Störiga saker vi stör oss på, del 26

Status
Stängd för vidare inlägg.
Att det inte finns horisontella kylar och frysar. Synfältet hos människa är ju mer horisontellt, det hade varit mycket lättare att hitta saker och få en överblick över innehållet.
Är väl för att kompressorn eller vad det heter. ”Drivgrejen” med kylvätskan ska vara längst ner? Vet inget om kylar och frysar men horisontella såna låter jättekonstigt plus att de skulle ta väldigt mycket plats.
Man vill ju inte ha en nere på golvet och en ovanpå, då ser man ju inte så bra i den nedersta.
 
Att det inte finns horisontella kylar och frysar. Synfältet hos människa är ju mer horisontellt, det hade varit mycket lättare att hitta saker och få en överblick över innehållet.
Jag tittade på kylar och frysar som är lådor under bänken, när vi skulle renovera köket. Men det föll på att vi har ett litet kök så det blev för lite kyl, frys och annan förvaring jmf med en stående lösning, tyvärr. Hade jag haft ett större hus med större kök, så hade jag definitivt haft det istället :up:
Bara att ha lådor för förvaring istället för skåp nu, är rena drömmen "hitta-mässigt" ;)
 
.Är väl för att kompressorn eller vad det heter. ”Drivgrejen” med kylvätskan ska vara längst ner? Vet inget om kylar och frysar men horisontella såna låter jättekonstigt plus att de skulle ta väldigt mycket plats.
Man vill ju inte ha en nere på golvet och en ovanpå, då ser man ju inte så bra i den nedersta.
Finns ju inget som hindrar att båda är i bra höjd, typ skåp längst ner sen frys i brösthöjd och kyl i ögonhöjd. Skulle inte ta mer plats än de redan gör, de är ju lika stora. Ingenjörer borde kunna lösa kylvätskan (ingengörer är trollkarlar i min värld, de fixar allt :D ).
Jag tittade på kylar och frysar som är lådor under bänken, när vi skulle renovera köket. Men det föll på att vi har ett litet kök så det blev för lite kyl, frys och annan förvaring jmf med en stående lösning, tyvärr. Hade jag haft ett större hus med större kök, så hade jag definitivt haft det istället :up:
Bara att ha lådor för förvaring istället för skåp nu, är rena drömmen "hitta-mässigt" ;)
Jag vill ha! Heter de något speciellt? Var finns de?
 
Jag tittade på kylar och frysar som är lådor under bänken, när vi skulle renovera köket. Men det föll på att vi har ett litet kök så det blev för lite kyl, frys och annan förvaring jmf med en stående lösning, tyvärr. Hade jag haft ett större hus med större kök, så hade jag definitivt haft det istället :up:
Bara att ha lådor för förvaring istället för skåp nu, är rena drömmen "hitta-mässigt" ;)
@Nahar
Detta är ju precis som att det för i tiden alltid var ugn under spisen medans nya modärna kök är det inte helt ovanligt att man separerar man spis å ugn å har ugnen i en bättre jobbhöjd.
 
Jag kommer inte ihåg vad vi tittade på just då. Vet att vi var ute på tyska sidor, dom har mycket större utbud än oss.
Men en snabb googling på "lådkylskåp" gav några träffar på el-giganten bl.a.
De ser väldigt små ut, de var inte fullstorlek på de ni kollade på?
 
Att det inte finns horisontella kylar och frysar. Synfältet hos människa är ju mer horisontellt, det hade varit mycket lättare att hitta saker och få en överblick över innehållet.
Är det inte ganska vanligt med ett stort liggande frysskåp i garaget typ? Eller är det inte sånt du menar?
 
Är det inte ganska vanligt med ett stort liggande frysskåp i garaget typ? Eller är det inte sånt du menar?
1F58A754-ED29-4336-8869-EB3F927D73E8.jpeg

Ungefär en sån här frysbox hade nästan alla mina kompisar som bodde på landet när jag växte upp. Edit: Det är ju en sån folk i serier lägger kroppen i när de råkat mörda sin granne i en konflikt om spontanbesök oacceptabel fasadfärg. Så de är ganska stora.

Kollade lite efter kylar också men det verkar mest finnas såna som man har i affärer.
 
Senast ändrad:
En kollega som hela tiden säger att hen skulle behöva få mera tid för att utföra vissa arbetsmoment under dagen.
Ja, jobbet är tidvist stressigt under dagen, men i hens fall så är det största problemet att hen är såååå slö, men hen inser inte det. Istället tror hen att en del andra har mindre jobb, för att de hinner med sin del bättre.

De flesta andra som haft samma arbetsområde som hen har inte haft några problem med att få det att gå runt, det finns inte mer tid att "få" (vilket vi försökt säga flera gånger), och jobbuppgifterna är så jämt fördelade som de nu går.
Denna arbetsplats passar inte riktigt för den som bara har en (låg)växel, men jag vet inte om hen kommer att inse det.
 
Är det inte ganska vanligt med ett stort liggande frysskåp i garaget typ? Eller är det inte sånt du menar?
Nej, menar mer som en vanlig kyl med hyllor och så, fast vänd så den är bredare än den är lång. Tycker det är svårt att navigera den vertikala, allt finns på hyllan i mitten och allt som inte är där existerar inte. Kanske en ADHD-grej.
 
Nej, menar mer som en vanlig kyl med hyllor och så, fast vänd så den är bredare än den är lång. Tycker det är svårt att navigera den vertikala, allt finns på hyllan i mitten och allt som inte är där existerar inte. Kanske en ADHD-grej.
Ah, förstår. Det kan det nog vara.
 
Med förra tråden i tanken (dock inte alls sagt att personen som var sjuk gör så, säkert inte..) Men folk som i vinterkräksjukans högsäsong hävdar att de minsann blivit matförgiftade och absolut inte kan smitta nån och kan springa runt precis som vanligt så fort man känner sig det minsta lilla bättre 😡 Antagligen är du magsjuk, precis som massa andra… 🤢
 
Stör mig på att jag också vill testa snacks-citroner. De ser så goda ut?
Men måste då ta mig till en Lidl och lovar att de säkert är slut om jag väl skulle ta mig till en. Så det stör jag mig på!
Jag stör mig på att många skriver att de är äckliga, de ser ju svingoda ut - vill gilla dem, vågar knappt prova med risk att bli besviken 😞
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
108 463
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
106 460
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
16 17 18
Svar
347
· Visningar
14 140
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
101 953
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp