Stofamilj (40)

Sv: Stofamilj (40)

Hej lite sent ute men vad har din häst för härstamning är nyfiken, du har inte fått nytt pass och stofamiljen inskriven?
 
Sv: Stofamilj (40)

En rolig notis bara...Stoet Pilea, U: Akvileja har tillhört mina släktingar i Torsåker. Elisabeth och Håkan Sundvik (är numera skilda). Det var deras sto Akvileja som födde det underbara fölet Pilea,,, som är , liksom alla deras hästar uppkallade efter blomnamn. Jag har dessutom lagt detta underbara namn på minnet och driver idag en blomster/inredningsbutik vid namn Pileas....Taget efter denna häst. / Anna
 
Sv: Stofamilj (40)

Hej,har 3 fam 40 i stallet.Första köptes in från Stig Nordquist 1976.Brunört e:Dragon u:Hortensia,2 föl fick hon här,varav ett sto Myrica e:utrillo blev kvar hos oss.Det är hennes avkommor som är hos oss nu.Väntar föl e:Corlensky G juni-07.Blivande mamman heter Flitiga Lisa e:Landlord.Forsythia e:Hamilton f-00 tävlad lätt hoppn.Riddarsporre e:Quite Easy f-01,ej tävlad ännu ,men är på gång
till våren hoppas vi.Trivs mycket gott med våra fam 40 hästar!
 
Sv: Stofamilj (40)

Hej kul att se att din häst har Stig Nordqvists Hortensia i stammen mina har även Henne men Dragonstoet där heter Hepatica och är då förståss en helsyster, Hortensias mamma Dahlia e Drabant hade i sin tur en helsyster som hette Daggkåpa som fanns i mina andra stons härstammning, men hon blev kvar i avel hos Sixten Pohl där Stigs Dahlia kommer ifrån.
 
Sv: Stofamilj (40)

Vallon 1013 e.Voltaire - Ramiro
Stonefire 1074 e.D-Day - Roderik
Stof. 40

Gällande antalet hingstar i en stofamilj är F2 outstanding med 50 st
därefter fam 5 med 21.

Uttini var och är Göran Lindstrands livhäst, har har verkligen tävlat i körning?

Kul med forskning, lycka till!!
 
Sv: Stofamilj (40)

Hej! Hepatica var 2år gammal när vi hämtade Brunört som fölunge hos Stig.Åkte iväg en bit ifrån gården till ett unghäststall för att titta på Hepatica.När Brunört kom hem till oss fick hon dela box med en jämnårigt föl,Yake Lee(Lina).Vi hade även hennes 2 år äldre helsyster här då, Yaki Mour(Jackie).Modern till dem båda var Jungfrubär.Många var de hubertusjakter, med Jungfrubär som masterhäst,minns jag från det jag var liten.
 
Sv: Stofamilj (40)

Hej! Jag har ett sto som heter Malaxis f 98 och är efter Jungfruros(40). Mormor är Rödmalva(40). Någon som vet något om dessa ston.
 
Sv: Stofamilj (40)

Roteboldt425.jpg
Roteboldt425.jpg

Hittade gammla tidningsrklipp på Roteboldt och Calamintha, Calaminthas mamma var Calla e Chick u Magnolia- Alcazar- Nejlika-Novarro
 
Sv: Stofamilj (40)

Hej! Jag har ett sto som heter Malaxis f 98 och är efter Jungfruros(40). Mormor är Rödmalva(40). Någon som vet något om dessa ston.
Vad är det för stam på din Malaxis?
Rätta mig om jag har fel men tillhör inte följande hästar fam 40?
Linnéa
Rölleka
Löjtnantshjärta
Orchis
Campanulla
(med risk för att bli idiotförklarad :o :D )
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Stofamilj (40)

Hepatica40.jpg

Jättekul med bilder letar som en tokig efter urklippen jag har av Linnea när hon tävlar men på bildena är det Linneas mamma Hepatika , Linneas föl Cedera barnbarn Nigritella och hennes föl Hortensia f -94
 
Sv: Stofamilj (40)

Calla.jpg

Löjtnatshjärta är också föl till Linnea
Lägger här in en bild av Calla-66 E Chick u Magnolia e Alcazar u Nejlika tror hon fick 16 föl ser en hel del av hennes avkommor och flera generationer framåt
 
Sv: Stofamilj (40)

Linnea.jpg

Hittade bilden av Linnèa kanske finns det fler som har roliga bilder av fam 40 hästar. Bilen på Magnolia vet du något mer om den ? Det är väl Callas mamma e.Alcazar u. Nejlika, vet ej hur jag fixar med bildena på scannern ännu så jag inte får med hela rutan men det kommer väl
 
Sv: Stofamilj (40)

Bilden på Magnolia har jag scannat in från en Hästen från 60-talet. Kan ta reda på sammanhang och ryttare ifall någon är intresserad.
 
Sv: Stofamilj (40)

Hej
Jag tycker det är jätte intressant att se bilder på hästar ur den här fam så sätt järna in fler kul när man lärt sig hur man gör
 
Sv: Stofamilj (40)

:smirk: Hej Sussisus
Jag läste ett gammalt inlägg i från dig där du undrade över en hingst Rote Boldt.
Har du fått svar?
Jag hade en gång en häst vars mamma var u Rote Bolt så därför har jag lite info om hans förfäder (på pappans sida ända bak till 1775).
Jag vet också att han varit uppstallad på Flyinge och att en man vid Lars Quist tävlade honom framgångsrikt i hoppning.
Men det visste du kanske redan?
 
Sv: Stofamilj (40)

Hejsan!

Rote Boldt har jag rätt bra koll på, det är stofamiljen han tillhör som är mer intressant i det här fallet, men tack för att du frågade.:)
 
Sv: Stofamilj (40)

Tack cikoria för dina bilder, roligt att se!:bow: :)

(Min scanner har dött så jag kan inte scanna in något alls just nu. :( Får försöka använda digitalkameran istället, men har inga batteri till den för tillfället. *Suck*)
 
Senast ändrad:
Sv: Stofamilj (40)

Hejsan!

Rote Boldt har jag rätt bra koll på, det är stofamiljen han tillhör som är mer intressant i det här fallet, men tack för att du frågade.:)

Ok.
Ville bara hjälpa till då jag kände igen ett gammat hingst namn.
Jag kan kanske hjälpa dig längre fram. Exakt vad är det du undrar om stofamiljen?:smirk:
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
11 996
Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 154
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 203
Senast: QueenLilith
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
3 876
Senast: shia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp