Stol till amning?

MalanMjöl

Trådstartare
Med storasyster hade vi soffan mot en vägg och det gick bra att amma med en kudde bakom huvudet så man kunde slappna av. Nu står soffan mitt i rummet och jag letar efter en skön stol/fåtölj med stöd också för nacke att amma i (Men också att läsa i för framtiden). Några tips?
 
Vi var i exakt samma situation :) Köpte en Ikea Strandmon och den gjorde sitt jobb utmärkt! Valde den mest för att den var billig och hade bara tänkt ha den under amningsperioden. Men nu slutade lillasyster amma för drygt ett år sen och maken vägrar göra sig av med den för att den är skönare än soffan :p
 
Vi var i exakt samma situation :) Köpte en Ikea Strandmon och den gjorde sitt jobb utmärkt! Valde den mest för att den var billig och hade bara tänkt ha den under amningsperioden. Men nu slutade lillasyster amma för drygt ett år sen och maken vägrar göra sig av med den för att den är skönare än soffan :p
Kollade precis på den på Ikeas hemsida, inte snyggast men det skön ut utan att man behöver bli ruinerad. Får nog åka och privata den en dag.
 
Vet att en del använder denna som amningsfåtölj :) jag brukar läsa i den, väldigt skön!
IMG_20200207_221655_673.jpg
 
Jag har köpt världens bästa (i mitt tycke) amningsfåtölj! Från Ikea, det är en gungstol i skinn med fotpall till. Den är jättelätt att torka av och hålla ren iom skinnet, väldigt praktiskt då det sprutar mjölk både här och var... Köpte den till storebror och använder den fortfarande varje dag. Den är sval när det är varmt och är det kallt så lägger jag ett fårskinn över bara. Gungfunktionen är dessutom perfekt när man ska söva barn, den gungar alldeles lagom. 😊 kanske inte det "snyggaste" men jag som är väldigt kräsen med hur jag sitter och hatar att glida ner som man lätt gör i en soffa älskar den, man sitter som klistrad och får en bra position för ryggen. Jag bunkrade upp med kuddar under armarna också när jag ammade vet jag och de hölls på plats tack vare armstöden.
DSC_1442.JPG
 

Liknande trådar

Hemmet Hej Jag vill göra om ett hörn av min lägenhet till en läshörna, eller reading nook som det också heter. :) Jag känner att jag vill göra...
Svar
17
· Visningar
856
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
5
· Visningar
1 432
Senast: Hedinn
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 900
Senast: Whoever
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 138
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp