Stolp alternativ??

caradan

Trådstartare
Har börjat att stängsla en ny vinterhage (men de ska få beta ner den redan nu) men problemet är att under gräs/jord är det sten, sten och sten!! Alltås omöjligt att göra hål och sätta dit trästolpar.
Funderar nu på alternativen plats eller armeringsstolpar (fjäderstolpe tror jag att de heter egentligen) men hur är det med låga isolatorer på dem???

Vad är lättast att handskas med och vad sitter bäst??
 
Plast med stålspets trycker jag ner där det bara är sten, sten, sten. Kan dock vara nog så besvärligt att få ner dem, och vissa sträckor ser det ut som jag varit redlöst berusad när jag stängslade :crazy:

De i armeringsjärn brukar ju ha isolatorer som man 'trär' på så man kan avpassa höjden själv?

Jag tycker dock de är/blir så FULA, så jag kör med plaststolp med stålspets, då har man ju massor med fasta isolatorer att välja på.

Jag misstänker dock att fjäderstålsstolparna håller längre än plasten..
 
Mot skogen har vi så i vår ena hage. Jag ville ha Boles krysstolpar i plast då de är hållbarare för åretombruk. Men det var ett elände att prova knacka ner på 15-20 ställen innan en enda stolpe gick ner. Då kom jag på att testa mig fram med en plaststolpe med stålspets, det gick 10 gånger så fort. Gick stålspetsen ner, ja då gick det för det mesta att knacka ner krysstolpen också.
 

Liknande trådar

Anläggning Vi har redan ett hagsystem över knappt 1 ha och reglerar gräsintaget hyfsat ok med att öppna olika tider på dygnet till främst 7 st...
Svar
6
· Visningar
1 563
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 108
Senast: Migo
·
Skola & Jobb Snart färdig lärare, tjohoo vad alla drar i en! Jag har fått fem jobberbjudanden och det är ju helt fantastiskt... MEN det känns...
2
Svar
24
· Visningar
3 143
Senast: Cilva
·
Hästvård Jag har precis börjat flytta in på en gård dit det är tänkt att hästarna ska flytta den 1 maj. Vill få dit dem så snart jag kunnat...
Svar
18
· Visningar
1 339
Senast: Aleel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp