Större forumuppdatering

Jag har precis genomfört en större uppdatering av forumet och har valt att släppa in er innan allt egentligen är färdigt.
Min tanke är att slå på viss ny funktionalitet stegvis. Vissa saker som är synliga idag kommer även tas bort/slås av.

Det finns alltså en del att fixa till, en del skall bland annat översättas till svenska.

Vissa saker lär lösas ganska snabbt men det kan nog ta ett tag innan allt är på plats som jag vill ha det :)

Jag återkommer.
 
Som jag förstår det är det facebook/instagram som inte längre tillåter detta.
 
Kom lite före denna uppdageringen, men OJ vad jag uppskattar att få feedback på mina rapporteringar :love:
Blir så mycket enklare att veta vad man ska rapportera och inte när man får ett svar 👍
 
Är det bara mina notiser som hoppar runt som galningar? Säg att jag har tio notiser. Går in på den äldsta (längst ner) läser svaren i tråden och ska gå till nästa notis, då är det en helt annan ordning på notiserna än det var innan och ibland ändrar sig också antalet notiser. Ska det vara så? Jag blir helt yr!
 
Är det bara mina notiser som hoppar runt som galningar? Säg att jag har tio notiser. Går in på den äldsta (längst ner) läser svaren i tråden och ska gå till nästa notis, då är det en helt annan ordning på notiserna än det var innan och ibland ändrar sig också antalet notiser. Ska det vara så? Jag blir helt yr!

Så tycker jag att det varit i nått år, minst.
 
@Gunnar Funktionen spara/radera utkast i svarsrutan.
Ett klick på menyprickarna för att komma till det enda alternativet "diskett" och sedan klicka igen för att komma till valet mellan att spara eller tömma.
Blir extra klickande utan anledning. Varför inte ha disketten direkt i menyraden? Alternativt att man kommer till valet spara/tömma direkt på nivå ett?
 
@Gunnar Funktionen spara/radera utkast i svarsrutan.
Ett klick på menyprickarna för att komma till det enda alternativet "diskett" och sedan klicka igen för att komma till valet mellan att spara eller tömma.
Blir extra klickande utan anledning. Varför inte ha disketten direkt i menyraden? Alternativt att man kommer till valet spara/tömma direkt på nivå ett?
Sparande av utkast görs mycket oftare nu, kanske varje sekund. Det innebär att valet spara utkast egentligen är ganska onödigt.

Det innebär också att om man raderar det man skrivit för hand så sparas detta snabbt så risken att det skall dyka upp igen som det kunde göra förut är minimal.

Jag kan förstå att man ibland vill ha en knapp för att snabbt radera det man skrivit, samtidigt vill jag inte att man av misstag kommer åt den och raderar allt man skrivit.

Det man skulle kunna göra är att lägga in disketten synlig i menyn, men då måste något annat gömmas för att det skall få plats.
Jag tar gärna emot förslag på vad som bör gömmas.
 
Jag har dessutom problem med att det står att jag har 3 nya meddelanden när jag har ca 10. De står som olästa men ”räknas” tydligen inte. Men det är också ett gammalt problem.
Är det fler som har liknande problem, jag kan inte säga att jag sett problemen?

Hur det fungerar har ändrats den senaste tiden, vissa i tråden har varit positiva till förändringarna.
Kanske du har något felaktigt sparat i cachen på din webbläsare, har du provat att rensa den?
 
Sparande av utkast görs mycket oftare nu, kanske varje sekund. Det innebär att valet spara utkast egentligen är ganska onödigt.

Det innebär också att om man raderar det man skrivit för hand så sparas detta snabbt så risken att det skall dyka upp igen som det kunde göra förut är minimal.

Jag kan förstå att man ibland vill ha en knapp för att snabbt radera det man skrivit, samtidigt vill jag inte att man av misstag kommer åt den och raderar allt man skrivit.

Det man skulle kunna göra är att lägga in disketten synlig i menyn, men då måste något annat gömmas för att det skall få plats.
Jag tar gärna emot förslag på vad som bör gömmas.
:up:
Om det funkar så kanske jag ska vänja mig av med att använda den istället?
 
Sparande av utkast görs mycket oftare nu, kanske varje sekund. Det innebär att valet spara utkast egentligen är ganska onödigt.

Det innebär också att om man raderar det man skrivit för hand så sparas detta snabbt så risken att det skall dyka upp igen som det kunde göra förut är minimal.

Jag kan förstå att man ibland vill ha en knapp för att snabbt radera det man skrivit, samtidigt vill jag inte att man av misstag kommer åt den och raderar allt man skrivit.

Det man skulle kunna göra är att lägga in disketten synlig i menyn, men då måste något annat gömmas för att det skall få plats.
Jag tar gärna emot förslag på vad som bör gömmas.
Har testat nu och konstaterar att det fungerar hur bra som helst med att datorn klarar av det själv. Du kan absolut låta knappen ligga kvar utanför menyraden.
 
Kanske någon har skrivit detta innan jag har en androidtelefon och inloggningen fungerar inte längre på telefonen för mig. Har testat på några olika webbläsare. Jag skriver in nick och lösenord i rutorna och trycker på logga in och så försvinner inloggningsrutan och jag är tillbaka på förstasidan av forumet igen. När jag laddar om sidan så signalerar den ibland att jag är inloggad men när jag skrivit ett inlägg och trycker på svara så kommer jag till att registrera en användare och kan inte ens välja att logga in på nytt @Gunnar Inloggningen fungerar på platta med android i samma webbläsare som inte fungerar på telefonen och dator med windows.
 
Kanske någon har skrivit detta innan jag har en androidtelefon och inloggningen fungerar inte längre på telefonen för mig. Har testat på några olika webbläsare. Jag skriver in nick och lösenord i rutorna och trycker på logga in och så försvinner inloggningsrutan och jag är tillbaka på förstasidan av forumet igen. När jag laddar om sidan så signalerar den ibland att jag är inloggad men när jag skrivit ett inlägg och trycker på svara så kommer jag till att registrera en användare och kan inte ens välja att logga in på nytt @Gunnar Inloggningen fungerar på platta med android i samma webbläsare som inte fungerar på telefonen och dator med windows.
Detta låter väldigt konstigt tycker jag. Kan det vara någon form av cache-problem.
Är det fler som sett detta problem eller fungerar det som det skall för er?
 
Jag blir stressad när notiserna inte försvinner efter jag varit inne och tittat på vad som tillkommit sedan jag var inne senast, har varit tvungen att avfölja flera trådar. Jag hittar och tittar på dem efterhand som vanligt, men att ha den där röda siffran stör mig. Jag vet att det inte är så för alla, trodde inte jag skulle reagera på det.
 
Jag blir stressad när notiserna inte försvinner efter jag varit inne och tittat på vad som tillkommit sedan jag var inne senast, har varit tvungen att avfölja flera trådar. Jag hittar och tittar på dem efterhand som vanligt, men att ha den där röda siffran stör mig. Jag vet att det inte är så för alla, trodde inte jag skulle reagera på det.
Om du klickar på Notiser så finns det ett val, inställningar längst ned, kanske du kan ändra någon inställning där som gör att det fungerar bättre för dig?
Det finns även en länk markera som läst, nu har jag ingen ny notis, så jag vet inte riktigt hur den fungerar.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
4 353
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok TW: Vikt, självhjälp, klyschor, detaljrikedom Det har hänt flera gånger på kort tid att jag har skrivit ett inlägg på Bukefalos och...
2
Svar
27
· Visningar
2 949
Senast: Yeah but
·
Bukefalosnyheter Det är nu 26 år sedan dessa sidor som numera heter Bukefalos.se lades ut på internet. Tänkte gå igenom lite av det som hänt...
Svar
2
· Visningar
12 494
Senast: Nahar
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 468
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Brexz
  • Ingen fart på agilitytävling
  • Bra och smakligt blötfoder?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp