Större eller mindre förändring i menyn m.m.

Forumen kommer den närmsta tiden flyttas till samma kategori för att förenkla navigeringen mellan olika delar av Bukefalos.

Några av de olika forumen kommer även slås ihop. Det har den senaste tiden även skett en del ändringar i prefixen (de olika ämnena under forumen).

Jag kommer försöka ta det lite stegvis så att det inte blir för mycket på en gång :)

För er som använder Nytt-länken för att hitta intressanta trådar lär förändringen bli liten, förutom att prefixen är lite mer synliga redan. Tanken är bland annat att prefixen skall användas för att lättare hitta det specifika man är intresserad av om man så önskar.

Jag kommer inom kort lägga in en widget i högerspalten eller längre ned på sidan där man kan välja ett ämne och få upp alla trådar inom det ämnesområdet.

Innan allt är på plats som det skall, kanske det kan verka lite rörigt, jag hoppas ni kan stå ut med detta. Tanken med detta är att det skall bli bättre för alla.
 
Som det ser ut just nu är det extremt rörig i högerspalten där man kan välja ämne, färgerna smälter ihop med varandra och det ser plottrigt ut, är det tanken att det ska ändras mer i framtiden?

omg.jpg
 
Som det ser ut just nu är det extremt rörig i högerspalten där man kan välja ämne, färgerna smälter ihop med varandra och det ser plottrigt ut, är det tanken att det ska ändras mer i framtiden?

Visa bifogad fil 50225
Håller med. Den ljusblå färgen funkar dessutom inte alls för mina ögon. I alla fall inte med vit text. Jag kan bara med nöd och näppe läsa vad det står i de rutorna....om jag kisar......
 
Kan ni förklara lite mer. Vore det bättre om alla hade samma färg? Eller att det var mer avstånd mellan varje prefix?
Det finns nackdelar med båda de om de genomförs, men visst är det aningens rörigt.
 
Forumen kommer den närmsta tiden flyttas till samma kategori för att förenkla navigeringen mellan olika delar av Bukefalos.

Några av de olika forumen kommer även slås ihop. Det har den senaste tiden även skett en del ändringar i prefixen (de olika ämnena under forumen).

Jag kommer försöka ta det lite stegvis så att det inte blir för mycket på en gång :)

För er som använder Nytt-länken för att hitta intressanta trådar lär förändringen bli liten, förutom att prefixen är lite mer synliga redan. Tanken är bland annat att prefixen skall användas för att lättare hitta det specifika man är intresserad av om man så önskar.

Jag kommer inom kort lägga in en widget i högerspalten eller längre ned på sidan där man kan välja ett ämne och få upp alla trådar inom det ämnesområdet.

Innan allt är på plats som det skall, kanske det kan verka lite rörigt, jag hoppas ni kan stå ut med detta. Tanken med detta är att det skall bli bättre för alla.
Yes! Kul att hem och hobby ligger i allmänt igen!
 
Kan ni förklara lite mer. Vore det bättre om alla hade samma färg? Eller att det var mer avstånd mellan varje prefix?
Det finns nackdelar med båda de om de genomförs, men visst är det aningens rörigt.
Som jag skrev ovan har jag jättesvårt för att läsa vad det står i de ljusblå rutorna. Det vita och blå smälter ihop för mig. Men det kanske bara är som det ser ut på min dator? Kanske det funkar bättre om de rutorna får svart text, som de ljusgröna har?
 
Kan ni förklara lite mer. Vore det bättre om alla hade samma färg? Eller att det var mer avstånd mellan varje prefix?
Det finns nackdelar med båda de om de genomförs, men visst är det aningens rörigt.
Jag tycker den där widgeten där man kan välja ämne ser allmänt rörig ut när precis alla ämnen ska knö på samma ställe, går det inte att ha någon form av drop-down meny istället så inte allt måste stå där samtidigt, då kan man ju bläddra själv vilket ämne man vill åt.

Kollade precis på mobilen och det är så plottrigt och litet.
 
Jag har skapat lite mer luft runt prefixen nu.
Tanken är att de skall vara lätt tillgängliga på alla sidor. Om jag gömde dem under en dropdown kan man lika gärna gå in och välja dem under respektive forum.

Jag skall se vad jag kan göra för att göra färgerna mer läsbara. De måste dock samtidigt stå ut lite så de syns annars tappar de lite av poängen. När det gäller skarpheten i färgerna kan det säkert bero på att man inte vant sig än.

Det finns mer att göra med forumen, jag har dock genomfört betydligt mer än jag tänkte från början idag.
Just nu har jag dock huvudvärk så det får nog vänta lite. Återkommer.
 
Hund och katt ska väl in under djur antar jag? Känns jättekonstigt annars med alla hästforum under häst i menyn men 3 olika forum för hund, katt och djur.
Det lär bli någon förändring men det finns faktiskt fyra hästrelaterade forum nu. Tre forum för andra djur än häst. Två forum med mer mänsklig inriktning och ett supportforum.
 
Det lär bli någon förändring men det finns faktiskt fyra hästrelaterade forum nu. Tre forum för andra djur än häst. Två forum med mer mänsklig inriktning och ett supportforum.

Det är ju trots allt ett hästforum :D Min hjärna tycker iaf att denna uppdelningen förutom att lägga hund o katt under djur känns väldigt tydlig och logisk.

En fråga till bara. Varför ligger hästnyheter både under den egna knappen och under hästfolk? Tycker den egna knappen räckt.
 
Det är ju trots allt ett hästforum :D Min hjärna tycker iaf att denna uppdelningen förutom att lägga hund o katt under djur känns väldigt tydlig och logisk.

En fråga till bara. Varför ligger hästnyheter både under den egna knappen och under hästfolk? Tycker den egna knappen räckt.
Förstår nog inte riktigt vad du menar med Hästnyheter. Är det där det står Hästfolk och Hästnyheter. Där är det kanske onödigt. Sedan är det så att Hästnyheter bara har ett prefix och det heter Hästnyheter. Hästnyheter är även underforum till Hästfolk då det precis som Radannonser inte behöver ligga längst upp, de forumen är dessutom lite specialforum.

Sedan skulle jag nog säga att Bukefalos är ett hästforum som fått mer och mer aktivitet under framförallt Allmänt och Hund. Så det är väl inte lika mycket hästforum längre, men roligt att de andra delarna har vuxit.
 
Jag hade hellre sett att de låg under varandra istället för bredvid. Alltså såhär;
Hund
Katt
Lantbruksdjur
osv.
Istället för hund katt lantbruksdjur osv.
För mig ställer orden på linje med olika färger i ett mixter till det såpass att jag inte kan läsa det alls utan att min hjärna protesterar ljudligt. Det gör fysiskt ont i ögonen med.
 
Var har "Bevakat" tagit vägen? Jag vill snabbt hitta svar i de trådar jag bevakar, inte behöva leta igenom allt. Tycker senaste uppdateringarna blivit väldigt mycket sämre och mer svårnavigerat. :down: :(
Om du klickar på Dina trådar på förstasidan hittar du bland annat Dina bevakade trådar där.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter Rutorna med populära trådar från olika delar av forumet har fått lite ändrad funktionalitet. Du behöver vara inloggad för att se detta...
Svar
3
· Visningar
1 034
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
4 335
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok I början av maj ramlade jag plötsligt ner i ett djupt svart mentalt hål på livets stig. Så min maj månad har tillbringats nere i det...
Svar
4
· Visningar
845
Senast: Cattis_E
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Idag för 25 år sedan lades dessa sidor som numera heter Bukefalos.se för första gången ut på internet. Det har för det mesta varit...
Svar
5
· Visningar
21 957
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp