Större eller mindre förändring i menyn m.m.

Forumen kommer den närmsta tiden flyttas till samma kategori för att förenkla navigeringen mellan olika delar av Bukefalos.

Några av de olika forumen kommer även slås ihop. Det har den senaste tiden även skett en del ändringar i prefixen (de olika ämnena under forumen).

Jag kommer försöka ta det lite stegvis så att det inte blir för mycket på en gång :)

För er som använder Nytt-länken för att hitta intressanta trådar lär förändringen bli liten, förutom att prefixen är lite mer synliga redan. Tanken är bland annat att prefixen skall användas för att lättare hitta det specifika man är intresserad av om man så önskar.

Jag kommer inom kort lägga in en widget i högerspalten eller längre ned på sidan där man kan välja ett ämne och få upp alla trådar inom det ämnesområdet.

Innan allt är på plats som det skall, kanske det kan verka lite rörigt, jag hoppas ni kan stå ut med detta. Tanken med detta är att det skall bli bättre för alla.
 
Jag tycker det är jättebra med de nya indelningarna.

Men. Jag tycker det är jättestörigt med alla prefix som ligger överst till höger. Min hjärna klarar inte av det. Saknar att "nyast inlägg" inte är överst.
 
Antingen är det inte så längre eller så är detta spännande information som undanhållits mig i nästan två år nu :mad::D

Ops :D Jag har ingen aning om hur det är nu, men är helt säker på att jag har sett det! Kanske inte Moderator-titeln vid användarnamnet (för det är väl inget som är nytt nu eller ...?) men istället för de vanliga inläggstitlarna.
 
Ops :D Jag har ingen aning om hur det är nu, men är helt säker på att jag har sett det! Kanske inte Moderator-titeln vid användarnamnet (för det är väl inget som är nytt nu eller ...?) men istället för de vanliga inläggstitlarna.
Jo, nu när du säger det så har jag ett vagt minne om att moderatorerna förr hade lite skojiga titlar under sina användarnamn... Kollade nu och hittade ett fält som hette Användartitel under Personliga detaljer där jag kunde skriva in vad jag ville (så nu skrev jag Test, påhittig som jag är), vet inte om det är något andra har också?
 
Titlarna baseras på antalet inlägg man har skrivit på forumet:

0 Ny medlem
2 Kravlare
10 Krypare
20 Stapplare
50 Gångare
100 Hoppare
200 Springare
500 Flygare
1000 Måndansare
5000 Planetspringare
10000 Galaxhoppare
20000 Universumkastare
35000 Hästmänniska
50000 Bukefalist

Moderatorer tror jag kan sätta sin egen titel (men vet inte om det är svaret på din följdfråga.)
Åh, TACK! Nu fattar jag äntligen vad som styr det! :love:
Hmm, gör det inte? Vilken moderator är det som saknar det?
Bland annat Görel, lillebill och lizan har andra grejer istället för "Moderator" :)

Och ja, nu ser jag att det står Test på din med. Tror inte det är något vi vanliga användare har, i så fall har jag också missat det :D

Edit: kollade och det finns ingen möjlighet att ändra någon användartitel för mig i alla fall.
 
Åh, TACK! Nu fattar jag äntligen vad som styr det! :love:

Bland annat Görel, lillebill och lizan har andra grejer istället för "Moderator" :)

Och ja, nu ser jag att det står Test på din med. Tror inte det är något vi vanliga användare har, i så fall har jag också missat det :D

Edit: kollade och det finns ingen möjlighet att ändra någon användartitel för mig i alla fall.
Aha! Men den gröna moderator-knappen under avataren har de väl allihop så vitt jag kan se? Det är bara den delen där det för mig nu står Test (ska nog byta tillbaka nu innan jag glömmer och heter Test för all framtid :laugh:) där det står annat för dem?
 
Aha! Men den gröna moderator-knappen under avataren har de väl allihop så vitt jag kan se? Det är bara den delen där det för mig nu står Test (ska nog byta tillbaka nu innan jag glömmer och heter Test för all framtid :laugh:) där det står annat för dem?
Ja, alla moderatorer har en grön moderatorskylt under sitt namn när de skriver inlägg. Det var användartiteln jag syftade på från början, men jag visste jag inte vad det hette :)
Ser nu att det var rätt så otydligt och fritt att tolka. I min tanke var det glasklart vad jag menade... men tanken kom visst inte ut lika bra i skrift :D
 
Jag planerar att lägga in de länkar man ser på förstasidans vita meny på forumsidorna, troligen som en drop-down-meny längst till höger i den vita menyn.

Sedan bör omgörningen av menyn vara i princip klar. Kanske några forum slås ihop, delas upp eller får annat namn, men det har inte med själva menyn att göra.

Har ni några förslag på rubrik på denna drop-down något kort som sammanfattar länkarna i den vita menyn på förstasidan?
 
Jag planerar att lägga in de länkar man ser på förstasidans vita meny på forumsidorna, troligen som en drop-down-meny längst till höger i den vita menyn.

Sedan bör omgörningen av menyn vara i princip klar. Kanske några forum slås ihop, delas upp eller får annat namn, men det har inte med själva menyn att göra.

Har ni några förslag på rubrik på denna drop-down något kort som sammanfattar länkarna i den vita menyn på förstasidan?
Verktyg eller Genvägar kanske?
 
Jo, nu när du säger det så har jag ett vagt minne om att moderatorerna förr hade lite skojiga titlar under sina användarnamn... Kollade nu och hittade ett fält som hette Användartitel under Personliga detaljer där jag kunde skriva in vad jag ville (så nu skrev jag Test, påhittig som jag är), vet inte om det är något andra har också?

Jag har för mig, att jag var Alternativ Ryttare... :D
 
Kom på att den ikonen var rätt onödig, den på förstasidan alltså, då det finns en motsvarande precis ovanför i den gröna menyn.:o
Tycker att kugghjulssymbolen som du hade innan var mycket tydligare än den nuvarande! Nuvarande för tankarna till symbolerna som brukar representera varukorgen när man handlar på nätet.
 
Tycker att kugghjulssymbolen som du hade innan var mycket tydligare än den nuvarande! Nuvarande för tankarna till symbolerna som brukar representera varukorgen när man handlar på nätet.
Jag var lite tveksam till att ha den då den vanligen betyder inställningar, eller?
Men du har rätt om verktygslådan, det kunde misstas för en varukorg.

Jag har lagt in en annan men vet inte om det blev bättre.
 
Jag tycker det är jättebra med de nya indelningarna.

Men. Jag tycker det är jättestörigt med alla prefix som ligger överst till höger. Min hjärna klarar inte av det. Saknar att "nyast inlägg" inte är överst.
Jag använder förvisso främst mobilen, så alla prefix hamnar i nederkant, men jag gillar det. Tycker det är lättare att hitta och innebär mindre klick än att gå via menyn. Däremot färgerna (de grå) gillar jag inte riktigt, men det vänjer man sig förhoppningsvis vid.

Nyast inlägg har ju ungefär samma roll som Nytt, så det blir lite same same att ha både och?
 

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter Rutorna med populära trådar från olika delar av forumet har fått lite ändrad funktionalitet. Du behöver vara inloggad för att se detta...
Svar
3
· Visningar
1 051
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
4 370
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok I början av maj ramlade jag plötsligt ner i ett djupt svart mentalt hål på livets stig. Så min maj månad har tillbringats nere i det...
Svar
4
· Visningar
853
Senast: Cattis_E
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Idag för 25 år sedan lades dessa sidor som numera heter Bukefalos.se för första gången ut på internet. Det har för det mesta varit...
Svar
5
· Visningar
21 968
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Ridskoleryttare
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp