Större forumuppdatering

Jag har precis genomfört en större uppdatering av forumet och har valt att släppa in er innan allt egentligen är färdigt.
Min tanke är att slå på viss ny funktionalitet stegvis. Vissa saker som är synliga idag kommer även tas bort/slås av.

Det finns alltså en del att fixa till, en del skall bland annat översättas till svenska.

Vissa saker lär lösas ganska snabbt men det kan nog ta ett tag innan allt är på plats som jag vill ha det :)

Jag återkommer.
 
Jag har precis genomfört en större uppdatering av forumet och har valt att släppa in er innan allt egentligen är färdigt.
Min tanke är att slå på viss ny funktionalitet stegvis. Vissa saker som är synliga idag kommer även tas bort/slås av.

Det finns alltså en del att fixa till, en del skall bland annat översättas till svenska.

Vissa saker lär lösas ganska snabbt men det kan nog ta ett tag innan allt är på plats som jag vill ha det :)

Jag återkommer.

Snälla... inte en undermeny när man vill lägga in en smiley i ett inlägg. Det fungerar dåligt nog ändå på mobilen...
 
Är det den här uppdateringen som gör att jag inte kommer åt mina pm? Eller är det något annat fel, kanske?
 
Tänkte nämna några nyheter i den nya versionen av forumet:
  • Möjlighet att skriva innan man skapat ett användarkonto.
  • Förbättrad editor (rutan man skriver sin text i).
  • Hitta liknande trådar, under trådar.
Det finns självklart andra förbättringar här och där samt ett antal som jag inte slagit på än, de kanske kommer längre fram. :)
 
Menar du att man ska ha möjlighet att posta inlägg innan man har skapat ett användarkonto?

Kommer inte det bli jätterörigt? Jag ser framför mig en tråd med 20 inlägg från fem olika personer och alla heter "gäst". Det blir ju jättejobbigt att hålla isär folk då, om inte omöjligt.
Nej, riktigt så blir det inte.
Man kan skriva, men inlägget kommer inte synas innan man skapat ett användarkonto eller loggat in, förhoppningsvis leder det till att flera faktiskt skapar användarkonton.
 
Nej, riktigt så blir det inte.
Man kan skriva, men inlägget kommer inte synas innan man skapat ett användarkonto eller loggat in, förhoppningsvis leder det till att flera faktiskt skapar användarkonton.
Bra plan, speciellt med hur folk just nu flyr hals över huvud från t.ex FB
 
1607949779841.png

Jag förstår att grejen med "liknande trådar" ska få användare att fortsätta på sidan, men när trådarna är från 2004 och dessutom låsta känns det inte som någon vidare funktion. ;)
 
Visa bifogad fil 61581
Jag förstår att grejen med "liknande trådar" ska få användare att fortsätta på sidan, men när trådarna är från 2004 och dessutom låsta känns det inte som någon vidare funktion. ;)
Ännu roligare blir det om man går in på tråden Secret Santa och får då upp förslag på alla secret santa trådar genom åren. Går det att finslipa den här funktionen något? Annars känns den rätt onödig.
 
Okej, jag har precis upptäckt en lite oväntad baksida av den här "liknande tråd"-funktionen. Tycker i grund och botten den är jättebra men i och med att den inte har någon gräns för bakåtdatering så återupplivade jag oaktsamt en 15 år gammal tråd. Jag vet om man kanske kommer vänja sig och bli mer aktsam vad gäller aktualiteten i trådarna men det känns som att det är fler än jag som kommer råka svara på oerhört gamla trådar för att man inte direkt är van och inkörd på att behöva kontrollera datumen.
 
Nu tycker jag ni är lite gnälliga :)

Det går säkert att skruva lite så vi kanske kan få bort ex.vis jättegamla trådar.

Jag har dock inte råd om det ens finns ett så pass avancerat AI som kan se till att alla får upp riktigt relaterade trådar som passar och är intressanta för alla.

Jag ser det mer som en möjlighet att man ibland kan hitta och läsa en tråd man missat som kanske ger en något om än bara att samma frågor och svar återkommer eller kanske ändras och utvecklas.

Jag hade längre tillbaka en variant på detta från Google med troligen mer klick-vänliga trådar blandat med kanske hälften reklam. Tror jag gillar den här lösningen lite bättre.

Men jag tar till mig och skall försöka se om det går att optimera lite gällande vad som kommer upp, det kommer dock inte hända omgående. Påminn mig gärna.
 
Forum med relaterade-trådar-funktion brukar ju få en del återupplivningar av trådar. Ibland är det positivt för det finns mycket intressant bland det gamla och kan även vara kul att få veta vad som har hänt sen en fråga kom upp 2010 eller så.
Ibland blir det konstigare, när svaren riktar sig till en TS som kanske inte ens loggat in på 10 år.

På vissa forum får man en varning när man försöker posta i en gammal död tråd. Man kan ju göra det ändå om det är relevant men slipper dra igång en lång diskussion om hur TS ska lösa ett problem som TS knappast har längre.

Bara en spontan tanke.
 
Nu tycker jag ni är lite gnälliga :)

Det går säkert att skruva lite så vi kanske kan få bort ex.vis jättegamla trådar.

Jag har dock inte råd om det ens finns ett så pass avancerat AI som kan se till att alla får upp riktigt relaterade trådar som passar och är intressanta för alla.

Jag ser det mer som en möjlighet att man ibland kan hitta och läsa en tråd man missat som kanske ger en något om än bara att samma frågor och svar återkommer eller kanske ändras och utvecklas.

Jag hade längre tillbaka en variant på detta från Google med troligen mer klick-vänliga trådar blandat med kanske hälften reklam. Tror jag gillar den här lösningen lite bättre.

Men jag tar till mig och skall försöka se om det går att optimera lite gällande vad som kommer upp, det kommer dock inte hända omgående. Påminn mig gärna.
Bara lite gnällig ;) Men det borde ju gå att stoppa allt för gamla trådar och låsta som sagt. Jag har full förståelse för att det kanske inte kommer upp perfekt förslag men aktuella vore ändå intressant. ;) Jag är nog en rätt värdelös användare för såna funktioner trots allt så det löser sig nog i slutändan ändå. ;)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
4 370
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok TW: Vikt, självhjälp, klyschor, detaljrikedom Det har hänt flera gånger på kort tid att jag har skrivit ett inlägg på Bukefalos och...
2
Svar
27
· Visningar
2 954
Senast: Yeah but
·
Bukefalosnyheter Det är nu 26 år sedan dessa sidor som numera heter Bukefalos.se lades ut på internet. Tänkte gå igenom lite av det som hänt...
Svar
2
· Visningar
12 518
Senast: Nahar
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 498
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Jättehungrig katt
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp