Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Om man ska stoppa om en sadel, behöver då sadelmakaren se hästen med sadeln på eller är det bara att ta med sig sadeln till sadelmakaren och be att få den omstoppad?
ja, det är bäst, annars kan det vara svårt att veta vad/om/var det är fel på sadeln.
Och att sadelmakaren kollar sadel/häst efteråt att sadeln ligger rätt.
Har inte hört det tidigare, men hur som helst - hästen kan ju ha ändrat sig i ryggen (musklat om sig). Det kan inte sadelmakaren se om inte hästen är med.
Du har ingen sadelmakare som kan åka ut till dig och kolla både häst och sadel? Så gör vår sadelmakare
Har bara haft min häst i ett halvår och då fick jag med mej en sadel...vet inte om det finns nån sadelmakare som kan komma ut och titta. Men, det finns det säkert!! Om inte får jag väl åka till sadelmakaren med min häst!
På Tärnsjö sadelmakeriskola lär man sina elever att en seriös sadelmakare alltid skall göra ett komplett jobb:
Alltid kolla sadeln på hästen INNAN omstoppning.
De sadelmakare som inte har erfarenhet uppmuntras ÄVEN att titta på häst och sadel EFTER omstoppning.
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller.
Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.