Bukefalos 28 år!

stopp i magen?

N

Nile

Förra lördagen började våran hund kräkas och det höll i sig till söndag morgon. sen var det lugnt hela dagen. sen kräktes han på måndag morgonen igen. sen var det lugnt fram till onsdag kväll då fick han diarre. Torsdagen hade han diarre igen och spydde två ggr. men sen har det varit lugnt. han är fortfarande lös i magen och igår såg sambon att avföringen var mer som slem.
han är jätte pigg för övrigt, man märker inget på honom att han är dålig. han får a-fil och ris just nu. det var bra enligt veterinären.

igår fick han lite mer ris och han har fått behålla maten. än har han inte fått diarre iaf.

kan det vara så att det sitter något i magen på honom? som sagt han är precis som vanligt i sättet, inte öm när man trycker på magen..:confused:
 
Sv: stopp i magen?

Han kan ha stoppat i sig något som tar tid att smälta. Kanske hittat ett litet ben ute. Det tar några dagar att smälta för en hundmage. När han har ätit så har inte maten kommit förbi benet, därför har den kommit upp igen. Diarrén har han fått av benet. Fortsätt ge välkokt ris (kokt cirka 1 timme istället för 20 min), lite kokt fisk eller rå nötfärs i tills bajset är normalt. Gå sen sakta över till det normala fodret. Och så måste han dricka. Lyft i nackskinnet och se om det återgår snabbt. Om det blir stående uppe eller går tillbaks väldigt långsamt är hunden uttorkad och bör till veterinären snarast.
 
Sv: stopp i magen?

Tack för ett bra svar. Igår kväll bajsade han normalt. så vi ska blanda ris och hans vanliga foder nu. så kommer vi göra så att han får mat flera ggr/dag i små portioner.

Han kan ha stoppat i sig något som tar tid att smälta. Kanske hittat ett litet ben ute. Det tar några dagar att smälta för en hundmage. När han har ätit så har inte maten kommit förbi benet, därför har den kommit upp igen. Diarrén har han fått av benet. Fortsätt ge välkokt ris (kokt cirka 1 timme istället för 20 min), lite kokt fisk eller rå nötfärs i tills bajset är normalt. Gå sen sakta över till det normala fodret. Och så måste han dricka. Lyft i nackskinnet och se om det återgår snabbt. Om det blir stående uppe eller går tillbaks väldigt långsamt är hunden uttorkad och bör till veterinären snarast.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hunden kräktes i går em upp all sin mat (färskfoder) och därefter varit dålig i magen. Har kräkts vitt skum/genomskinligt slem i natt...
Svar
3
· Visningar
1 298
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 817
Senast: Badger
·
Hundhälsa Holländsk Herdehund på nyss fyllda 1år, började med att jag en dag (14nov) tyckte han såg halt/rörelsestörning på morgon rastningen...
Svar
3
· Visningar
809
Hundhälsa Hejsan, Min hund på 12 år har haft känslig mage i många år. Vi gav henne pro-kolin+ för hård och rumlande mage vid behov i flera...
Svar
1
· Visningar
956
Senast: annaovega
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp