Stöt av plasthandtag

kaninälskare

Trådstartare
Hejsan.

Det är så att ett utav plasthandtagen till min hästs hage leder ström. Känner JAG, men ingen annan. Givetvis så är det då något osynligt hål i handtaget eftersom det inte bara helt randomt leder ström igenom plast.

Idag så fick en kompanjon i stallet testa öppna, ingen stöt. Jag hämtar hästen och öppnar själv när jag ska ut och får världens stöt. Håller inte så hårt att jag lixom klämmer ihop skiten, och inget synligt hål.

Jag äger ej anläggningen och kan inte gå o byta handtag, då ingen annan drabbas av "elen":meh:

Undrar om det är något som kan påverka varför just jag får stötar men ingen annan? Har blivit totalt livrädd för att röra handtaget nu. Så jäkla frustrerande, och ohållbart att traska en bit för att stänga av och på elen varje in och uttagning.
 
Kan det påverka om trådarna hänger på marken? Asså när jag öppnar översta hänger ju de 3 undre på den och trådarna hamnar på backen där de kan va blött..... men de borde väl för sjutton inte ha nån betydelse?
 
Varför kan du inte byta handtag om du byter till ett likadant?
Jag har haft ett handtag som jag fick stötar av. Det var en liten liten spricka så det var bara om man tog på ett visst ställe som man fick en stöt
 
Varför kan du inte byta handtag om du byter till ett likadant?
Jag har haft ett handtag som jag fick stötar av. Det var en liten liten spricka så det var bara om man tog på ett visst ställe som man fick en stöt
Har väl inte bästa stallplatsen är väl de enda jag kan säga :meh:Får testa hålla längst fram i "kanten" på handtaget och inte i mitten på de smalaste så kanske jag klarar mig.
 
Hejsan.

Det är så att ett utav plasthandtagen till min hästs hage leder ström. Känner JAG, men ingen annan. Givetvis så är det då något osynligt hål i handtaget eftersom det inte bara helt randomt leder ström igenom plast.

Idag så fick en kompanjon i stallet testa öppna, ingen stöt. Jag hämtar hästen och öppnar själv när jag ska ut och får världens stöt. Håller inte så hårt att jag lixom klämmer ihop skiten, och inget synligt hål.

Jag äger ej anläggningen och kan inte gå o byta handtag, då ingen annan drabbas av "elen":meh:

Undrar om det är något som kan påverka varför just jag får stötar men ingen annan? Har blivit totalt livrädd för att röra handtaget nu. Så jäkla frustrerande, och ohållbart att traska en bit för att stänga av och på elen varje in och uttagning.
Vilka skor eller stövlar du har spelar in, kraftiga gummistövlar brukar isolera bra.
 
Om du inte får byta handtaget så använd handskar/vantar som isolerar från strömmen.
Så här års kan det vara skönt ändå att ha något på händerna.
Tror att det var på Jula jag köpte en ful men för det här bra arbetsvante. Stickad orange med blått gummi och varmt foder. Tanken är att man ska använda dom när det är vått ute men dom fungerar bra i alla fall för mitt staket när man behöver fixa till något litet.
 

Liknande trådar

Utrustning Igår råkade jag ut för något som jag aldrig har råkat ut för tidigare. Jag fick en stöt när jag tog i plasthandtaget till hagen för att...
Svar
8
· Visningar
1 613

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp