Större eller mindre förändring i menyn m.m.

Forumen kommer den närmsta tiden flyttas till samma kategori för att förenkla navigeringen mellan olika delar av Bukefalos.

Några av de olika forumen kommer även slås ihop. Det har den senaste tiden även skett en del ändringar i prefixen (de olika ämnena under forumen).

Jag kommer försöka ta det lite stegvis så att det inte blir för mycket på en gång :)

För er som använder Nytt-länken för att hitta intressanta trådar lär förändringen bli liten, förutom att prefixen är lite mer synliga redan. Tanken är bland annat att prefixen skall användas för att lättare hitta det specifika man är intresserad av om man så önskar.

Jag kommer inom kort lägga in en widget i högerspalten eller längre ned på sidan där man kan välja ett ämne och få upp alla trådar inom det ämnesområdet.

Innan allt är på plats som det skall, kanske det kan verka lite rörigt, jag hoppas ni kan stå ut med detta. Tanken med detta är att det skall bli bättre för alla.
 
Vore det inte bra om moderatorn hade skrivit in vilka forum hen modererar just där? Spontan tanke bara
Kan bli lite väl många för vissa, tror jag. Dessutom kan alla moderatorer i nödfall moderera alla forum och skriva som vanlig användare på alla. Det står också normalt i forumbeskrivningen, kanske kan räcka?
 
Trots att många gillade skiftnyckel-ikonen har jag bytt till kugghjul-ikonen, den känns större och mer symmetrisk. Bättre tycker jag.
 
Kan bli lite väl många för vissa, tror jag. Dessutom kan alla moderatorer i nödfall moderera alla forum och skriva som vanlig användare på alla. Det står också normalt i forumbeskrivningen, kanske kan räcka?
Ah, sant. Tänkte inte på det. Jag klickar ju aldrig in på forum, och i tråden ser man ju inte vem som modererar.
 
Tanken är att man använder "Hamburger"-menyn på små skärmar.
På nästan alla sidor utom förstasidan är den utrullad.
Du behöver inte pricka pilen du kan klicka varsomhelst på hela knappen.

Okej jag har testat lite nu och typiskt nog är den just inte utrullad när jag går från min bevakalänk jag har i webbläsaren 😅

Men däremot så funkar det bara för mig att trycka på pilen. Trycker jag på de två chattbubblorna så kommer jag till sidan med alla forumen med beskrivning under varje. Pilen rullar ut menyn i hamburgermenyn. Om du är med i mina förklaringar 😅
 
Okej jag har testat lite nu och typiskt nog är den just inte utrullad när jag går från min bevakalänk jag har i webbläsaren 😅

Men däremot så funkar det bara för mig att trycka på pilen. Trycker jag på de två chattbubblorna så kommer jag till sidan med alla forumen med beskrivning under varje. Pilen rullar ut menyn i hamburgermenyn. Om du är med i mina förklaringar 😅
Jag vet inte om jag förstår.
På mobil är inte tanken att du skall försöka pricka den lilla pilen vid pratbubblorna.

Det jag benämner "hamburger"-menyn är de tre strecken till vänster om loggan, klicka på dem.

Om Forum under ordet Meny inte är utrullad, kan du klicka på pilen till höger för att fälla ner menyn.

Om du klickar någon annanstans på den raden stängs menyn, om du efter detta klickar på de tre strecken igen är menyn utfälld.
 
Hur gör jag för att hitta mina trådar? Förut kom det upp som "mina trådar" och sen som "hitta trådar".
Nu hittar jag ingenting :D
Screenshot_20200519-130028_Chrome.jpg
 
Klicka på hamburger-menyn till vänster om loggan. Under forumen ganska långt ned finns de länkarna.
Har man en större skärm syns kugghjulet till höger i den vita menyn, under det finns samma länkar.
 
Tanken med dessa ändringar är att det skall se mer lika ut oavsett vilken sida man besöker på Bukefalos.
 
Gud vad jag fortfarande stör mig så sjukt mycket på att dagboksinläggen ligger under ”fritid”. Varför ligger de ens där? De är ju inga forumtrådar. Går nästan aldrig in på ”fritid” längre pga detta :(
 
Gud vad jag fortfarande stör mig så sjukt mycket på att dagboksinläggen ligger under ”fritid”. Varför ligger de ens där? De är ju inga forumtrådar. Går nästan aldrig in på ”fritid” längre pga detta :(

Ignorera Dagboks-prefixet så slipper du se dem alls?
 

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter Rutorna med populära trådar från olika delar av forumet har fått lite ändrad funktionalitet. Du behöver vara inloggad för att se detta...
Svar
3
· Visningar
1 006
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
4 295
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok I början av maj ramlade jag plötsligt ner i ett djupt svart mentalt hål på livets stig. Så min maj månad har tillbringats nere i det...
Svar
4
· Visningar
836
Senast: Cattis_E
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Idag för 25 år sedan lades dessa sidor som numera heter Bukefalos.se för första gången ut på internet. Det har för det mesta varit...
Svar
5
· Visningar
21 944
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp