Ston hittades med djupa skärsår

Men alltså, 8 cm djupa skärsår och hästarna är inte i behov av veterinärvård? Vad är det för superhästar med superkroppar?

Varför skrivs det sådana här artiklar som riskerar att sätta idéer i huvudet på puckon och som dessutom förmodligen inte ens är riktigt sanna plus att det bara gör alla otroligt osäkra och rädda.
 
Men återigen... jag vill gärna se att någon som kan det här konstaterat att det verkligen är skärsår och inte en naturlig skada.
Det är snarlikt utseende. Hade ett sto som jag vet blev sparkad här hemma i vintras. Såret såg ut att ha orsakats med kniv och det blir gärna väldigt djupt i det området p.g.a mjuk vävnad. Här var det också en flera cm djup glipa.
 
Det är snarlikt utseende. Hade ett sto som jag vet blev sparkad här hemma i vintras. Såret såg ut att ha orsakats med kniv och det blir gärna väldigt djupt i det området p.g.a mjuk vävnad. Här var det också en flera cm djup glipa.

Ja, jag tycker man ska vara väldigt försiktig att gå ut med att hästar/djur blivit skurna. Ofta är det ju så att de gjort sig illa på egen hand eller med hjälp av en kompis.
 
Har också haft en skärskada på mitt sto... Med tanke på den terräng som finns i hagen är jag rätt övertygad om att hon stått och kliat mot ett träd... Tror inte ett jävla dugg på att det är så vanligt som det sommartid framkommer att folk skär upp könsorgan i hagen och hästar inte säger ifrån och drar undan från personen...
 
Både jag och en jag tidigare delat stall med har råkat ut för det. Mitt gamla sto kliade sig gärna mot det mesta, inklusive vattenkoppen. Efter fyra föl kan ni ju gissa var den hamnade någonstans, och hur hon kunde se ut efteråt.
 
Men alltså, 8 cm djupa skärsår och hästarna är inte i behov av veterinärvård? Vad är det för superhästar med superkroppar?

Varför skrivs det sådana här artiklar som riskerar att sätta idéer i huvudet på puckon och som dessutom förmodligen inte ens är riktigt sanna plus att det bara gör alla otroligt osäkra och rädda.
För att tidningarna gillar sina click bates 🙄

Skit samma om det handlar om en okänd tonåring som dör på väg till en terrängträning i Canada för att hon typ krockade med en albatross och man kan koppla ihop det med fälttävlan som är så farligt så skriver man om det. Eller en sak som denna.

Kan det skapa sensation så rapporterar man om det. Spela roll om det är relevant eller sant liksom..

I slutändan kommer man ju ha ropat vargen kommer, vargen kommer så många gånger så när det väl händer kommer ingen reagera. Eller som du säger, så sår man frön i huvudet på regelrätta idioter som aldrig annars kommit på tanken att misshandla hästar innan de såg en artikel som denna.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Tre ungdomar bröt sig in ett stall och stal tre travhästar. Sedan blev de påkörda på motorvägen utanför Dallas – två hästar och en...
Svar
8
· Visningar
3 827
Senast: hastflicka
·
  • Artikel
Hästnyheter I slutet av förra veckan hittades två ston i hagen med skärsår i könsorganen, och på onsdagen upptäcktes en liknande skada på en häst i...
Svar
0
· Visningar
388
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter En död häst som börjat förmultna hittades i en box i stallet. På golvet låg ett gödsellager på flera decimeter. Länsstyrelsen förbjuder...
Svar
15
· Visningar
2 128
Senast: Lycan
·
  • Artikel
Dagbok Jag har kanske haft tur eller helt enkelt varit förskonad från större problem i mina hästars munnar. Men sen för några veckor sedan...
Svar
2
· Visningar
749
Senast: MayGrace
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Försäkring - igen
  • Vackraste hundrasen
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp