Stövlar för vida vader - Bocaj?

SoffiProppi

Trådstartare
Jag har ärvt min mammas kraftiga vader och letar mig sönder och samman efter stövlar som skulle kunna passa. Hade ju tänkt måttbeställa på EuroHorse men den är ju inställd. Vad tror ni om Bocaj? Hur pass mycket kan man ställa in vidden med snörningen? Enl storlekstabellerna är de 40 vida, går det att få ut 2 cm till? Eller vad finns det för andra alternativ?:)
 
Jag har ärvt min mammas kraftiga vader och letar mig sönder och samman efter stövlar som skulle kunna passa. Hade ju tänkt måttbeställa på EuroHorse men den är ju inställd. Vad tror ni om Bocaj? Hur pass mycket kan man ställa in vidden med snörningen? Enl storlekstabellerna är de 40 vida, går det att få ut 2 cm till? Eller vad finns det för andra alternativ?:)
Det beror ju på om du måste ha märkesstövlar eller så.
Här finns 2 olika stövlar som passar folk med kraftig vad:
Team Banan
 
Senast ändrad:
Vilken storlek har du? Horka verkar ha en extra extra vid modell. Arlene, men det står att det är syntetiskt läder som den är gjord av. Deras andra stövlar som är extra vida är 39-44 vida, beroende på skostorlek.
 
Vilken storlek har du? Horka verkar ha en extra extra vid modell. Arlene, men det står att det är syntetiskt läder som den är gjord av. Deras andra stövlar som är extra vida är 39-44 vida, beroende på skostorlek.
41(fot)x48(skaft)x42(vidd). Ska kolla Horka!
 
Stivali romitelli i storlek 41 XXXXA är 49 cm höga och 42 cm breda i vaden🙂 Jag har stövlar därifrån, hittills har de hållit i 4,5 år och de är fortfarande fina👍🏻
 
Jag har små fötter, tjocka vader och korta ben så jag brukade rida i stövlar som var för stora i foten och för långt upp i knävecket, la i alla möjliga sulor emellanåt.

Nu har jag ett par Mountain Horse Sovereign High Rider, finns mängder med varianter på dessa (dock inte halvstorlekar) så kanske finns någon som funkar för dig med?

https://www.mountainhorse.se/eshop/products/50208/download/sizechart_footwear.pdf
Tack för tipset men jag har både stora fötter, breda vader och långa ben :angel::D
 
Jag har samma mått som dig, fast mindre fötter. Har haft bocaj med den knappen som en spänner ut och in med, funkade sådär. Har därefter haft olika modeller av Mountain horse, och varit supernöjd med alla, inga problem med dragkedjor eller liknande. Annars har Cavallo standardmått upp till 42, gillar deras modell Linus.
 
Kolla Tuffa Boots från England. ⭐⭐️ De har flera olika modeller för bredare vader. Jag beställde mina från dem för tre år sedan (före Brexit....) och det var väldigt enkelt! Bara mäta noga! Väldigt seriöst och tillmötesgående företag! Snabb och spårbar leverans. Gillar mina stövlar väldigt mycket de är verkligen sköna! En bra detalj med deras stövlar är att dragkedjan sitter på utsidan så de är väldigt lätta att ta på och av sig! Den modell jag har heter Broadland. Kommer helt klart köpa ett par nya när mina nuvarande tar slut! 👍🏼
 
Kolla Tuffa Boots från England. ⭐⭐️ De har flera olika modeller för bredare vader. Jag beställde mina från dem för tre år sedan (före Brexit....) och det var väldigt enkelt! Bara mäta noga! Väldigt seriöst och tillmötesgående företag! Snabb och spårbar leverans. Gillar mina stövlar väldigt mycket de är verkligen sköna! En bra detalj med deras stövlar är att dragkedjan sitter på utsidan så de är väldigt lätta att ta på och av sig! Den modell jag har heter Broadland. Kommer helt klart köpa ett par nya när mina nuvarande tar slut! 👍🏼
Tack för tipset! Har lagt en beställning nu. Letat runt (mest efter short-chaps) i hela Sverige, utan att hitta något för mina feta 46 cm vader!
 
Vad kul att du gillade mitt tips! ☺️ Vilken modell blev det? Berätta gärna sedan när du fått din beställning vad du tycker!
Nu har dom kommit! Jäklar vad dyrt det blev med alla avgifter från UK nu, tillkom en tusen-lapp på inköpspriset! Men det blir bra hoppas jag. Dom är lite vida i skaftet, men bättre det än att dom inte går på. Låg mitt emellan vid och X-vid, så tog den större storleken för att vara på säkra sidan. Än en gång, tusen tack för tipset! (Tog samma modell som dig, eftersom du rekommenderat dom)
 
Nu har dom kommit! Jäklar vad dyrt det blev med alla avgifter från UK nu, tillkom en tusen-lapp på inköpspriset! Men det blir bra hoppas jag. Dom är lite vida i skaftet, men bättre det än att dom inte går på. Låg mitt emellan vid och X-vid, så tog den större storleken för att vara på säkra sidan. Än en gång, tusen tack för tipset! (Tog samma modell som dig, eftersom du rekommenderat dom)
Nu har dom kommit! Jäklar vad dyrt det blev med alla avgifter från UK nu, tillkom en tusen-lapp på inköpspriset! Men det blir bra hoppas jag. Dom är lite vida i skaftet, men bättre det än att dom inte går på. Låg mitt emellan vid och X-vid, så tog den större storleken för att vara på säkra sidan. Än en gång, tusen tack för tipset! (Tog samma modell som dig, eftersom du rekommenderat dom
Nu har dom kommit! Jäklar vad dyrt det blev med alla avgifter från UK nu, tillkom en tusen-lapp på inköpspriset! Men det blir bra hoppas jag. Dom är lite vida i skaftet, men bättre det än att dom inte går på. Låg mitt emellan vid och X-vid, så tog den större storleken för att vara på säkra sidan. Än en gång, tusen tack för tipset! (Tog samma modell som dig, eftersom du rekommenderat dom)
Åh, vad kul att de kommit nu! ☺️ Hoppas att du kommer gilla dem lika mycket som jag! Vad tråkigt att det tillkommer så mycket avgifter från UK nu! Även om det finns mycket att köpa här i Sverige är det ju kul att hitta något nytt! ☺️
 

Liknande trådar

Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
20 231
Utrustning Vad finns? Jag har oproportionerligt breda vader (ca 40-41 cm i omkrets) och är i övrigt lång och rätt normaltjock. De flesta stövlar...
Svar
10
· Visningar
1 363
Senast: Siggan
·
Utrustning Jagar ridstövlar som en tok, men det är klurigt det här. Jag blir aldrig klok på måtten, alla stövlar är för vida i vaden!. Har 36-37 i...
Svar
13
· Visningar
2 449
Senast: Jeps
·
Gravid - 1år Spinoff på nattjobbs-tråden! Utlämnande och långt :o Är i valet och kvalet om jag måste ta tjänstledigt och söka nytt jobb. Jag trivs...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
19 301
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp