Större forumuppdatering

Jag har precis genomfört en större uppdatering av forumet och har valt att släppa in er innan allt egentligen är färdigt.
Min tanke är att slå på viss ny funktionalitet stegvis. Vissa saker som är synliga idag kommer även tas bort/slås av.

Det finns alltså en del att fixa till, en del skall bland annat översättas till svenska.

Vissa saker lär lösas ganska snabbt men det kan nog ta ett tag innan allt är på plats som jag vill ha det :)

Jag återkommer.
 
:up: Ska se om det hjälper, jag vill ha notiser, men de ska försvinna som det var innan :)
Vill inte vara besvärlig :angel:
 
:up: Ska se om det hjälper, jag vill ha notiser, men de ska försvinna som det var innan :)
Vill inte vara besvärlig :angel:
Vill bara dubbelkolla, är det notiserna som du läst i Notiser-pop-up som är problemet?
Det är kanske möjligt att ändra detta men då ändras det för alla.
Vad tycker ni andra?
 
Jag har precis gjort en liten bugguppdatering av några tilläggsprogram bland annat för notiser. Jag tror dock inte det skall påverka något egentligen vad gäller funktionen.
 
Något har blivit tok nu så om man fäller ner notislistan och den ligger över en reklam så öppnas reklamen när man trycker på notisen. Ganska frustrerande.
 
Jag vet inte om någon skrivit om detta tidigare.
Om man går in i ett citat och tar bort information där, ofta svara man ju kanske på något enstaka stycke i citatet, så åker man själv upp i citatrutan och kan inte skriva utanför den.
I övrigt gillar jag inte alls den nya citeringen där man inte får med [quote........] som man kan kopiera om man vill citera flera delar av ett inlägg och svara på det bit för bit så man får många citatrutor. Det ser snyggt ut när man ska svara när man får det hela klart i rutan men funktionaliteten sjunker tyvärr.
EDIT När jag kom tillbaka till samma sida där mina ändringar sparats av programmet så hade jag nu en markör utanför citatrutan och kan därmed svara på den del jag vill svara på :confused::)
 
Jag vet inte om någon skrivit om detta tidigare.
Om man går in i ett citat och tar bort information där, ofta svara man ju kanske på något enstaka stycke i citatet, så åker man själv upp i citatrutan och kan inte skriva utanför den.
I övrigt gillar jag inte alls den nya citeringen där man inte får med [quote........] som man kan kopiera om man vill citera flera delar av ett inlägg och svara på det bit för bit så man får många citatrutor. Det ser snyggt ut när man ska svara när man får det hela klart i rutan men funktionaliteten sjunker tyvärr.
EDIT När jag kom tillbaka till samma sida där mina ändringar sparats av programmet så hade jag nu en markör utanför citatrutan och kan därmed svara på den del jag vill svara på :confused::)
Nu vet jag inte om det hjälper men det finns en citera-knapp i menyn om man vill lägga in citat.
Jag kan tänka mig att det kan komma små förbättringar, buggrättningar i editorn framöver.
Det finns även knappen med de två hakparanteserna i menyn till höger som växlar editorn till BB-kod, som kan hjälpa ibland.
 
Nu vet jag inte om det hjälper men det finns en citera-knapp i menyn om man vill lägga in citat.
Jag kan tänka mig att det kan komma små förbättringar, buggrättningar i editorn framöver.
Det finns även knappen med de två hakparanteserna i menyn till höger som växlar editorn till BB-kod, som kan hjälpa ibland.
Men titta precis vad jag sökte efter. Tack
 
Har precis fixat lite med en funktion som visar en bild i listan med trådar om en sådan finns i trådens första inlägg.

Bilden visas istället för avataren.
Trådskaparens avatar finns där också i en lite mindre variant nere till vänster på bilden.
Nere till höger visas din lilla avatar om du har skrivit i tråden, precis som tidigare.

Finns det ingen bild i första inlägget syns den stora avataren som vanligt.

För några dagar sedan arbetade jag lite med ändringar av bredder på olika delar av sidan, framförallt syns det på större skärmar samt med att flytta, ta bort och lägga in några nya bannerplatser.
 
Har precis fixat lite med en funktion som visar en bild i listan med trådar om en sådan finns i trådens första inlägg.

Bilden visas istället för avataren.
Trådskaparens avatar finns där också i en lite mindre variant nere till vänster på bilden.
Nere till höger visas din lilla avatar om du har skrivit i tråden, precis som tidigare.

Finns det ingen bild i första inlägget syns den stora avataren som vanligt.

För några dagar sedan arbetade jag lite med ändringar av bredder på olika delar av sidan, framförallt syns det på större skärmar samt med att flytta, ta bort och lägga in några nya bannerplatser.
Jag upplever det som att det ser väldigt rörigt ut när man scrollar? Fast andra kanske tycker tvärt om.
 
Jag upplever det som att det ser väldigt rörigt ut när man scrollar? Fast andra kanske tycker tvärt om.
Jag har arbetat lite till med den här funktionen idag och kommer nog fortsätta finjustera lite.

Blev det bättre nu när avataren och bilden har samma bredd?
 
Det är helt klart bättre nu men jag gillade när det vara avataren eftersom man ofta känner igen den och därmed vet vem som startat tråden utan att leta efter namnet
Tror och hoppas att jag nu hittat en lösning som kan gillas av de flesta, lite finjusteringar kan komma att ske, men nu bör avataren vara tillbaka som den såg ut innan och bilden hamnar till höger, om det finns någon.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
4 370
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok TW: Vikt, självhjälp, klyschor, detaljrikedom Det har hänt flera gånger på kort tid att jag har skrivit ett inlägg på Bukefalos och...
2
Svar
27
· Visningar
2 953
Senast: Yeah but
·
Bukefalosnyheter Det är nu 26 år sedan dessa sidor som numera heter Bukefalos.se lades ut på internet. Tänkte gå igenom lite av det som hänt...
Svar
2
· Visningar
12 514
Senast: Nahar
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 496
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare
  • Vi som letar häst II

Omröstningar

Tillbaka
Upp