Störiga saker vi stör oss på, del 27

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vattnade med slangen igår kväll, glömde sedan att stänga av vattnet på väggen vilket gjorde att slangen tillslut lossnade från väggen och vattnet stått som en kaskad rätt ut hela natten 🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️ Nästa vattenräkning kommer inte bli rolig
 
Jag stör mig på tjejen som gnäller/gråter ut i SVT om att hon är orättvist behandlad av websidorna som hon brukar beställa kläder från. Hon returnerar 92% av plaggen hon beställer! 92%!! Hon har fått restriktioner av flera olika e-handelsbolag. Då kanske man får inse att man själv är problemet och att det är bättre att man går till en riktig butik och provar plaggen innan man köper dem. Varför är folk så korkade? Hon skyller på att kläderna ofta beskrivs på fel sätt och att det är därför hon returnerar. Men så snälla du, åk till en fysisk butik om e-butikerna inte är bra på att beskriva plaggen!

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/hon-blockades-av-modejatten-for-sitt-returmissbruk
 
Jag stör mig på tjejen som gnäller/gråter ut i SVT om att hon är orättvist behandlad av websidorna som hon brukar beställa kläder från. Hon returnerar 92% av plaggen hon beställer! 92%!! Hon har fått restriktioner av flera olika e-handelsbolag. Då kanske man får inse att man själv är problemet och att det är bättre att man går till en riktig butik och provar plaggen innan man köper dem. Varför är folk så korkade? Hon skyller på att kläderna ofta beskrivs på fel sätt och att det är därför hon returnerar. Men så snälla du, åk till en fysisk butik om e-butikerna inte är bra på att beskriva plaggen!

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/hon-blockades-av-modejatten-for-sitt-returmissbruk
"Det kändes som jag gjort något fel". Eeehhhhh JA! :mad:
 
Jag stör mig på tjejen som gnäller/gråter ut i SVT om att hon är orättvist behandlad av websidorna som hon brukar beställa kläder från. Hon returnerar 92% av plaggen hon beställer! 92%!! Hon har fått restriktioner av flera olika e-handelsbolag. Då kanske man får inse att man själv är problemet och att det är bättre att man går till en riktig butik och provar plaggen innan man köper dem. Varför är folk så korkade? Hon skyller på att kläderna ofta beskrivs på fel sätt och att det är därför hon returnerar. Men så snälla du, åk till en fysisk butik om e-butikerna inte är bra på att beskriva plaggen!

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/hon-blockades-av-modejatten-for-sitt-returmissbruk
Störde mig också på den! Skärp dig med att köpa massor varje månad och skicka tillbaka mängder :rage:
Bra beslut av företagen att banna dessa 👌
 
Stör mig på telefonförsäljare, jag har nixat de jag vet, blockerat massor av nummer. Nu fick jag en som pratade som en kulspruta, hörde bla bla bla återvinning, bla bla, hjälpa dig med återvinning bla bla. Sa högt och tydligt: Jag har inget jag behöver hjälp med att återvinna. Adjö.
 
Eftersom vi tillbringat en del av dagen på den turkiska sidan av Cypern så satte jag telefonen på flygläge.
När vi kom tillbaka till EU har jag fått ett meddelande i svararen. Det säger dock bara "Hallå" och det finns ingen info om nummer.
Det är antagligen inte viktigt men jag blir ju nyfiken! :p
 
Jag stör mig på tjejen som gnäller/gråter ut i SVT om att hon är orättvist behandlad av websidorna som hon brukar beställa kläder från. Hon returnerar 92% av plaggen hon beställer! 92%!! Hon har fått restriktioner av flera olika e-handelsbolag. Då kanske man får inse att man själv är problemet och att det är bättre att man går till en riktig butik och provar plaggen innan man köper dem. Varför är folk så korkade? Hon skyller på att kläderna ofta beskrivs på fel sätt och att det är därför hon returnerar. Men så snälla du, åk till en fysisk butik om e-butikerna inte är bra på att beskriva plaggen!

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/hon-blockades-av-modejatten-for-sitt-returmissbruk
Önskar det verkligen var så lätt att "åk till en fysisk butik om e-butikerna inte är bra på att beskriva plaggen". Vissa storlekar/plagg finns bara online. Tror det var HM som för ett par år sedan beslutade att inte ha plus size i butik utan bara online. Det var tusen år sedan jag handlade där, så det kan dock ha ändrats.

Hoppas verkligen inte att jag blockas från Lindex! Handlar både åt mig själv och åt min mormor som inte kan ta sig till butiker och prova kläderna, utan sist behöll jag 2 av 4 plagg, och hon 3 av 6 typ. Lär inte minska när hon är med i beställningarna om man säger så.. Dock lägger jag kanske en beställning varannan var tredje månad, så det kanske inte är någon större risk:D
 
Önskar det verkligen var så lätt att "åk till en fysisk butik om e-butikerna inte är bra på att beskriva plaggen". Vissa storlekar/plagg finns bara online. Tror det var HM som för ett par år sedan beslutade att inte ha plus size i butik utan bara online. Det var tusen år sedan jag handlade där, så det kan dock ha ändrats.

Hoppas verkligen inte att jag blockas från Lindex! Handlar både åt mig själv och åt min mormor som inte kan ta sig till butiker och prova kläderna, utan sist behöll jag 2 av 4 plagg, och hon 3 av 6 typ. Lär inte minska när hon är med i beställningarna om man säger så.. Dock lägger jag kanske en beställning varannan var tredje månad, så det kanske inte är någon större risk:D

Den här tjejen köper mellan 5-10 plagg i månaden och säger själv att hon köper flera storlekar och färger med planen att skicka tillbaka det som inte passar. I en e-butik hade hon under ett år skickat tillbaka 92% av plaggen hon köpt.
 
Att mina grannar som inte jobbar saknar vett om när barn kan leka. Flertal gånger har grannbarnen ringt på mellan 17.30 till 18.30 om att få leka, senast idag. Jag har lika många gånger berättat att mina barn som går upp klockan 6 behöver ta det lugnt på kvällen samt lägger sig tidigt. Det går att endast att leka på helgerna. Jag får samma svar tillbaka "vi får vara uppe hur länge vi vill och vi är upptagna på helgen". Jag struntar i vad ni gör, men lyssna någon gång :banghead::banghead:
 
Fällde ner datorn utan att ha sparat dokumentet som jag äntligen lyckats skriva på och tydligen startade datorn om sig efteråt. Jag hade skrivit jävligt mycket med tanke att färdigställa idag och skicka iväg. Personligt trams. Som jag verkligen inte alls vill skriva igen men datorn tyckte att återställning av dokument är ok bara det att dokumentet inte alls är återställt?!

Där får man för att inga ord flödar i googles alternativ utan en vanlig ordbehandlare var viktigt :arghh:
:cry:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
110 940
Senast: Lingon
·
Tjatter Eftersom jag inte hittar någon, så skapar jag en ny Stör mig idag på att uråldriga lagningar inte håller tills man kilar vidare =...
Svar
1
· Visningar
206
Senast: manda
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
4 008
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 209
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Den siarlösa ulvleken
  • Kreditkort
  • Vad gör vi? Del CXCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp