Störiga saker vi stör oss på, del 27

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har två försändelser som enligt PostMords app säger att beräknad leverans till utlämningsställe är idag, två olika med drygt 2,5 mil emellan. Jag vill ha mina paket NU, men stör mig på att det inte är samma utlämningsställen de kommer till och att det fortfarande är beräknad ankomst och inte att jag får hämta dem. :rage:
Vem är förvånad?
Ena paketet är uppdaterat att beräknad ankomsttid är i morgon, det andra har ingen ankomsttid alls längre. :mad:
 
Just nu är det något så trivialt som min diskmaskin. Nästan exakt två år efter jag köpt den verkar den gå sönder. Planerat åldrande? 🥳. Den tömmer inte ut fördisken på ”vanliga” program. Då avbryter den och larmar vattennivåfel. MEN tar man det varmaste programmet, då jävlar diskas det för kung och fosterland 😒 Blir nog inte en asko nästa gång?
 
Det är detta med att vinna 161 miljoner på Lotto eller nåt.

Finns lägenheter inom min prisklass men kanske inte just som jag uppskattar vad gäller planlösning mm.

Denna var perfekt 😩
Ja att vinna några mille hade inte suttit illa. Då hade jag köpt mej ett hus direkt. Hade nöjt mej med mindre åxå. Men jag vinner aldrig på nånting. Dom har vunnit flera gånger på postkodlotteriet på mitt postummer. Men nu har jag gått med så nu är det slut med vinster på det postnummret :devil: Jag får ruttna bort i min pissiga hyreslägenhet, för det är det enda jag kan få :meh:
 
Just nu är det något så trivialt som min diskmaskin. Nästan exakt två år efter jag köpt den verkar den gå sönder. Planerat åldrande? 🥳. Den tömmer inte ut fördisken på ”vanliga” program. Då avbryter den och larmar vattennivåfel. MEN tar man det varmaste programmet, då jävlar diskas det för kung och fosterland 😒 Blir nog inte en asko nästa gång?
Jag älskar min Asko! Bästa jag har haft. Köpte den av de som bodde här innan mig och den har gått felfri nu i 7 år, och då var den ju några år innan. Den diskar så himla bra!

Det enda är att jag behöver rensa avloppsslangen varannat år eller så. Men nu har jag börjat använda varmaste programmet för att se om det hjälper mot fettavlagringarna.
 
Jag älskar min Asko! Bästa jag har haft. Köpte den av de som bodde här innan mig och den har gått felfri nu i 7 år, och då var den ju några år innan. Den diskar så himla bra!

Det enda är att jag behöver rensa avloppsslangen varannat år eller så. Men nu har jag börjat använda varmaste programmet för att se om det hjälper mot fettavlagringarna.
Hur får man loss den? Min sitter ju fast i maskinen på baksidan 🥲
 
noll regn i sikte 😬

8AD7B9C4-830B-48E0-952B-75BCBFA122AF.jpeg
 
Att det inte finns personal på rampen när man kommer till ÅVCn. Jag kan förstå om det inte står någon där när det är tomt men när det är knökfullt så blir det bara irriterande. Blev till att gissa med ett par saker och slängde slutligen i vad jag ser som fel container men rätt enligt märkningen.
 
Min snälla granne som hjälpt mig massor, och jag honom, är trots all många gånger en ständig källa till irritation. :meh:

Nu när jag bytt tak på huset och de rivit ner en massa gammal plåt så säger jag åt honom att han får ta vad han vill men kopparen tänkte jag behålla. Nu hörde han inte det senare utan har lagt beslag på en massa koppar och jag sa ifrån igen att kopparen tänkte jag behålla och att jag redan sagt det åt honom. Då blir han sur och jag sa att han får ta vad han vill för annars får killarna köra bort resten, då hittar han en kopparplåt igen och hävdar att jag sagt att han får ta vad han vill. :banghead:

Jag gick därifrån, orkar inte med hans tjafs. Sa att jag skiter i det för jag orkar inte med honom, men resten av kopparen kommer jag bära hem igen. :mad:

Bjöd honom på en jättelunch med nygrillat kött, färskpotatis, sparris, tomater, lök, paprikor, jordgubbs- och rabarberpaj och kaffe och som tack la han även beslag på alla lastpallar, som MITT taktegel kom lastat på. Takpannorna som var kvar "får" jag dock behålla. Tack?
 
Senast ändrad:
Min snälla granne som hjälpt mig massor, och jag honom, är trots all många gånger en ständig källa till irritation. :meh:

Nu när jag bytt tak på huset och de rivit ner en massa gammal plåt så säger jag åt honom att han får ta vad han vill men kopparen tänkte jag behålla. Nu hörde han inte det senare utan har lagt beslag på en massa koppar och jag sa ifrån igen att kopparen tänkte jag behålla och att jag redan sagt det åt honom. Då blir han sur och jag sa att han får ta vad han vill för annars får killarna köra bort resten, då hittar han en kopparplåt igen och hävdar att jag sagt att han får ta vad han vill. :banghead:

Jag gick därifrån, orkar inte med hans tjafs. Sa att jag skiter i det för jag orkar inte med honom, men resten av kopparen kommer jag bära hem igen. :mad:

Bjöd honom på en jättelunch med nygrillat kött, färskpotatis, sparris, tomater, lök, paprikor, jordgubbs- och rabarberpaj och kaffe och som tack la han även beslag på alla lastpallar, som MITT taktegel kom lastat på. Takpannorna som var kvar "får" jag dock behålla. Tack?
Låter som en av mina grannar. En timid, tystlåten och snäll farbror, tror alla. Och visst, det är han, men han kommer undan med mycket fuffens pga den bild folk har om honom.

Oj, vattnet i vår gemensamma kanal sinar. Han har byggt fördämning så att hans åkrar ska få vatten i torkan.
Oj, mitt virke råkar hamna i hans lass.
Oj, mina stolpar är försvunna samtidigt som han byggt en ny hage.

Och när han blir påkommen, ler han bara och hummar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
108 618
Senast: Lingon
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
5 6 7
Svar
137
· Visningar
3 422
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
102 010
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
106 479
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp