fejko

Trådstartare
Jag har fått hälsporre av mina lågbudget stövlar och undrar om det finns bättre stövlar med stöd för hålfoten som man kan klafsa omkring i leran med?

Om tråden ligger fel får den gärna flyttas.
 
Jag har fått hälsporre av mina lågbudget stövlar och undrar om det finns bättre stövlar med stöd för hålfoten som man kan klafsa omkring i leran med?

Om tråden ligger fel får den gärna flyttas.
Dåligt med tips på stövlar, men tips om att skaffa ett par bra innersulor med hålfotsstöd att ha i stövlarna. Jag har bla hittat ett märke som heter Superfeet, som verkar vettiga. De har bland annat en modell i ull som är mycket trevliga i stövlar och värmer förutom att ge stöd.
 
Tipsar också om bra sulor. Köper du två omgångar har du ett par att flytta runt stallstövlar etc och ett par till "civilt" bruk.
 
Jag läkte ut en hälsporre i år, en bov var just mina gamla stövlar. Nu köpte jag Muckboot Chore som har en rejäl sula i något foam-material som är bekvämt (och funkar mellan 20 grader och -17 enligt marknadsföringen), och under själva läkningsprocessen hade jag både hålfotsstöd och hälkopp i alla mina skor. Sen hjälpte det mig massor att strecha hela foten, men den biten kanske du har koll på redan :) En ändring jag gjort är att jag också gått upp en storlek i skor rent allmänt. Kanske är det inte något alla gör, men jag hade ofta skor som kanske var på gränsen till för smala/tighta vilket inte hjälpte komforten.
 
Svarar alla:
Är det inte svårt att hitta en bra sula? Jag menar alla fötter är individuella. Och man kan ju inte byta när man väl använt dem.
Mina ARIAT skor är väldigt bekväma funderar lite på att köpa deras gummistövlar men de är lite dyra ca 1300 och det finns ju roligare saker att lägga pengar på.

Ser nu att muckboot kostar ungefär samma det är kanske det man får ge för ett par bra stövlar.
 
Senast ändrad:
Svarar alla:
Är det inte svårt att hitta en bra sula? Jag menar alla fötter är individuella. Och man kan ju inte byta när man väl använt dem.
Mina ARIAT skor är väldigt bekväma funderar lite på att köpa deras gummistövlar men de är lite dyra ca 1300 och det finns ju roligare saker att lägga pengar på.

Ser nu att muckboot kostar ungefär samma det är kanske det man får ge för ett par bra stövlar.
Jag har gjutna sulor som är passade till mina fötter, riktigt skönt då jag har en trasig fot. Gjorde dom hos en sjukgymnast som håller på med sånt. Helt klart att rekommendera om man har problem med fötterna.
 
Jag har gjutna sulor som är passade till mina fötter, riktigt skönt då jag har en trasig fot. Gjorde dom hos en sjukgymnast som håller på med sånt. Helt klart att rekommendera om man har problem med fötterna.

Samma här. Jag har ett par sulor I mina arbetsskor på jobbet och ett par i mina stallstövlar, det är de skodon jag rör mig mest i. Sommartid har jag barfotaskor i stallet. Jag har dock inte hälsporre utan en meniskskada i ett knä (med en kass hålfot på samma ben som säkert påverkar).
 
Jag har också gjutna sulor, men köper även lite dyrare sportsulor och tycker att de fungerar utmärkt de med. Jag byter ut sulorna i alla skor och stövlar.
 
Jag avskyr Ariat gummistövlarna. Muckboots kör jag på. Väldigt bra för mig, kan kanske vara värt att prova såna?
 
Jag har inte hälsporre men höga fotvalv och allmänt knöliga fötter. Jag kan bara ha vissa märken på skor, köper alltid en storlek större och byter till lädersula med stöd för hålfoten. När det kommer till stövlar är det konstigt nog enkelt! Hela hösten, vintern och våren använder jag Sulman neoprenstövlar. Funkar kanon! Och då går jag ändå relativt mycket. Superbekväma och funkar till -10.
 
Muckboots har inte stöd för hålfoten utan väldigt platt sula. Sköna i övrigt men har man besvär med hälsporre/ plantar fasciit så behöver du byta ut innersulan.
 

Liknande trådar

Relationer Visste inte var jag skulle lägga tråden, men moderator får flytta om den passar bättre någon annanstans. Jag hyr ju ut ett rum via...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
4 653
Senast: Wille
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 034
Senast: Whoever
·
Hemmet Finns intresse av en sån tråd? Vi kanske kan ge varandra tips, idéer och pepp? Jag har fått tips om ett hus som jag ska titta på om 2...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
5 275
Katthälsa Vår omplacering sen drygt en månad tillbaka har blivit lös i magen. Jag fick duscha av henne mitt i natten nu när jag upptäckte det...
Svar
5
· Visningar
244

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp