Störiga saker vi stör oss på, del 27

Status
Stängd för vidare inlägg.
Någon satte sig i bilen mot bättre vetande för att åka till lanthandeln och inhandla lite onyttigheter. Var framme en kvart innan de stängde, men precis när den är inom synhåll kom jag på att plånboken låg vackert hemma. Bara att vända, rycka på axlarna och vara nöjd med inget snask idag heller, är nog ett par veckor sedan sist nu. :grin:
 
Någon satte sig i bilen mot bättre vetande för att åka till lanthandeln och inhandla lite onyttigheter. Var framme en kvart innan de stängde, men precis när den är inom synhåll kom jag på att plånboken låg vackert hemma. Bara att vända, rycka på axlarna och vara nöjd med inget snask idag heller, är nog ett par veckor sedan sist nu. :grin:
Så att vara lite senil är en ny dietmetod :eek:

:angel: :D
 
Kör en väntelek med mina kollegor fast de vet inte om det. Klockans batterier tog slut för tre veckor sedan när jag jobbade helg och därför inte fick tag på nya. Trots tillgång till förrådet har ingen av de andra brytt sig om att hämta nya, så jag gör inte heller det.
 
Kör en väntelek med mina kollegor fast de vet inte om det. Klockans batterier tog slut för tre veckor sedan när jag jobbade helg och därför inte fick tag på nya. Trots tillgång till förrådet har ingen av de andra brytt sig om att hämta nya, så jag gör inte heller det.
Brukar försöka med detta både hemma och på jobbet, slutar alltid med att jag får göra det själv 😂 🙄

Senast felanmäla porten till trapphuset, kan ju tycka att vi är många som passerar den och tycker den ska gå i lås på kvällen..,
 
Blir galen på den här hostan från helvetet, som gör att jag vaknar en gång i timmen och tokhostar 🤨🤨

Verkar dock sitta mest i luftrören nu, så 🤞 för att penicillinet snart dödar varenda äckelbakterie där också :sneaky:
You wish...
Jag fick underdundermedusin mot lunginflammationen. Det hjälpte. Hostar dock slem fortfarande.

För mig hjälper acetylcystein (tyvärr på recept) att lösa upp slemmet så det åtminstone går att hosta upp. Läkaren senast var tveksam till att skriva ut eftersom det inte hjälper på alla. Bara vissa blir hjälpta.

Men kanske du kan hitta något som är effektivt.
 
Folk som inte svarar. Det känns som att jag inte gjort annat de senaste två dagarna än att jaga folk efter svar på saker jag skickade för flera dagar sedan, främst jobbrelaterat men även privat. Jag har full förståelse för att folk har annat att pyssla med och att man inte alltid kan svara direkt, jag är själv den som dröjer med svar ibland, men nu rör det sig om flera viktiga saker/frågor som jag verkligen behöver ha svar på. Och ändå är det bara tyst, vilket gör att jag "sitter fast" och inte kan gå vidare med någonting. Jag blir tokig! :arghh:
 
När jag läser om era problem med högljudda grannar är jag väldigt glad över att vi bor så pass enskilt att det enda ljud som jag kan bli störd på är när göken sitter på staketet till hästagen alldeles utanför sovrumsfönstret och hoar som en galning tidigt på morgon 😆

Jag tror att man antingen ska bo väldigt nära folk (för då finns det regler som säger när man får föra oväsen och när man inte får det) eller väldigt ensligt så man inte har några grannar alls. Det där mellantinget där alla tycker att de har rätt att göra vad de vill när som helst är nog det värsta!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 126
Senast: Lingon
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
6 7 8
Svar
158
· Visningar
4 206
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 321
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 693
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp