Störiga saker vi stör oss på, del 27

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag hade annars kunnat vänja mig med att dra in 5000-6000 i månaden på solcellerna under sommarmånaderna, men nähä. Ännu är vi väldigt långt ifrån 2022 års siffror. Jag får väl dra igång en tvättmaskin och baka bröd så det blir lite efterfrågan på alla mina närproducerade kwh... kom och köp!

A9568324-D23F-40FB-823C-5D74979AB304.png
 
På att mina småponnys tycker att vattenbaljan är en fantastiskt rolig fotboll. Man dricker sig otörstig och sen sparkar man ut resten ur hagen :devil:
Tilläggas bör, att den fylls mha vattrnkannor eftersom slangen inte räcker så långt
Bifogar bild på terroristerna. Ja, det är flughuvan som hänger bakom örat :arghh:
 

Bifogade filer

  • IMG_20230526_084637.jpg
    IMG_20230526_084637.jpg
    408,5 KB · Visningar: 93
Att jag i fredags snubblade och bröt alla ben i handleden. Självklart höger hand.
Igår sövdes jag så de kunde dra allt i läge.

Sitter nu med ett jättegips, är sjukskriven i 4 veckor (till att börja med, lär bli 8) och bor själv på gård med 2 hästar och 4 katter.
 
Jag stör mig på blåsten :wtf: ! Det blåser VARENDA dag. Allting bara far runt och torkar ut. Silverduken som jag hängt framför vardagsrumsfönstret blåser runt så jag är rädd att den ska gå sönder ´- eller att fönstret ska repas. Fiberduken över tomat- och gurkplantan blir trasig av att slängas runt av vinden hela tiden. Sluta blåsa! Låt det få falla ett stilla strilregn istället... :(
 
Att det inte går att sova ordentligt längre. Jag har sömnstörningar sen innan men det blir inte bättre nu när det blir ljust redan vid 3-4 på morgonen och dom satans befjädrade asen börjar leva om. Har inte råd att åka och köpa fula tråkiga mörkläggningsgardiner heller och jag måste ha öppet fönstret för det blir som en bastu annars.
 
Att det inte går att sova ordentligt längre. Jag har sömnstörningar sen innan men det blir inte bättre nu när det blir ljust redan vid 3-4 på morgonen och dom satans befjädrade asen börjar leva om. Har inte råd att åka och köpa fula tråkiga mörkläggningsgardiner heller och jag måste ha öppet fönstret för det blir som en bastu annars.
Att du inte har råd är ju en sak, men mina mörkläggningsgardiner är puderrosa och inte det minsta fula och tråkiga. Utan dem hade det varit besvärligt att sova!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
108 539
Senast: Lingon
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
5 6 7
Svar
137
· Visningar
3 409
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
101 997
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
106 478
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp