Större kontantsumma hur gör jag?

Fast en del personer betalar fortfarande med kontanter. En släkting till mig skulle nog gå till banken, ta ut 80k och betala kontant om hen köpte bil av en privatperson. Utan att tycka att det var ett dugg konstigt. Jag har köpt ett antal bilar kontant, innan swish var det så man gjorde känns det som?

Det tror jag säkert att det finns. Men jag hade inte gjort affärer med de personerna då jag inte vill hantera den stora mängden kontanter. Om personen vill köpa min bil så får personen fixa det på nåt sätt som passar mig annars hittar en annan köpare.
 
En bekant hade inte ens bankkort för ca 10 år sedan utan allt betalades kontant och räkningarna skickades med post till banken. Efter mycket om och men har denne under protest faktiskt både bankkort, smartphone, bank-ID och Swish, men det har ändå tagit tid att övertyga om att swisha pengar istället för att först ta ut och sedan överlämna i handen.
 
Haha!! Joo det är ju sant! 🤣🤣 då byter du lite fint kö bata 😁

227B51BF-DE9C-4867-97AA-3524BC3F4125.jpeg
 
I just detta fall. Som knappast är något annat än en äldre person med kärlek till kontanter. Ge en kompis pengarna att sätta in på sitt konto, sen kan kompisen swisha dig 20000 för den begagnade chesterfieldsoffan du sålt. Och sen får du jobba på att gamlingen tar ut en bankrevers nästa utbetalning.
 
I just detta fall. Som knappast är något annat än en äldre person med kärlek till kontanter. Ge en kompis pengarna att sätta in på sitt konto, sen kan kompisen swisha dig 20000 för den begagnade chesterfieldsoffan du sålt. Och sen får du jobba på att gamlingen tar ut en bankrevers nästa utbetalning.
Men hur ska kompisen sätta in pengarna??
 
Du sätter in så mkt som du får (har med dej kontraktet varje gång) och övriga kontanter använder du i normala livet i stället för bankkortet. Ser faktiskt inte problemet.

Inte för att det hjälper TS så mycket, men det finns ju knappt något i normala livet som går att betala kontant längre? Min lilla matbutik där jag kompletteringshandlar funkar, det är någon tusenlapp i månaden. Systemet, åtminstone om man får tro @LadySara, det är ytterligare en dryg tusenlapp eller två beroende på hur roliga släpp det är. 😁
Sen är det stopp. 90% av min månadsomsättning går enbart att betala digitalt. Inte ens svartklubbarna tar ju alltid cash nuförtiden. 🤣
 
Inte för att det hjälper TS så mycket, men det finns ju knappt något i normala livet som går att betala kontant längre? Min lilla matbutik där jag kompletteringshandlar funkar, det är någon tusenlapp i månaden. Systemet, åtminstone om man får tro @LadySara, det är ytterligare en dryg tusenlapp eller två beroende på hur roliga släpp det är. 😁
Sen är det stopp. 90% av min månadsomsättning går enbart att betala digitalt. Inte ens svartklubbarna tar ju alltid cash nuförtiden. 🤣
Oj här tar stormarknader kontanter finns insättningautomater mm var bor alla kontantinsats personer. Vi betalar kontant ibland med.
 
Jag skulle kontakta banken och höra vad de säger, du är knappast den enda i denna sits.

Sedan skulle jag faktiskt be att få tråden raderad, det är onödig information till världen att du nu och under en tid framöver kommer ha en stor summa pengar i kontanter hemma. Även om du gömmer dem så är det tråkigt att få besök, särskilt om de har vapen med sig för att tvinga dig att berätta om gömstället. Med tanke på dina andra trådar är du inte anonym här.
 
Du sätter in så mkt som du får (har med dej kontraktet varje gång) och övriga kontanter använder du i normala livet i stället för bankkortet. Ser faktiskt inte problemet.
Man kan ju vilja använda pengarna till en ny bil eller så vill man investera pengarna.
 

Liknande trådar

Fordon Jag och min kille har varit ihop i fem år, har precis köpt hus. Vi har inget samboavtal, då vi inte anser oss behöva avtala bort någon...
2
Svar
34
· Visningar
5 888
Senast: Presto
·
R
Hemmet Jag och min make har nu seriöst börja titta på ny bostad och ska styra upp ett möte med banken i veckan. Ingen av oss har sålt en bostad...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 706
Senast: mandalaki
·
Ekonomi & Juridik Den 20 oktober sålde jag och pappa vårt gamla hästsläp. Köparen insisterade på att betala kontant, vilket väl i sig inte var så...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
24 724
Senast: Zoya
·
Äldre Detta blev ett väldigt öppet inlägg, men det känns ok. En del kanske kan ta lärdom av mina misstag, eller åtminstone känna att det är...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 765
Senast: Kakis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kaninskrik
  • Kön kattungar
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp