Störiga saker vi stör oss på, del 27

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skandobs... Jättebra att det finns och toppen att man kan anmäla det man ser/ser spår av men hur vore det om det faktiskt också fungerade? Jag har sedan i lördags försökt rapportera vargspår men har ännu inte lyckats. Det kommer upp ett meddelande att de skickar en kod för att bekräfta mina uppgifter, det tar två dagar innan mailet kommer, jag skriver i koden och försöker skicka rapporten ännu en gång. Det står då typ, du måste vara inloggad för att kunna göra detta. Loggar in igen och får då ett meddelande, vi har skickat ett mail till dig, klicka på länken och fortsätt. Jag väntar två dagar på det mailet, klickar på länken och kommer till, du måste vara inloggad för att göra detta. Loggar in och får ett meddelande om att de skickat en kod till mig också börjar det om.
Jag har dock fått ett mail där det står att de inte bedömer vargobservationer efter 31 mars. Varför inte? Borde det inte vara intressant i ett område där sex nya revir har uppstått på ingen tid alls? Det är illa nog att vargen spatserar omkring i trädgårdar. Det skulle vara väldigt bra att kunna rapportera det hela. Det lär bli skjut och gräv för hela slanten i sommar när länsstyrelsen inte gör tillräckligt för att ha koll på antalet. (Nej jag har inte ens en liten pistol så jag kommer varken skjuta eller gräva.)
 
Att Thule valt att inte erbjuda lagningsbitar till de textila delarna på sina cykelvagnar, som ändå hör till de dyraste på marknaden. En extra tyglapp följer ju med även de snikbilligaste tält och sovsäckar, och går som regel att efterbeställa till dyrare produkter.
 
Ni har hört det förr men nu läste jag en till så jag behöver bara få det ur mig. Varning för aningens kategorisk RANT.

Krönikor/kommentarsfält om hur världelösa dagens föräldrar är som satsar på karriär, är själviska och skaffar barn sent i livet. Förlåt mig BERIT men du kanske har missat att det inte ens går att få ett eget boende fören du är 30 år i den här förbaskade stan och det ser inte mycket ljusare ut med fast anställning. Så URSÄKTA om en vill kunna försörja sig själv och SINA BARN när ett vanligt jävla hus i förorten kostar 40 000:- i månaden och en tallrik med köttbullar makaroner fan lika mycket. URSÄKTA om vi försöker förhålla oss till rådande samhällsnormer och hitta rätt när vi ska vara sjuttioelvatusen saker samtidigt, det är pandemi, krig, kris och global jävla MELTDOWN samtidigt som vi sorterar klämmisar och snorpapper i olika kärl för att våra barn överhuvudtaget ska ha en PLANET ATT LEVA PÅ. Du fnyser åt vår karriär men att vi har utbildat oss och arbetat en tid gör att vi är kunnigare och mognade småbarnsföräldrar än någonsin. Vi kan hantera allt det där ovan, och ändå veta allt om barnsäkerhet, samtycke, granska barnlitteratur så att den är inkluderande och prata om känslor med våra barn. Om allt var så jävla mycket bättre förr varför har vi en hel generation traumatiserad av barnaga och ”det där pratar vi inte om”. Hur fan kan vissa utav er ha misslyckats så jävla FATALT om nu allt var så satans mycket bättre? VART ÄR ENS de här egoistiska föräldrarna som sätter karriären före sina barn? För jag känner inte ens en enda och då umgås jag ändå med väldigt ambitiösa människor i Sveriges största stad. Det enda jag ser är föräldrar som slår knut på sig själva för att kunna allt, veta allt och ge sina barn allt. Vi är inte perfekta. Men alla BOOMERS som har nåt att säga kan gå och dra nåt gammalt tyg över er för ni hade krackelerat för LÄNGE SEN under våra förutsättningar.

SLUT PÅ RANT. HEJDÅ.
 
Senast ändrad:
Glapp i laddsladden till datorn.
Och det är inte att det behöver vickas lite så den blir bara, utan har man väl fått kontakt så kan den försvinna igen av att en fluga andas.

Hade fast montage med en massa eltejp för samma problem på min förra dator. Men vill verkligen behålla denna flyttbar. Och den är bara 1,5 år. Ska det vara så svårt att bygga en duglig kontakt. Gaahh....

Stör mig också på att datorns symbol för nätsladd i är vit på ljusgrå botten och i princip osynlig.
 
Glapp i laddsladden till datorn.
Och det är inte att det behöver vickas lite så den blir bara, utan har man väl fått kontakt så kan den försvinna igen av att en fluga andas.

Hade fast montage med en massa eltejp för samma problem på min förra dator. Men vill verkligen behålla denna flyttbar. Och den är bara 1,5 år. Ska det vara så svårt att bygga en duglig kontakt. Gaahh....

Stör mig också på att datorns symbol för nätsladd i är vit på ljusgrå botten och i princip osynlig.
Har haft samma problem med min bärbara dator ett tag nu....:cautious: Vissa dagar är den mer okänslig för rörelse men andra dagar måste man sitta PRECIS rätt och stilla annars "trillar den ur" laddning igen.... Mycket störande!
 
Ni har hört det förr men nu läste jag en till så jag behöver bara få det ur mig. Varning för aningens kategorisk RANT.

Krönikor/kommentarsfält om hur världelösa dagens föräldrar är som satsar på karriär, är själviska och skaffar barn sent i livet. Förlåt mig BERIT men du kanske har missat att det inte ens går att få ett eget boende fören du är 30 år i den här förbaskade stan och det ser inte mycket ljusare ut med fast anställning. Så URSÄKTA om en vill kunna försörja sig själv och SINA BARN när ett vanligt jävla hus i förorten kostar 40 000:- i månaden och en tallrik med köttbullar makaroner fan lika mycket. URSÄKTA om vi försöker förhålla oss till rådande samhällsnormer och hitta rätt när vi ska vara sjuttioelvatusen saker samtidigt, det är pandemi, krig, kris och global jävla MELTDOWN samtidigt som vi sorterar klämmisar och snorpapper i olika kärl för att våra barn överhuvudtaget ska ha en PLANET ATT LEVA PÅ. Du fnyser åt vår karriär men att vi har utbildat oss och arbetat en tid gör att vi är kunnigare och mognade småbarnsföräldrar än någonsin. Vi kan hantera allt det där ovan, och ändå veta allt om barnsäkerhet, samtycke, granska barnlitteratur så att den är inkluderande och prata om känslor med våra barn. Om allt var så jävla mycket bättre förr varför har vi en hel generation traumatiserad av barnaga och ”det där pratar vi inte om”. Hur fan kan vissa utav er ha misslyckats så jävla FATALT om nu allt var så satans mycket bättre? VART ÄR ENS de här egoistiska föräldrarna som sätter karriären före sina barn? För jag känner inte ens en enda och då umgås jag ändå med väldigt ambitiösa människor i Sveriges största stad. Det enda jag ser är föräldrar som slår knut på sig själva för att kunna allt, veta allt och ge sina barn allt. Vi är inte perfekta. Men alla BOOMERS som har nåt att säga kan gå och dra nåt gammalt tyg över er för ni hade krackelerat för LÄNGE SEN under våra förutsättningar.

SLUT PÅ RANT. HEJDÅ.
Det har alltid varit likadant. Även på Sokrates tid. Jag som blev mamma strax innan jag fyllde arton fick höra det (och dessutom hade jag mage att utbilda mig och ansåg att pappan är lika mycket förälder!!!) och en bekant som blev mamma vid 30 fick höra det. En annan bekant som fick sitt fjärde barn vid 40 (vilka de som inte kände henne trodde var hennes första eftersom åldersskillnaden på hennes barn var stor) fick också höra det. Det går inte att göra rätt någonsin. Det enda som svider i mig är att endel tror att just de är bättre föräldrar. Föräldraegenskaper har varken med ålder eller utbildning att göra, det handlar om känsla för andra, dvs att inte vara egoist.

Ps. De äldre av boomers var säkerligen misshandlare medans de yngre nog snarare var de som blev misshandlade av sina föräldrar, inte de som misshandlade sina barn.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
110 881
Senast: Lingon
·
Tjatter Eftersom jag inte hittar någon, så skapar jag en ny Stör mig idag på att uråldriga lagningar inte håller tills man kilar vidare =...
Svar
1
· Visningar
202
Senast: manda
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
6 7 8
Svar
150
· Visningar
3 973
Senast: Hedinn
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 177
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp