Stolt matte idag :D Bilder*

E

Extasia_ox

Nu har min vovve lärt sig att stänga köksluckor och köksskåp :D
Helt otroligt hur fort dom lär sig..

Dag 1 Lära in kommando, och hur det ska göras. Dag 1 känns alltid hopplös tycker jag. Då undrar jag om hon verkligen har ngt innanför pannbenet alls. Hon lyckas en eller 2 gånger med det hon ska göra..

Dag 2 Idag går det sådär, hon kan det, hon kan det inte osv.. Sen emellanåt så gör hon allt annat hon kan bara så att hon ska få godis.. Men hon gör iaf rätt ngr gånger

Dag 3 Idag vet hon precis! Gör helt rätt, matte är SÅ stolt! Händer att hon kanske provar en annan konst för att se om man får godis då med :D Men äntligen kan man visa upp nya tricket för publik och veta att hon gör rätt!

Tiden jag tränar varierar, beror på hur samarbetsvillig hon är.
Jag slutar när det går som bäst! Då lär hon sig mkt snabbare än om jag tjatar ut det..

Thea kan:
Sitt, ligg, buga, stanna, vacker tass, sitta fint, rulla runt, snurra, apportera, backa, stänga skåp och luckor. Tramp (lärde oss på agilityn, kontaktfält. Säger jag tramp så slår hon tassen i backen, eller om jag håller fram ett visst föremål.

Och lite andra saker som att, inte gå ut genom dörren före matte, väntar tills jag säger till. Gå lös nästan överallt, kanske inte mitt i stan... Sitta och stanna vart som helst :) På brukshundsklubben där det vimlar av hundar. Kul med en hund om älskar att jobba och som lyssnar

Thea ska lära säg:
Skämmas (dra tassen över nosen), spela död kunde vi när Thea var liten men nu har det glömts bort :), hänga upp grimskaft på krok :smirk:

Det är så kul när hundarna kan göra saker som man kan använda sig av i vardagen. Thea brukar få bära saker, tex hinkar i stallet när vi ska göra iordning maten mm.. Och hon älskar att hjälpa till.

Om det är någon som vill veta hur jag tränade en viss sak, eller hur jag ska lära henne att göra ngt så fråga gärna!

Ville bara skriva av mig lite ör jag är så stolt över min älskade hund idag!!
Thea tepåse

Lite bilder!

Liten valp
5563491.jpg


Busig unghund
5257914.jpg


Duktig hund
5258028.jpg


Vacker som en dag
5563492.jpg


På spaning
5563493.jpg


I skogen
5563494.jpg


Dags att väga sig
5563284.jpg



:love:
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Stolt matte idag :D Bilder*

Verkar som en helt underbar hund och vad söt hon är:love:

Vad duktig hon är på att väga sig:love:

Troligtvis återkommer jag med frågor om hur du lärt in vissa moment:)
 
Sv: Stolt matte idag :D Bilder*

Undrar bara, börjar du med att lära henne kommandot?

Kul med trick och konster :) Hur gammal är hon?
 
Sv: Stolt matte idag :D Bilder*

Undrar bara, börjar du med att lära henne kommandot?

Kul med trick och konster :) Hur gammal är hon?

Din hund på profilbilden! Otroligt vacker!


Börjar med att lära henne vad hon ska göra. Men lägger till kommandot på en gång. Funkar jätte bra för oss..

Hon är 1 1/2 nu. Började träna henne så fort hon kom hem till oss som liten bäbis. Eller ja inte direkt på en gång. Men började med henne när hon kanske var 10 v. Då började vi med sitt och ligg och inkallning. Sen eftersom hon lärde sig allt jag lärde henne, så fick jag lära henne nya saker.. Allt bara flöt på. Min tanke var att hon skulle kunna rulla runt iaf. Men medans tiden gick så upptäckte jag vad smart och lättlärd hon är. Läste böcker och använde fantasin :) Med godis går allt här i världen, funkar lika bra med morötter som med köttbullar!

Kom på att hon kan SKALL också :D
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Stolt matte idag :D Bilder*

Verkar som en helt underbar hund och vad söt hon är:love:

Vad duktig hon är på att väga sig:love:

Troligtvis återkommer jag med frågor om hur du lärt in vissa moment:)


Tack så mkt :D vad glad jag blir!!
Hon är duktig på att stå still på vågen, eftersom jag får ställa upp fötterna åt henne :smirk:

Fråga gärna! Hoppas bara jag kan förklara :D
 

Liknande trådar

Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
857
Senast: Nepenthe
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 657
Senast: Hellhound
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
697
Senast: Trassel12
·
Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 152
Senast: iNTOHiMO
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp