Stötar av hörlurar?

Bufera

Trådstartare
Jag får stötar!

Har problem med att jag får stötar i öronen av headset/hörlurar. De har just nu började ge mig stötar, knappt 24 timmar efter jag använt de första gången.
Varför blir det så här? De här problemet har jag inte haft förut, de senaste 5 lurarna har gett mig stötar, prisklass 30kr-300kr inear lurar.

Köpa dyrare, overear? Jag har dock köpt billigare lurare förut utan problem. Inte köpt ny mobil det senaste året.

Hjälp, det är inte direkt trevligt :(
 
Jag får stötar!

Har problem med att jag får stötar i öronen av headset/hörlurar. De har just nu började ge mig stötar, knappt 24 timmar efter jag använt de första gången.
Varför blir det så här? De här problemet har jag inte haft förut, de senaste 5 lurarna har gett mig stötar, prisklass 30kr-300kr inear lurar.

Köpa dyrare, overear? Jag har dock köpt billigare lurare förut utan problem. Inte köpt ny mobil det senaste året.

Hjälp, det är inte direkt trevligt :(

Prova lurarna i annan telefon.
Jag skulle våga sätta en hundring på att det är telefonen om alla dina hörlurar gör likadant.

Hade en telefon som gav mig stötar i örat om jag laddade den samtidigt, den byttes ut omgående.
 
Japp! Jag får sjuka stötar av mina iPhone hörlurar (in ear) om jag har min vinterjacka och ryggsäck på mig. Inför nästa säsong måste jag ta tag i att av-elektifiera min vinterjacka..
 
Det enda jag kan tänka mig är fenomen med statisk elektricitet, kanske genom gnidning av hörlurskabel/kläder. Sådana fenomen varierar med bl a luftfuktighet, och kan också påverkas av material i kläder, sköljmedel mm.
 
Jag får det ibland, och har precis som @Snubbelfot är inne på antagit att det beror på statisk elektricitet eftersom det mest bara händer på vintern när jag har stora halsdukar och jackor på mig som tenderar att bli statiska. För mig händer det med både vanliga hörlurar och in-ear.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Och visst ja, jag är ju så aggressiv och otrevligt enligt rara bukevänner som jobbar som byråkratiska tjänstemän, att de inte vågar...
Svar
2
· Visningar
1 012
Senast: IngelaH
·
IT & mobiler De senaste 7-8 åren har jag haft en Kindle Paperwhite som har fungerat jättebra och utan problem överlevt de många hundra böckerna jag...
Svar
14
· Visningar
890
Senast: Trasten
·
  • Artikel
Dagbok Ibland blir det inte som man vill, men det blir bra ändå. Och ibland när det inte blir som man vill så blir det bara skit. Det är...
Svar
0
· Visningar
373
Senast: cassiopeja
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
2 968
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Black & tan?
  • Papegojor och liknande
  • Vi med Chinese crested

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp