Störiga saker vi stör oss på, del 27

Status
Stängd för vidare inlägg.
Att dagens katamaran-utflykt strulade. Eller enkelt förklarat så blev vi inte hämtade :banghead:
Ska se om vi kan få utflykten en annan dag men isf också med ordentlig kompensation. Vi la oss tidigare igår och gick upp tidigt följt av en timmes väntan och kontaktförsök. Dessutom fick jag inte den solstol jag vill ha när jag istället kom till poolen sent.
 
Blev getingstucken när jag satt och läste här på Buke. :(
Hade haft dörren öppet ett tag men inte sett några flygfän.
Fick gå till grannen så att hon kunde kolla att gadden inte satt kvar då det var lite svårt att se sjlälv. På ryggen ovanför skulderbladet.....
Blev stucken för ca 10 år sedan så jag vet att jag inte är allergisk. Tur det.
 
Blev getingstucken när jag satt och läste här på Buke. :(
Hade haft dörren öppet ett tag men inte sett några flygfän.
Fick gå till grannen så att hon kunde kolla att gadden inte satt kvar då det var lite svårt att se sjlälv. På ryggen ovanför skulderbladet.....
Blev stucken för ca 10 år sedan så jag vet att jag inte är allergisk. Tur det.
Fast allergisk mot getingstick kan man väl bli när som helst i livet, eller?
 
Att dagens katamaran-utflykt strulade. Eller enkelt förklarat så blev vi inte hämtade :banghead:
Ska se om vi kan få utflykten en annan dag men isf också med ordentlig kompensation. Vi la oss tidigare igår och gick upp tidigt följt av en timmes väntan och kontaktförsök. Dessutom fick jag inte den solstol jag vill ha när jag istället kom till poolen sent.

Kompensation minus tio poäng. Vi blev erbjudna att åka med imorgon. Det gör vi gärna men inte till samma pris :mad:
 
En av gubbarna i min styrelse tycker han är jätterolig när han säger emot mig i precis allt. Plus att hans skämt inte sällan är under bältet och plumpa.

Han är en tillgång i styrelsen men han retar gallfeber på mig. går hem och muttrar ilsket i flera dagar efteråt.
 
Jag reagerade inte alls som liten men som yngre vuxen blev jag stucken i halsen och fick åka in akut då jag inte kunde andas.
I många år hade jag adrenalinspruta med mig men det har fallit bort de senaste 10 åren eller så.
Jag har reagerat på ett stick en gång. Inte före och inte efter. Men det var en jordgeting, massa adrenalin och den satt kvar och pumpade gift under 3 km galopp hem. Så det var nog därför trodde läkarna.
 
En av gubbarna i min styrelse tycker han är jätterolig när han säger emot mig i precis allt. Plus att hans skämt inte sällan är under bältet och plumpa.

Han är en tillgång i styrelsen men han retar gallfeber på mig. går hem och muttrar ilsket i flera dagar efteråt.
Den typen av gubbe är verkligen så otroligt tröttsam. Hoppas att det är sista generationen och att yngre, oavsett kön, kan uppföra sig bättre.
 
Bolaget som äger elledningarna har snällt frågat om de fått låna min ridbana och ha grejer på, en traktor, en "fikastuga" osv. Jag har sagt att det gått bra. Har jobbat borta sen tisdag, då har de grävt av vägen in till ridbanan (planerat). Istället, utan att fråga har de kört över min hage. Den är relativt nyinsådd. Inga djur har gått på den sen den såddes in och om några veckor ska jag släppa hästar på bete.
Sen ser ut såhär.
Screenshot_2023-05-25-22-25-24-42_be80aec1db9a2b53c9d399db0c602181.jpg


Kan jag begära någon ersättning? Och hur mycket? Känner mig sjukt besviken.
 
Bolaget som äger elledningarna har snällt frågat om de fått låna min ridbana och ha grejer på, en traktor, en "fikastuga" osv. Jag har sagt att det gått bra. Har jobbat borta sen tisdag, då har de grävt av vägen in till ridbanan (planerat). Istället, utan att fråga har de kört över min hage. Den är relativt nyinsådd. Inga djur har gått på den sen den såddes in och om några veckor ska jag släppa hästar på bete.
Sen ser ut såhär.
Visa bifogad fil 119817

Kan jag begära någon ersättning? Och hur mycket? Känner mig sjukt besviken.

Hell ja... vrid ur så mycket du kan, det där f-n inte ok. PM:a om du vill ha stöd av en viss kärnhäxa som fixade en årsförbrukning av ved pga olovlig körning över henne åker :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
108 470
Senast: Lingon
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
3 381
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
101 957
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
106 462
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp