Tonto

Trådstartare
Jag är helt totalt lost. Jag har varit borta ifrån hästvärlden i några år, men kommer kanske ta upp ridningen igen. Men jag skulle behöva köpa ett par ridstövlar. Mina vader är ca. 32 cm och är ca. 46-46.5 cm från golv till knäveck. Skostorlek 37, men 38 brukar fungera.

Finns det några märken numera som skulle passa utan att man behöver måttbeställa? Om inte finns det några vettiga märken att måttbeställa ifrån?
 
Dressyrstövel?

Mountain horse Serenade och Estelle finns båda i narrow. Har sett framförallt Serenade på mkt rea.
Jag köpte ett par i vintras. Mjukare (om man jämför med klassiska hårda) dressyrstövel men rätt snygga!
 
Dressyrstövel?

Mountain horse Serenade och Estelle finns båda i narrow. Har sett framförallt Serenade på mkt rea.
Jag köpte ett par i vintras. Mjukare (om man jämför med klassiska hårda) dressyrstövel men rätt snygga!

Har också ett par Serenade och är mäkta nöjd med dem. Sköna, och jag trodde aldrig jag skulle säga det, men lagom hårda. Jag känner hästens flank mot min skänkel genom lädret, it's great!
@Tonto Deras storlek Regular Narrow skulle kunna passa dig, om det är en stövel du skulle kunna vara intresserad av.
 
Ska du ha dressyrstövlar är De Niro grymma, de finns i en massa olika storlekar och går även att måttbeställa om man behöver :up:
 
Kul att du vill ta upp ridningen igen!
Jag rekommenderar också MH, tycker de är prisvärda och bekväma.
Finns flera modeller som passar dig.
 
Dressyrstövel?

Mountain horse Serenade och Estelle finns båda i narrow. Har sett framförallt Serenade på mkt rea.
Jag köpte ett par i vintras. Mjukare (om man jämför med klassiska hårda) dressyrstövel men rätt snygga!

Det är ok med mjukare stövel! :) Har väl tänkt rida dressyr/ut i skogen.
 
Tall/Narrow passade! :) Tack för tips.
 

Bifogade filer

  • 8180AC99-6CF7-4675-9BF6-89624E6C7494.jpeg
    8180AC99-6CF7-4675-9BF6-89624E6C7494.jpeg
    40,2 KB · Visningar: 97

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 298
Senast: Squie
·
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
10 402
Senast: liiinnea
·
Utrustning Jag behöver VERKLIGEN nya ridstövlar, men har stora bekymmer med att hitta rätt. Jag behöver stövlar som är både långa, vida och stora i...
Svar
3
· Visningar
1 023
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Hej! Jag är en 21-årig tjej som är enormt enormt ridsugen igen, men vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga som återfallsryttare...
Svar
8
· Visningar
2 456
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp