Störiga saker vi stör oss på, del 27

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig på att en gård som jag och sambon blev kär i för ett par år sedan är till salu igen, men tre miljoner dyrare och helt sönderrenoverat… Ett vedervärdigt fult industriellt blågrönt kök i ett 100 år gammalt vackert tegelhus, och grå väggar överallt.
 
Visst? Där om nånstans hade jag kunnat gå lös med Madicken-inredning men vi hade inget läge att köpa något då, ack och ve.
Tycker de som gillar modern inredning kan hålla sig till moderna hus. Blir lika ledsen varje gång jag ser sådan förödelse. När jag skaffade mitt ställe en gång i tiden hade de börjat byta fönster - tack och lov stod de gamla fönstren i ladan, så jag kunde sätta tillbaka dem. :devil:
 
Tycker de som gillar modern inredning kan hålla sig till moderna hus. Blir lika ledsen varje gång jag ser sådan förödelse. När jag skaffade mitt ställe en gång i tiden hade de börjat byta fönster - tack och lov stod de gamla fönstren i ladan, så jag kunde sätta tillbaka dem. :devil:
Jag har gjort samma sak som du!

Alltså satt tillbaka de gamla fönstren som stod i ladan, och tagit bort de moderna kopplade fönstren...
 
Tycker de som gillar modern inredning kan hålla sig till moderna hus. Blir lika ledsen varje gång jag ser sådan förödelse. När jag skaffade mitt ställe en gång i tiden hade de börjat byta fönster - tack och lov stod de gamla fönstren i ladan, så jag kunde sätta tillbaka dem. :devil:
Det var en av de få bra grejerna de hade gjort på detta hus, de hade renoverat de gamla fönstren, men annars hade det en air av ”renovera för att sälja” och ”vi kör grå för det gillar alla”.
Vi har grå väggar i vår 70-tals mexitegelvilla men där passar det liksom in, i ett hus från förra sekelskiftet hade ju jag velat inreda i den stilen fast nytt… med vackra tapeter, panel och höga lister. Sånt som man inte riktigt får till nån annanstans än i tidsenliga hus.
 
Fått nåt skit, axeln värker, vänster sida värker och det gör ont att djupandas. Nån extrem jäkla låsning?! Kan typ inte gå upprätt.
Det låter oroväckande, säker att det inte har något med hjärtat att göra? Värk i vänster arm/axel är väl ganska klassiskt symptom på hjärtinfarkt?
 
Tänkte mig köpa glass i form av Farbror Arnes kladdkaka flerpack. Nejnej, den hade flyttat från sin plats och försvunnit. Ingen etikett någonstans som kunde skvallra var de skulle bo nu. Mötte t.om ett "förtvivlat" par som hade köpt den senast i söndags... I den stora glassboxen var den också slut som singel, bara den sorten såklart:arghh:


Surade. Gick hem och råkade tydligen tappa sönder min nyinköpta creme fraiche över halva golvet inklusive en matta som nu luktar bleh i badrummet:rage:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 274
Senast: Lingon
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
6 7 8
Svar
158
· Visningar
4 248
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 398
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 828
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp