikt.
Ekonomiskt våld?
 
Ekonomiskt våld?
Ja man kan verkligen fundera. Han är även fast hemma ofta och kan tex inte åka och hälsa på sin mamma eller hjälpa henne med saker eftersom de bara har en bil och frun är iväg och tränar hundarna.

Jag har hittills tyckt att "han får väl säga ifrån" men det känns som att det är rätt ruttet. Supertrevliga båda, så jag får inte ihop det liksom. Och jag är inte så nära familjen, men min partner är det.
 
Läskigt... :( Hur spärrar man sitt personnummer??
Du behöver en polisanmälan också. Man kan tyvärr inte spärrar i förebyggande.

Mitt personnummer är spärrat sedan 2021 och kommer så vara fram till 2026 om jag inte själv väljer att häva spärren. Finns både för och nackdelar med det för jag kan inte göra något alls med mitt personnummer som att tex handla mot faktura men jag slipper å andra sidan vara orolig att hon använder mitt personnummer.
 
Du behöver en polisanmälan också. Man kan tyvärr inte spärrar i förebyggande.

Mitt personnummer är spärrat sedan 2021 och kommer så vara fram till 2026 om jag inte själv väljer att häva spärren. Finns både för och nackdelar med det för jag kan inte göra något alls med mitt personnummer som att tex handla mot faktura men jag slipper å andra sidan vara orolig att hon använder mitt personnummer.
Dåligt att inte kunna göra det i förväg...
 
Var jättestressad före jobbet när jag handlade, glömde naturligtvis maten jag skulle ha på jobbet när jag skyndade mig till bilen. :banghead: Fick stanna till och gå in på ett annat ställe och köpa ny mat. Har inte hunnit äta någonting sedan igår em men nu fick jag iaf lite mat. :up:
 
Nä, detta:
https://skatteverket.se/privat/folk...gadressandring.4.361dc8c15312eff6fd2ca7c.html

Men det kan ju vara vettigt att använda adresslåset också om man har sådana problem.
Aha, tror jag gjort båda. Adresslåset är ju bra så inte nån kan styra om ens post. Man får ju ibland bankkort och annat viktigt i posten.
Finns väl fall där bedragare gjort kortansökningar eller liknande och styrt om så de får den posten.
Minns inte så bra, det var några år sen det var på nyheterna.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 189
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 736
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 723
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 343
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kaninskrik
  • Tälta med hund
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp